Nový týden: Odpovědi Jana Herodese

Nový týden: Odpovědi Jana Herodese

Recenze hry Kingdom Hearts * Preview Anno 1503, nejlepší německé hry roku 2002 * Malá úvaha o herních žánrech * Chystá se akční adventura Hobbit! * Grafická revoluce v podání FPS Far Cry? * Prince of Persia bude mít pokračování! * Rozhovor s Pavolem Galkem - "Práce marketingového specialisty" * Americká armáda využívá český software! * Odpovědi Jana Herodese - bývalého šéfredaktora Levelu! * A další články

Pondělí - 3.3.2003 ... Grafická revoluce v podání FPS Far Cry?

V úvodu týdne pro vás Kamil Gric připravil rozhovor o připravované FPS jménem Far Cry, která přinese mimo jiné výborné grafické zpracování. O tom mluví ostatně už nadpis celého článku - "Rozhovor: Grafická revoluce v podání FPS Far Cry?". Tady je ukázka:

"Doupě: Titul Far Cry však přes využití klasických prvků FPS her nehodlá aspirovat na titul další klasické střílečky, nýbrž hodlá vše vyšperkovat také použitím taktických prvků. Jak významně budou ovlivňovat hratelnost? Můžete nám blíže popsat zajímavý okamžik, kdy hráč využívá tyto prvky?

C.N.: Aktuálně, taktika se projevuje vývojem postavy a odvíjí se od systému umělé inteligence, který máme v našem CryEnginu. Vskutku, naše umělá inteligence byla navržena tak, aby dokonale spolupracovala s herním prostředím, navíc v podobě, o kterou se do dnešního dne nepokusila žádná jiná hra. Ve většině titulů je AI (a postava) relativně pasivní, spoléhající se na fakt, že hráč bude s nepřáteli bojovat. Ve Far Cry je tomu však jinak - herní charaktery zde naopak převezmou taktovku a budou tak hráče lovit v extrémně rozmanitém terénu. Tento systém již skutečně existuje a také funguje - ti, kdož měli možnost ho otestovat, hovoří o tom, že se jedná o zcela odlišný zážitek oproti ostatním FPS hrám." (celý článek)

 

 

O připravované 3D RTS Ground Control 2 původem ze Švédska se dočtete v novince "Ground Control 2 - ve Švédsku vypuká 2. pozemní válka!". Zde je ukázka:

"V roce 2741 je demokratická aliance NSA stále více sužována útoky výbojného Terranského impéria. Válka právě vstoupila do nové fáze - propukl brutální pozemní konflikt, když se Impériu podařilo vysadit svá vojska na poslední planetě kontrolované NSA - Morningstar Prime. Hlavním hrdinou hry se stává Jacob Angelus, větry nesčetných bitev ošlehaný voják NSA. Ukáže se, že jediná naděje na záchranu NSA spočívá ve starobylé, téměř zapomenuté legendě.

GC2 přinese zejména nové grafické zpracování, o kterém lidé z Massive tvrdí, že je jedno z nejlepších v tomto žánru. Podívejte se na okolní screenshoty a zhodnoťte jej sami. Navíc se v GC2 objeví také unikátní možnost ve hře pro více hráčů. Do už probíhající multiplayerové hry se totiž budete moct kdykoliv připojit!" (celý článek)

 

 

Bleskovka dne: Nový patch pro českou verzi hry Gothic

Úterý - 4.3.2003 ... Preview budovatelské strategie Anno 1503

Honza Morkes se konečně propařil demoverzí německé budovatelské strategie Anno 1503, což je vlastně druhé pokračování stejně laděného dílka jménem Anno 1602. V článku "Anno 1503 - první dojmy z nejlepší německé hry roku 2002" pak shrnul své dojmy:

"Tím ale vaše starost o ekonomiku nekončí. Anno 1503 se neinspirovalo v socialismu, a tak se vyrábění na sklad moc nevyplácí. Aby vše fungovalo tak jak má, musíte se trochu zamyslet nad logistikou a nestavět pole kilometr od mlýna a stejně tak je plýtváním peněz mít tři kovárny na jediný důl těžící železnou rudu. Ve výsledku na vás čeká okolo padesáti různých cílových produktů, což je množství, které samozřejmě jeden ostrov pravděpodobně nenabídne a ani se všem nestihnete stoprocentně věnovat, takže si budete muset vybrat své priority a případně se zbožím obchodovat." (celý článek)

  

  

Na podivuhodný mix klasických disneyovských pohádek se světem Final Fantasy narazíte v konzolové hře Kingdom Hearts, o jejíž recenzi se postaral v článku "Kingdom Hearts - Final Fantasy jako Disneyovka" kdo jiný než Martin Zavřel.

"Podle Square to bylo tak, že za nimi přišli lidé od Disneyho. Řekli: "Hele, vymysleli jsme tucty báječných světů a postav, ale nějak se nám to nedaří pořádně zúročit ve hrách. Neměli byste zájem se na to mrknout?". Square zájem měli a udělali mnohem víc, než že se na hru "mrkli". V praxi to znamená, že i když na hře mají nemalý podíl umělci a programátoři z Disney Interactive, hlavním autorem jsou Square. Pokud se tedy KH v rámci herního stylu něčemu podobá, pak je to série Final Fantasy." (celý článek)

Alenka kouká jako v Říši divů. Cloud Strife je hlavní hrdina FF VII.

