Pondělí - 9.6.2003 ... Exkluzivní Kreed!
Kamil Gric sepsal "Exkluzivní první dojmy: Kreed - osudové setkání s gentlemanem z východu":
"Plná verze akčního výtvoru Kreed by měla podle všeho nabídnout více než dvě desítky hratelných map, z nichž velká část byla dostupná právě v námi tak pečlivě opatrované alpha verzi. Při prvních krůčcích hrou vás tak potká boj a úprk útrobami samotné lodi, odkud se poté vydáte do dalších končin, propracovaných podzemních komplexů, stejně jako vybudovaných měst a mimozemských lodí či paláců. Představivosti se meze nekladou a soudě dle odlišnostmi a temnotou překypujících lokací je tomu tak také v případě Kreedu." (celý článek)

Vyšla také další "Hardwarová poradna ZDARMA: Ptejte se našeho technika!" od Franty Janoucha:
"[GEFORCE 4 POD WINDOWS XP]
[?] Chci si koupit kartu GeForce4 Ti4600 a zprovoznit ji pod Windows XP. Pošlape pod tímto systémem karta bez problémů?
[!] Stoprocentně. Pod Windows XP tyto karty běhají spolehlivě. Sám bych spíše ale doporučil moderní kartu ATI Radeon 9500 Pro, která by se mohla do budoucna více vyplatit." (celý článek)
Článek "Recenze: Tennis Masters Series 2003 CZ - kam spěje sport gentlemanů?" sepsal Honza Morkes:
"Jako v minulém díle, i zde je největším tahákem série turnajů Masters, která je rozložena mezi zhruba desítku pohárů s vrcholem na Turnaji Mistrů v Šanghaji, kde se teprve rozhodne, kdo z osmi nejlepších hráčů z celé sezóny pozdvihne nad hlavu tuto prestižní trofej. Hraje se na antuce a několika druzích umělých povrchů. Konzervativní příznivci travnatého kurtu tak mají tentokrát smůlu. Každý turnaj se samozřejmě koná v jiném městě, nicméně nejedná se o nějakou významnou změnu, kvůli které byste museli hrát dokud neuvidíte všechny stadióny. Krabice sice slibuje "věrné kopie skutečných turnajů", ale až na fakt, že v Torontu a Paříži rozhodčí žvatlají francouzsky, barvy hřiště a úvodní textury prostředí okolo stadiónu, je vše úplně stejné." (celý článek)
Martin Blatný hodnotí "Jak se povedl Gamestar 52?":
"Zvlášť v případě, kdy nedojde k navýšení ceny (což je případ Gamestaru), je přechod na DVD pro většinu čtenářů vítaným krokem. Snad jen Ti, kteří ještě DVD mechaniku nemají, zakoupí variantu časopisu se dvěma CD. I pro ty má Gamestar řešení v podobě kupónu pro nákup DVD mechaniky v řetězci Hypernova, i když cenově se o přílišné zvýhodnění nejedná. Ti, kdo již DVD mechaniku mají (a časopis s DVD seženou), by neměli váhat - za stejnou cenu obdrží několikanásobně víc herních materiálů než doposud. Gamestar s DVD přílohou za 150 Kč (pro předplatitele pak dokonce s cenou pod 100 Kč) se stává s přehledem nejvýhodnější koupí. Uvidíme za měsíc, jak kvalitní bude obsah DVD a jestli se dosud suverénní postavení Levelu otřese v základech." (celý článek)
A nakonec je tu Martin Zavřel, který přináší článek "Recenze: Metroid Prime - ha ha, Halo i pro Gamecube!":
"Jde o to, že MP hrajete v roli nájemné lovkyně jménem Samus Aran, která nosí lehce symbiotický skafandr, doslova srostlý s jejím tělem. Proto vás pohyb herním světem není jízda v mechovi, ale plynulé chození, skákání a plížení, jak jej známe z jiných FPS (napadá mne třeba Medal Of Honor nebo Half-Life:-) ). Všechny ty ukazatele, přes které se díváte na herní svět, lze vypnout (ještě lépe - plynule zesvětlovat a ztmavovat), ale byli byste hloupí, kdybyste tak učinili. Ačkoliv se to na první pohled nemusí zdát, tyto geniálně navržené, dokonale přehledné ukazatele nabízejí perfektní a okamžitou kontrolu na první pohled pokud jde o vaše zdraví, munici ale také třeba přítomnost neviděných (neviditelných) nepřátel nebo škodlivost okolního prostředí (užitečná věc v radioaktivitou zamořených oblastech nebo v jádru sopky poblíž jezírek lávy)." (celý článek)

