Pondělí - 24.3.2003 ... Jaký je Splinter Cell?
Hned v úvodu nového týdne pro vás máme recenzi na jednu z nejočekávanějších pecek poslední doby, špionážní 3D akce Splinter Cell. O článek "Recenze: Splinter Cell - špionážní skvost letošní zimy" se s chutí postaral Kamil Gric:
"Mezi Samovy přednosti patří také jeho akrobatické dovednosti - je tak schopen zachytit se pomocí roznožky nad hlavami nepřátel, kteří nic netušíc projdou a patrolují dále. Stejně tak dobře dokáže využít četných překážek, slanit se z horních pater výškové budovy, procházet úzkými otvory mezi stěnami a mnohé další. Škála všemožných pohybů je opravdu bohatá a díky tomu máte v mnoha situacích na výběr z pestré palety řešení, ať již "mírových" (tedy bez zbytečných mrtvol a spíše za použití vaší chytrosti a Samovy zručnosti) či cestou krve a násilí a tedy i zlikvidování každého, kdo vám stojí v cestě." (celý článek)

Šplhání a zajímání nepřátel - váš každodenní chléb a častá činnost

Centrála plná PC a informací, které se mohou kdykoliv hodit
* Schůzka s jedním z kolegů v podzemním parkovišti
Tenhle týden se vůbec nesl převážně ve znamení recenzí, v pondělí to byly dokonce hned dvě najednou. "Tenchu - Wrath of Heaven aneb copak komu uděláme" - tak je nadepsána recenze Martina Bočka na docela příjemnou konzolovou bojovku.
"Další z věcí, které se ne tak úplně povedly, je grafika. I o ní se dá mluvit jen stěží - člověk marně přemýšlí, co říci a neurazit… Takže asi takhle: Grafika není špatná. To není. Na druhou stranu není ani dobrá. Je prostě… Průměrná. Místy téměř až hezká, ale většinou vypadá tak nějak nepřirozeně. Obzvláště když v jednom okamžiku zjistíte, že nejen jsou ty nohy vaší postavy od sebe dál, než je šířka trámu, na kterém stojíte, ale navíc ještě asi půl metru nad ním a napůl zabořené ve stěně. A to nemluvím o okamžiku, kdy váš TÉMĚŘ realisticky vyhlížející hrdina zachrání cosi na způsob anime postavičky trpící evidentně podvýživou na hranici přežití. A pokud takto vypadá i hlavní rádce vašeho lorda… No, snad si rozumíme…" (celý článek)
Za chvili jeden z nich padne a druhý se na vás vrhne. Ententýky dva špalíky...

A v neposlední řadě je tu také novinka jednoduše otitulkovaná "Mortyr 2 - 3D akce z Polska":
"Příběh Mortyru 2 se opět odehrává za 2. světové války. Vaším cílem je zastavit nacisty při výrobě tajné superzbraně Wunderwaffe, jejíž pomocí chtějí ovládnout svět. Spolu s hlavním hrdinou, norským dobrodruhem Svenem Mortyrem procestujete celou balkánskou oblast, přes Polsko a Slovensko se dostanete i do (bývalé) Jugoslávie a nakonec zakotvíte v Řecku. Levely jsou obvykle velice rozsáhlé a plné překvapení, ať už v podobě nepřátelských vojsk nebo jiných objektů (např. ukotvených zbraní, které lze používat). V některých misích se k vám přidá i společník jménem Gunnar, který může třebas řídit nějaký vehikl, zatímco vy z něj střílíte (anebo naopak)." (celý článek)