Medvídek Pů má chuť na med. Donald dokáže být hodně otravný.

Pravidelný souhrn informací z prostředí tvrdého herního byznysu pro vás už "odnepaměti" připravuje Kamil Gric. Ani tento týden není výjimkou, aktuální vydání je nadepsáno "Byznys hrátky: filmové zpracování her Driver a Mechwarrior" a informuje mimo jiné o vyhlášení výsledků AIAS Awards, finančních výsledcích firmy Take 2 a situaci společnosti Sega.

"Firma Sega se však podle informací renomovaných světových deníků stala předmětem zájmů dvou největších firem podnikajících v branži her a herních platforem. Samozřejmě je tu řeč o softwarovém gigantu, firmě Microsoft, a také největší čistě herní společnosti světa Electronic Arts. Obě se přes příznivou finanční situaci potýkají s neúspěchem na japonském trhu a možný nákup části či eventuelně i celé společnosti Sega by tak mohl dokořán otevřít oběma firmám vrátka do bohaté a hrám zaslíbené země vycházejícího slunce." (celý článek)

Kniha Hobit představuje jakýsi prolog k prvnímu dílu Pána Prstenů, a ač to může znít poněkud zvláštně, bez této předmluvy by ona trilogie nikdy nemohla být kompletní. V závěru tohoto roku se dočkáme herního zpracování Hobita. Více informací naleznete v úterní novince "Chystá se akční adventura Hobbit!".

"Jak jsem již uvedl na začátku, má se ve všech případech vyjma GBA jednat o 3D akční adventuru. Hlavním hrdinou není nikdo jiný než náš starý známý Bilbo Pytlík, se kterým procestujete tu část Středozemě, kterou jste s ním prošli i v knize. Vydáte se z Hobitína přes Temný hvozd až k Osamělé hoře, kde sídlí velký drak Šmak. Potkáte se s kouzelníkem Gandalfem, trpasličím bojovníkem Thorinem i jeho kumpány. Možná se podíváte také do Roklinky a přespíte u Medděda, kdo ví. Je však nanejvýš pravděpodobné, že příběh hry se bude držet velice blízko knihy - vývojáři přeci nebudou riskovat jakékoliv výstřelky, které by na ně jen obrátily zlostné pohledy všech pravověrných fanoušků. V každém případě se budete muset vypořádat s hordami zlobrů, orků, pavouků, vlků i vrrků a další nesčetné havěti." (celý článek)

 

 

Středa - 5.3.2003 ... Malá úvaha o herních žánrech

Velice zajímavou diskusi vyvolal středeční článek Ondry Pohla "Malá úvaha o herních žánrech". Tady je ukázka:

"Ale zpět k tématu. Jak tedy pomoci uvadající fantazii herních tvůrců? První způsob je docela známý a osvědčený: netrvat tvrdošíjně na jednom žánru, ale naopak stvořit jejich vyváženou syntézu. I když vám po některých kombinacích může být stejně nevolno jako například po absintu se šampaňským (opravdu nedoporučuji, pokud tedy nechcete umřít v hrozných bolestech), jiné jsou velice povedené a chutné. A pro příklad nemusíme chodit daleko - Brány Skeldalu 2 ukazují, že ta nejjednodušší řešení bývají obvykle ta nejlepší. Je s podivem, že tak málo tvůrců před Jindřichem Rohlíkem mělo tak prostý leč geniální plán: zkřížit adventuru s RPG." (celý článek)

Bleskovka dne: TOP 10 nejprodávanějších her AT Computers

Čtvrtek - 6.3.2003 ... Rozhovor s Pavolem Galkem

Abych to zkrátil - "herní branže skýtá nesčíslně mnoho povolání, ... a jednou z nich je práce obchodní, jež stojí až na samém konci vývoje hry." V distribuční společnosti CD Projekt zastává tuto pozici Pavol Galko a právě s ním je také čtvrteční rozhovor nadepsaný prostě "Rozhovor s Pavolem Galkem - "Práce marketingového specialisty"":

"Můžeš nám popsat svůj obvyklý pracovní den?

Ťažko to zovšeobecniť. Každá hra prechádza istými prípravnými etapami, kým sa dostane na trh. Môj deň závisí od momentálnej etapy, v ktorej sa daná hra nachádza. Začínam nočnými emailami, potom sa spolu s grafikmi venujeme DTP materiálom ku hrám, reklamám počnúc ich objednaním, cez zadanie grafikom až po dodanie materiálov. Potom sú to PR materiály - arty vo veľkom rozlíšení na cover alebo ku recenziám, screeny, informácie o hre, alfy, bety, CZ bety, prvé CZ screeny, exkluzívne materiály, rozhovory, súťaže na weboch a v časopisoch, to všetko musím niekde zohnať a následne predať ďalej v takej forme a v takom období, aby to malo význam z hľadiska českej premiéry. K tomu treba prirátať prípadné promo v supermarketoch a naše webové stránky www.cdprojekt.cz. Ešte som nevymenoval plno iných činností, na ktoré si momentálne neviem spomenúť…" (celý článek)