Plná hra: "Amanagi-záludný vesmír"
Bleskovka dne: První dojmy z nové slovenské hry Shadow Vault
Úterý - 10.6.2003 ... Velký přehled 3D akcí 2003/2004 (2. díl)
Po týdnu tu máme "Velký přehled 3D akcí 2003/2004 (2. díl)":
"Tvůrci oblíbené série válečných her Medal of Honor se pouštějí do nových věcí. Vydávají se tentokrát o několik let dopředu a chystají hru stejného žánru v novém prostředí nelítostných jihoasijských džunglí za Vietnamské války. Síla Unreal enginu dostane tentokrát příležitost projevit se zejména v exteriérech. Mise by měly mít podobnou atmosféru jako v Medal of Honor - jednou to bude záchrana rukojmích, jindy sabotáž nebo útok na důležitou pozici. Nezanedbatelnou roli budou hrát také vaši počítačový společníci - nejste už osamoceným hrdinou, který kosí nepřátele po desítkách, ale naopak jedním z mnoha řadových bojovníků. A ostatní ve vašem týmu vám mohou leckdy zachránit život, stejně jako vy jim. V multiplayeru si budete moct vybrat za kterou ze stran chcete hrát - zda za vojáky US Forces, partyzány Viet Congu nebo severovietnamskou armádu." (celý článek)

Článek "Recenze: Port Royale - hon za pokladem aneb Elite na moři" vypadl z pera Standy Rýdla:
"Najednou začne vše být dost komplikované. Výroba i u primárních produktů vás stojí peníze, které je třeba získat výhodným prodejem výrobků, což můžete naprogramováním "skladmistra" udělat přímo na ostrově kde vyrábíte. Programováním rovněž můžete nakupovat zboží, jehož cena pravidelně klesá pod určitou zajímavou hranici nebo ho potřebujete pro výrobu či výstavbu budov. K tomu mám určitou výhradu: nemáte-li v přístavu loď, nemůžete si prohlédnout, jaké jsou aktuální ceny a přizpůsobit jim nastavení. Místo toho musíte počkat, až nějaká loď dorazí nebo experimentovat s určením ceny a čekat, jestli robot "už" začne nakupovat." (celý článek)

HW novinky od Franty Brázdilíka nesou nadpis "HW novinky - bude nový "GeForce" čip NV40 ještě letos?":
"V rámci letošní AMD Tech Tour 2003 se představitelé nVidie nechali slyšet, že v rámci svého půlročního cyklu nasazování nové generace grafických karet spatří světlo světa do šesti měsíců od uvedení NV35 jeho nástupce, čip NV40. Pokud tedy chce nVidia dostát svému programu, můžeme čekat ohlášení NV40 o letošních vánocích, možná ještě před nimi, v rámci příštího veletrhu Comdex. Představení je jedna věc, hromadná výroba je pak věc jiná. Místo pod vánočním stromečkem se tak nových karet dočkáme stejně spíše až od velikonočního zajíce. NVidia však tvrdí, že prodlevy s NV30 (GeForce FX) byli pouze výjimkou a taková situace už by se v budoucnu neměla opakovat." (celý článek)
Pravidelné "Byznys hrátky: léto 2005 dnem D pro nástupce konzole GameCube!" sepsal Kamil Gric:
"Nintendo tají jakékoliv informace o nové platformě jako oko v hlavě a tak se na světlo světa dostávají jen kousky nepříliš důvěryhodných informací. Podle posledních spekulací a údajů, které unikly z center některých herních firem, odstartovalo Nintendo důkladné rozhovory na téma nové konzole se svými klíčovými externími výrobci her. Cílem je vydat hardware již v létě roku 2005 a zároveň mu zajistit dostatečnou podporu v podobě vydání nových her. K dispozici však zatím pravděpodobně nejsou žádné "development kity", všechny rozhovory tak stále zůstávají ve fázi úvah a předběžných dohod." (celý článek)
V neposlední řadě vyšlo také rozsáhlé preview hry "Zaklínač - polský Dungeon Siege podle Sapkowského":
"Ve hře dostanete na výběr - buďto zvolíte jednoho z předdefinovaných Zaklínačů (nebo Zaklínaček), anebo si "postavíte" vlastního. Právě v časech, kdy Řád planoucí růže získává území bývalého království Aedrin a bojuje o další území s elfy z Květinového údolí, se náš mladý hrdina vrací do své rodné pevnosti Kaer Morhen, sídla Zaklínačů, kde byl vychován a vytrénován. Shodou okolností právě v okamžiku, kdy k pevnosti dorazíte, snaží se její poslední zbylí obránci odrazit útok tajemných bytostí. To bude váš první velký úkol." (celý článek)