Bleskovka dne: Patch 3.0 pro Heroes of Might and Magic IV CZ
Úterý - 25.3.2003 ... Hráli jsme Vietcong!
Rozsáhlé preview nadějné válečné hry z dílen Illusion Softworks/Pterodonu pro vás připravil Honza Morkes v článku "Preview z džungle: hráli jsme Vietcong!":
"Vaším ztělesněním ve hře je Steve Hawkins, jehož v akcích doplní mnozí společníci. Přímo ovládat ale budete pouze Steva. Jedná se o ostříleného a zkušeného veterána, čímž je vyřešen mnohdy nudný úsek postupného získávání zkušeností a věhlasu v jednotce v prvních misích. Hawkins se tak hned po příletu do tajného tábora (k nelibosti některých místních mazáků:-) stává velitelem bojové skupiny. Pokud se na vedoucí roli hned zezačátku nebudete cítit, můžete samozřejmě projít několikakolovým tutorialem. Jak bývá u her z vojenského prostředí zvykem, čeká na vás cvičiště se spoustou překážek, střelnice a nepostradatelný velitel se silným hlasem, který si zrovna na vás zasedl." (celý článek)
Další obrázky zveřejněné již dříve na oficiálních stránkách hry
Už jen titulek "Xbox v Japonsku neúspěšný, Microsoft propustí zaměstnance" musí každého, kdo se o průmysl počítačových her alespoň trochu zajímá, uhodit do očí. Mezi další zajímavosti, které naleznete v aktuálním vydání pravidelného článku "Byznys hrátky: Microsoft propouští, viníkem Xbox" patří třebas návrat legendárního ježka Sonica, rozrůstající se GameSpy a další. Tady je ukázka:
"Již příští měsíc by tak měla v Japonsku odstartovat nová série animovaných filmů pojmenovaná Sonic-X, která bude představovat Sonicova dobrodružství na televizních obrazovkách. Přestože nejsou známy bližší podrobnosti týkající se předpokládaného počtu dílu/filmů, jistě pozitivní je však zjištění, že tvůrci plánují svoje filmové dílo s postupem času zpřístupnit také divákům v ostatních částech světa, Evropu nevyjímaje. Jako vždy je tvorba celé série především snahou podpořit prodej - tento způsob a druh reklamy přinesl v minulých letech své ovoce tvůrcům a značkám Pokemon, Digimon, Yu-Gi-Oh či BeyBlad." (celý článek)
Bleskovka dne: Trainz SP4cz již brzy!
Středa - 26.3.2003 ... Návod na Splinter Cell
Dva dny po recenzi špičkové hry Splinter Cell vydáváme na tento "špionážní skvost" také superrozsáhlý návod Zdeňka Němečka - "Splinter Cell - návod":
"V další místnosti se hned u vchodu nachází další kulomet. Jakmile bude hlaveň na opačné straně, rychle kolem proběhněte. Na stole se nachází lékárnička. Přeskočte přes lavičku a projděte přes závěsy dále. Před vchodem se zastavte, zkontrolujte situaci a odstraňte tři vojáky. Nalevo za strojem se nachází šachta, do které vlezte. Projděte až na konec a vylezte ven. Lékárničky si nevšímejte, je to past. Sejděte dolů a zabijte vojáka. Napravo si otevřete vstup do kanálu a vlezte do něj." (celý článek)
Recenzi si tentokráte vzal pod svá křídla František Janouch a rozlétl se skutečně mocným máchnutím. Článek "Big Mutha Truckers: kamionem po Americe! - recenze" vás snadno a rychle naladí na objevnou vlnu dalekých cest do neznáma. Tady je ukázka:
"Jaký je způsob vydělávání? První a asi tou nejdůležitější možností je přepravování různých komodit z jednoho města do druhého na základě orientace v nabídce a poptávce. Jako hráč neznalý poměrů jsem se spoléhal pouze na informaci, kterou mi vždy poskytl pracovník baru (typu "Greenback teď nabízí za platinu hromadu peněz.") a prakticky jsem plnil, "co mi řekli". Když jsem pak zhruba ve dvacátém dni navštívil sídlo Big Mutha Truckers, s hrůzou jsem zjistil, že jsem na posledním místě, a že právě a jedině na tomto místě zjistím přesné tabulky s cenami komodit, abych věděl, které obchody se nejvíce vyplatí." (celý článek)

Táhnu si to zimní krajinou. *** Policajte, neměl sis se mnou začínat!