Následují dvě herní novinky, obě žánrově zcela odlišené. První z nich zasvěceně informuje o připravovaném leteckém simulátoru "Lock - On: Modern Air Combat":

"A nakonec to nejdůležitější - hratelnost. Jak jsem vzpomínal v úvodu, hardcore fanoušci si budou moci ověřit, jak se taková F-15 nebo A-10 chová v reálu. Rozsáhlá komunikace, jak už s wingmany, létajícím radarem, nebo vzdušnými tankery, umožní tvorbu většího počtu strategií útoku. F-15ky se postarají o nepřítelovu stíhací obranu a o radary protiletadlovců, a když bude oblast bezpečná, budou povolané A-10ky, které svými 30ti milimetrovými děly a bombami dokonají dílo zkázy na zemi. To jsou teda možnosti LO: MACu při jednotlivých misích, ale v nabídce herních módů se má skrývat i jedno překvapení, které změní náš nynější pohled na dynamickou kampaň a má název DBG, což znamená Dynamic Battle Generator." (celý článek)

Lock - On: Modern Air Combat Lock - On: Modern Air Combat

Druhá novinka pak přináší první kusé informace o připravovaném pokračování jedné z nejznámějších klasik všech dob, totiž hry Prince of Persia. Nové pokračování nese název Prince of Persia: The Sands of Time:

"V novém díle se samozřejmě opět vydáte do exotického světa Peršanů. Hráč znovu ztělesní odvážného mladého prince, který, obelstěn zrádným vezírem, nevědomky použije magickou dýku a vypustí tak z přesýpacích hodin nebezpečnou kletbu zvanou "Mělčina času". Úkolem hry pak bude tuto kletbu zahnat zpět, přičemž vám v tom bude pomáhat krásná, tajuplná, ale potenciálně také nebezpečná společnice." (celý článek)

Pravidelný "Vývoj cen hardwaru: ceny se drží" vyšel opět včas.

Bleskovka dne: Herní pohlednice na www.cenega.cz

Pátek - 7.3.2003 ... Americká armáda využívá český software!

Už před několika měsíci oznámila česká herní společnost Bohemia Interactive Studio, že připravuje na softwaru nazvaném trochu tajemně "VBS1". Roušku tajemství nad tímto projektem poodhaluje článek "Americká armáda využívá český software!":

"Stručně a jasně by se dal tento systém popsat jako plně interaktivní 3D prostředí určené pro trénink bojových či záchranných situací. Mohou se jej zúčastnit menší týmy do 32 lidí propojených přes LAN nebo internet. Namísto živých bytostí lze využívat také propracované umělé inteligence. Engine VBS1 je založen na herním enginu Real Virtuality od BI Studia, nabízí ovšem mnohem více taktických možností a je ještě o něco otevřenější než původní software. Každá organizace (armáda, záchranáři, policie) si ho může přizpůsobit doslova k obrazu svému - vývojáři vyrobí na zakázku přesné modely osob nebo věcí (dopravních prostředků, zbraní, komunikačních zařízení, apod.), dodají ty správné zvuky a navrhnou i mapy, třeba podle zadaných reálií." (celý článek)

 

 

Bleskovka dne: Singleplayer demo týmové akce Raven Shield

Sobota - 8.3.2003 ... Odpovědi Jana Herodese

V šesté části série "Čtenáři naostro" jste měli možnost vyzpovídat bývalého šéfredaktora magazínu LEVEL, nyní vedoucího lokalizačního manažera společnosti Cenega Jana Herodese. V článku "Čtenáři naostro: Odpovědi Jana Herodese - bývalého šéfredaktora Levelu! " naleznete jeho odpovědi na vše dotazy:

"[?] Zaručíte nám lepší úroveň dabingu než u "telenovelového" namluvení hry Warcraft III?

[!] No jo, dabing... Podle mě, ale možná se samozřejmě mýlím, je to věc, která je neuvěřitelně časově a finančně náročná (v tom se tedy nemýlím) a přitom hráče spíše odrazuje. Mě osobně, jako klasického hráče tedy ano. Mám rád lokalizace pouze titulkové (samozřejmě včetně filmečků) se zachováním originálního zvuku. Touto cestou, jestli mě něco nebo někdo nepřesvědčí o opaku, se budeme chtít ubírat. Doprovodné filmečky budeme titulkovat, jako jsme to teď udělali u Bandits: Phoenix Rising nebo u LOTRa od Vivendi. Je to nejelegantnější řešení a nikoho, myslím, neurazí. Jiná věc jsou tituly pro malé děti, ty samozřejmě dabovat budeme." (celý článek)

A na úplný závěr je tu pravidelný článek Kamila Grice "Nová mega: kulinářství, hackeři a hazard!", kde naleznete mimo jiné demoverze her Raven Shield, Restaurant Empire, Uplink či Casino Inc.

Určitě si přečtěte

Články odjinud