Plná hra: "Blázinec Advencture-Kokotek v akci"
Bleskovka dne: Baldur`s Gate 3 v přípravě?
Středa - 11.6.2003 ... Recenze hry Inquisition
Článek "Recenze: Inquisition CZ - vraťte mi Thiefa!!!" připravil David Sláma:
"Nechápete? Nevadí, hned vám to bude jasné. Na to, že porty konzolových her na PC zrovna vychytaným ovládáním neoplývají, jsme si již zvykli. Ani v nejhorším snu mne ale nenapadlo, že by to mohlo být tak hrozné. Mohou za to dva faktory: kamera a jakási záhada se šipkami. Vzhledem k tomu, že se jedno pojí s druhým, je vcelku jedno, čím začnu, takže jede vláček kolejáček... kamera. Dění sledujete z pohledu třetí osoby - zatím v pohodě, že? Kamera je však vždy fixně umístěna na nejnevhodnějším místě aktuální lokace a při přechodu do druhé (třeba za roh) se střihem přepne na další. Umístění kamery je takřka vždy zdrojem neuvěřitelných problémů, jelikož prostě nevidíte, co byste vidět potřebovali a není vám tak umožněno se efektivně vyhýbat všudypřítomným strážím. Krom toho se také často stává, že kamera se prostě zapomene přepnout, takže prostě už nevidíte vůbec nic. Problémy neřeší ani možnost podívat se očima Matthewa, protože v tom okamžiku se přestanete hýbat a stejně vidíte velké kulové." (celý článek)

Vyšla také zajímavá novinka "Motorkářská akce Axle Rage - ruské GTA3?":
"Axle Rage je přezdívka hlavního hrdiny hry, tvrďáckého motorkáře z gangu No Dice. Jeho domovem a zároveň působištěm je postapokalyptická metropole Nailsdale. Jedná se o město vystavěné na umělé mořském plovoucím ostrově. Architektura 30. let minulého století se zde misí se monumentálními supermoderními mrakodrapy ze skla a oceli. V Nailsdale neplatí žádné zákony. Ulice města se už dávno proměnily arénu gangů. Nikdo ze nevládne, nikdo nehlídá veřejný pořádek, nikdo se o nikoho nestará. Každý tady žije jen sám za sebe. Peníze, drogy a násilí jsou to, co vládne ulicím." (celý článek)

Recenzi "Crash Bandicoot 2: N-Tranced - Playstation na Nintendu!" sepsal Václav Kozdera:
"Crash Bandicoot 2: N-Tranced je stejně jako první díl, který se na GBA objevil, klasická plošinovka, ve které se snažíte dostat zleva doprava bez ztráty života. Autoři si zřejmě uvědomili jaký hardwarový potenciál se v GBA skrývá a oživili hru několika 3D úrovněmi. Například s Crashem prcháte na surfovém prkně po moři před rozzuřeným a krvežíznivým žralokem který na vás neustále útočí svými zuby. Další vychytávka, se kterou si autoři vyhráli, je úroveň viděná šikmo shora (ala Diablo), ve které je Crash přivázán v kouli, velice podobné té, ve které cvičí astronauti. Vaším úkolem je pochopitelně Crashe prokoulet až na konec úrovně. Můžu vám říct dle své osobní zkušenosti, že tato úroveň vás připraví o pěknou hromádku nervů." (celý článek)