Logo hry. *** Prudký náraz policie znamená výdělek 2000$!
A když už jsem u těch cest někam daleko, co takhle se podívat do hlubokého vesmíru? Třeba v připravované realtime strategii "Project Earth 2 - čili Starmageddon podruhé":
"Project Earth 2 (což je mimochodem oficiálně zatím stále jen pracovní název, dále jen PE2) má nabízet dokonalé skloubení všech léty prověřených řešení vesmírných strategií - jinými slovy nápady si autoři vypůjčili z podobných her aby je v té své uplatnili zcela novým způsobem (nebo tak to alespoň oni tvrdí). Přednostmi PE2 má být zejména dokonalé uživatelské rozhraní, které vám umožní provádět všechny potřebné úkony rychle a efektivně - tak, aby to zvládnul i běžný hráč, který přijde s vesmírnými strategiemi do styku jednou za půl roku." (celý článek)


Bleskovka dne: Project IGI 2 již v prodeji i u nás!
Čtvrtek - 27.3.2003 ... Exkluzivní recenze hry Rayman 3
Jako první v ČR a jako jedni z prvních na světě vám nabízíme recenzi všemi netrpělivě očekávané hopsačky Rayman 3, která je spíše konzolově orientovaným pokračováním staré dobré PC série. Kamil Gric ji nadepsal "Exkluzivně: Rayman 3 - recenze spasitele arkád na PC". Zde je ukázka:
"Ovládání hry je vcelku jednoduché a po pár okamžicích strávených hraním si na něj bezpochyby zvyknete - krom několika kláves pro boj, výskok či pohyb do boků pak využijete zejména kurzorové klávesy, žádné představení s pomocí klasické myši se tentokráte nekoná. Nutno podotknout, že primární platformou pro třetí díl Raymana jsou konzole - konkrétně hra vyšla pro systémy GBA, GameCube, PS2 i Xbox a tak tedy byl tento titul i pro konzolové platformy primárně vytvářen. PC verze je tu jaksi navíc a pouze pro uspokojení Raymanových fanoušků vlastnících osobní počítače. Poznáte to především u samotného ovládání a také při návštěvě herního menu - to je však pouze malá vada na kráse." (celý článek)

Herní filmečky vypadají opravdu skvěle * První setkání s
užitečnými plechovkami.

Rayman a jeho malé obecenstvo * Poskakování do stran je
jedním z nejúčinnějších prostředků, jak se vyhýbat útokům.
Už v mládí jste rádi hrávali UFO: Enemy Unknown či Jagged Alliance? Propadli jste Commandos? Pak je novinka "Gorky Zero - nepřímé pokračování Gorky 17" určena právě vám! Tady je ukázka:
"Gorky Zero se řadí do škatulky žánru nejlépe reprezentovaném hrami jako Commandos či Desperados. Rozdíl mezi těmito hrami a Gorky Zero je v tom, že ovládáte pouze jednoho vojáka, který se snaží proplížit nepřátelskými řadami až do hloubi továren/základen/táborů/výborů či snad přeborů. Sullivan raději zůstává skryt ve stínu, ale když se mu náhodou nezadaří, nebo to prostě jinak nejde, neváhá a tasí zbraň s rychlostí, kterou by mu i John Wayne mohl závidět." (celý článek)

A na konec je tu také pravidelný "Vývoj cen hardwaru: ceny jdou mírně nahoru".
Bleskovka dne: Co nás čeká v padesátém čísle časopisu GameStar?
Pátek - 28.3.2003 ... IGI2: Covert Strike - podruhé a lépe
V další části našeho cyklu "Čtenáři naostro" máte možnost ptát se na všechno možné i nemožné Zdeňka Houba - jednoho z autorů adventury Posel smrti, jejíž recenzi vám přineseme už v úterý. Článek je nadepsán všeříkajícně "Čtenáři naostro: Ptejte se Zdeňka Houba - jednoho z autorů Posla smrti!":
"V roce 1995 se Zdeněk vydal na pole osobních počítačů se svou první 486 DX4/100, kterou by mu tehdy záviděl nejeden majitel 386 SX/40 :-). Na tomto dnes již muzejním kousku začala Zdeňkova herně-hudební dráha prvními pokusy v programu FastTracker. Už v roce 1996 skládal hudbu pro Posla Bohů." (celý článek)
S předposlední páteční recenzí přichází Roman Březina a nadepisuje ji "Project IGI2: Cover Strike - podruhé a lépe". Všichni fandové Projectu IGI, ale i běžní hráči, kteří mají v oblibě 3D taktické "stealth" akce by ji neměli přehlédnout:
"Když vylezete ze šachty, můžete obdivovat nádhernou scenérii. Zasněžené hory a širé lány. Podle rozkazů musíte najít kontejner z výsadku, ve kterém je odstřelovačská pistole s tlumičem, jež se právě do těchto rozlehlých prostorů výborně hodí. Kontejner je hlídán, nicméně dva vojáci pro vás nejsou velkou překážkou. Pokračujete do kopce, kde podle satelitních snímků má být chata, sloužící jako strategický bod před vstupem do areálu laboratoří. Přestřelka a přibíhající posily vám napoví, že jste na správné cestě. Po vyčištění hlavního tábora s laboratořemi (mimochodem, další z těžších přestřelek, protože munice do sniperky je nedostatek) se konečně zmocníte prototypu čipu. Potom vypustíte meteorologický balón a s jeho pomocí vás vyzvedne transportní letadlo. Tady mají autoři další body navíc za originalitu." (celý článek)

Je tu také Martin Blatný a jeho "Srovnání časopisů Gamestar, Level a Score (únor 2003)":
"Kapacita CD se samozřejmě nedá s kapacitou DVD srovnávat. Level je na DVD schopen svým čtenářům dodat bezkonkurenční příděl zejména demoverzí, videí a modů pro oblíbené hry. V únoru na tom byl s objemem materiálů na cover CD nejhůře Gamestar, neboť plná hra zabrala celé druhé CD a k dispozici tak byla pouze (dnes již téměř nedostatečná) kapacita jednoho CD. Je jasné, že budoucnost má jméno DVD a ostatní časopisy by měly urychleně začít s touto myšlenkou koketovat." (celý článek)
Závěrečná recenze končícího pracovního týdne nese titulek "Minority Report - Brutality Report" a jejím autorem je Standa Rýdl. Tady je ukázka:
"Ač se sluší prozrazovat pointu až na konci vyprávění, řeknu vám rovnou, že hra Minority Report je po stránce scénáristické velmi slabá. Jde tu jen o velmi volné převyprávění příběhu filmu. Ovšem ve filmu byl John Anderton (sice chabě), ale aspoň nějak psychologicky prokreslen. Ve hře byl obličej a v podstatě i role Toma Cruise nahrazena bezpohlavním bělovlasým drsňákem (mistr Top Gun by asi stál moc peněz), který má charisma smradlavé atletické tretry a je jakousi esencí recyklovaných akčních hrdinů z osmdesátých let." (celý článek)

Světelné efekty nejsou příliš dynamické. * Efektní zásah z omračující pistole.
Bleskovka dne: Český progaming na vzestupu
Sobota - 29.3.2003 ... Konec Třetí říše
Novinkový článek "Schwarzenberg - dobrodružství z konce Třetí říše" přináší aktuální informace týkající se připravované "thiefovské" 3D akce jménem Schwarzenberg:
"Jak už bylo naznačeno v úvodu, odehrává se tato dobrodružná hra ke konci 2. světové války. Hráč se přenese do role mladého vědce, který je spolu s armádními výsadkáři shozen kdesi nad německou stranou Krušných hor, aby zajistil a prozkoumal malé, nenápadné horské městečko Schwarzenberg. Původně měl pouze najít pozůstatky nacistického programu pro výrobu atomové bomby, ale jak se později ukáže, Německý plán počítal s něčím ještě mnohem odpornějším. Všechno se začne pořádně zamotávat v tom okamžiku, kdy je celý váš tým zmasakrován a vy jediný přežijete. Zapletete se do sítě intrik a podivných událostí, ze kterých vede cesta buďto v rakvi, anebo skrze odhalení jednoho z nejutajovanějších tajemství Třetí říše." (celý článek)


A jako obvykle nechybí ani Kamilův pravidelný článek "Nová mega: nový patch pro Unreal 2".
Bleskovka dne: První patch pro Championship Manager 4