A nakonec je tu "Červnová hitparáda - Rise of Nations CZ, Enter The Matrix anebo Ghost Master" od Honzy Morkese:
"Poslední týden v květnu a pravděpodobně i celý červen bude obdobím uctívání kultu, jež vznikl před několika lety naprosto převratným snímkem bratří Wachovských. Myslím, že neexistuje mnoho lidí, kteří by alespoň neslyšeli o Matrixu. Druhý díl už se nějaký ten týden promítá v kinech za slušného zájmu diváků a zároveň s ním cestuje na několika CD k počítačovým nadšenců neobyčejná hra. Hra, kterou nejlépe pochopíte v kombinaci s filmem, a zároveň bez které film nebude úplný. Teď už zbývá dořešit, co je lepší zkusit první - film nebo hru?" (celý článek)
Plná hra: "Maelstrom-zachránit Zemi"
Bleskovka dne: Star Trek: Elite Force 2 je GOLD
Čtvrtek - 12.6.2003 ... Vreco odpovídá
Preview hry "Xenus - exkluzivní návštěva kolumbijské džungle a mafiánských doupat!" sestavil Kamil Gric:
"Xenus staví na tak trochu prazvláštních principech. Pokud už samotné propojení FPS a RPG/adventure prvků vám připadá netradiční, pak následující informaci zařadíte spíše do škatulky těžko uvěřitelných. Ve hře se tak ocitáte bez jakýchkoliv informací, ba ani ponětí, co a kdo je vaším nadcházejícím cílem. Stejně jako v reálné situaci podobné osudům našeho hrdiny, i zde tak vše odstartuje prosté hledání informací, nepřátel i prvních cenných kontaktů. S jednotlivými postavami ve všech částech jedinečného uceleného světa můžete dle libosti komunikovat, vyměňovat si informace a mnohé další. Pokud vás zajímá, jak velký celek země budete objevovat, pak vězte, že celá herní mapa se má pyšnit rozlohou neuvěřitelných 25x25 kilometrů." (celý článek)
Franta Janouch je tu s dalšími "Čtenáři naostro: Vreco odpovídá na vaše dotazy!":
"[?] Jaký je průměrný plat redaktora BW? Jaké jsou odměny externistů?
[!] Není to nic světoborného, na druhou stranu si nemyslím, že by kluci v redakci nějak živořili. Od doby první profesionální redakce do dneška ten plat vzrostl skoro o polovinu a pokud vím, je zhruba stejný jako v papírových magazínech." (celý článek)
O "Srovnání časopisů Gamestar, Level a Score (květen 2003)" se postaral Martin Blatný:
"Je vidět, že kapacita CD již dávno nestačí. Příští měsíc čekají čtenáře hody, neboť (zřejmě díky přívalu informací z E3) vyjde Gamestar s DVD a Level dokonce s oboustranným DVD. Na jedno (Score) či dvě (Gamestar) Cd se při nejlepší vůli nedá dostatek herních materiálů vměstnat. Kromě obligátních demoverzí čtenáře potěší především videa a add-ony k populárním hrám. Překvapil poměrně malý rozsah demoverzí na CD Score." (celý článek)
Na serveru Živě.cz vyšel další "Vývoj cen hardwaru: paměti jdou nahoru".
Plná hra: "Tennis Antics-hra o život"
Bleskovka dne: Nejprodávanější hry v USA
Pátek - 13.6.2003 ... Recenze hry Harbinger
Autorem recenze "Harbinger - izometrické RPG "ze staré školy" ve vesmíru" není nikdo jiný než David Sláma:
"Při pohledu na screenshoty okolo se pravděpodobně hráčům, kteří již aspoň těch pět let za PC tráví, zaleskne nostalgická slzička v oku. V dnešní době bombastických 3D enginů (nic proti nim) se ručně kreslená 2D grafika takřka nevidí. Rozhodně ne na takové úrovni, jakou předvádí Harbinger. Do nejmenšího detailu propracované lokace vás uchvátí na první pohled. Možná si vzpomenete na sérii Fallout, která je asi zpracováním nejblíže." (celý článek)

Článek "Levné hry v červnu - Driver na CD Score či raději Hegemonia z Levelu?" připravil Honza Morkes:
"Levelu se povedl vskutku husarský kousek. Červnové číslo totiž ozdobí plná hra, jejíž rodné číslo začíná dvojčíslím 02. Hegemonia je hra stará něco přes půl roku, což je věc, kterou bych osobně ještě před rokem považoval za pěkně vypečenou novinářskou kachnu. Hegemonia je vesmírná strategie klasického stylu se spoustou planet, říší a velkým vesmírným prostorem k prozkoumání a posléze i dobytí. Vše zastřešuje opravdu úžasná a propracovaná 3D grafika. Jediným kazem na kráse je poněkud komplikované ovládání, díky kterému si konkrétně v Levelu hra odnesla nelichotivých 5,5/10." (celý článek)

V nespolední řadě je tu i novinka "Kyberpunkové akční RPG Black9 v hávu Unrealu":
"Vaším úplně prvním úkolem po spuštění hry bude výběr jedné ze čtyř nabízených postav. Dvakrát se jedná o poměrně normálního muže/ženu, dvakrát půjde o svým způsobem jedinečné zástupce obou pohlaví. Jednoduchý RPG systém je založen na čtyřech prostých vlastnostech - síla, zručnost, hbitost a tělesná stavba. Zručnost využijete při hackování a aplikování nanoimplantátů, síla zase podporuje útok, tělesná stavba zdraví a hbitost podstatným způsobem ovlivňuje běhání a skákání." (celý článek)

Plná hra: "Super Mario Epic-další příběh"
Bleskovka dne: Hokejová simulace NHL 2004 poprvé na živo v novém videu!
Sobota - 14.6.2003 ... Stahujte videa z NHL 2004!
Samozřejmě ani dnes nechybí pravidelný článek "Nová mega: první ukázky sportovních simulací FIFA a NHL 2004!", který nabízí download mimo jiné ukázek nových ročníků populárních sportovních simulací FIFA a NHL či demoverze her Indycar Series a Cycling Manager 3.
Magazín Živě.cz nabízí zajímavý článek "Diskuse na víkend: Kolik peněz ročně investujete do počítače?".
Plná hra: "Agent K - zachraňte občany"