Pondělí - 17.3.2003 ... Recenze hry American Conquest
Úvodní pondělní článek pochází z pera Kamila Grice a jedná se o "Recenze: American Conquest - dějiny amerického kontinentu". Chcete si zahrát pořádnou historickou realtime strategii? Pak by právě tohle mohla být vaše volba!
"Jak to tak bývá a jak již plyne ze samotného začlenění hry do nejvybranější společnosti realtime strategií, i na vás čekají okamžiky budování základen, tvorby jednotek, dobývání nepřátelských pozic nevyjímaje. V případě American Conquest celé vaše snažení ovlivňuje šestice surovin - krom jídla pak také dřevo, zlato, kamení, železo a cín, které povětšinou získáváte klasickým a zažitým způsobem. Zásoby potravin vám tak přinesou jen úrodná pole, zlato získáte jen díky nepříliš početným nalezištím této suroviny. Více snad již netřeba dodávat." (celý článek)
Bleskovka dne: Nové video z očekávané PS2 pecky Silent Hill 3
Úterý - 18.3.2003 ... Recenze RTS Highland Warriors
Dočkáme se zlevnění konzole PS2? Přežije nová služba Xbox Live? Nejen tyto aktuální informace přináší pravidelný úterní článek "Byznys hrátky: půjde cena PlayStation 2 dolů?".
"Japonská společnost, tvůrce úspěšných herních konzolí a her, se totiž rozhodla přesunout výrobu své prozatím poslední konzole PlayStation 2 do Číny. Zajímavé je, že tento způsob snížení nákladů způsobí ukončení výroby v Japonsku, tedy pro Sony velmi významné a mateřské zemi.
Podle mnohých odborníků je krok firmy také předzvěstí snížení ceny konzole PlayStation 2 jako takové, kterého bychom se měli dočkat v období od května do konce léta (tedy srpna) - konkrétně bychom si v této době mohli zakoupit PS2 již za 129,99 liber (což je v přepočtu zhruba 6000 korun). Tento čin by měl ještě více pojistit výhradní postavení Sony a PS2 ve světě herních konzolí a přilákat i chudší potencionální zájemce, pro které byla prozatím lákavější nabídka GameCube a Xbox." (celý článek)
Jakoby se tento týden měl nést v ruchu realtime strategií, je tady první ze "strategických" recenzí Romana Březiny nadepsaná "Recenze: Historie skotského národa v RTS Highland Warriors":
"Jako v každé RTS je i v této tím hlavním prvkem boj. Složení armády je podobné jako v jiných strategiích, jen s jedním malým rozdílem. Převážná většina jednotek (i těch řadových) má speciální schopnosti. Například Rangeři mohou stavět barikády proti kavalérii, kopijníci mohou nahodit obrannou pozici, ve které mají zlepšené vlastnosti proti jízdě, střelci vyzbrojeni kušemi si mohou nakoupit speciální střelivo, se kterým mají zlepšený útok apod. Samozřejmě nesmí chybět druidi, kteří umí vyvolávat mocná kouzla. Zajímaví jsou hudebníci, kteří pozdvihují morálku vojáků (podobnou funkci má anglický vlajkonoš)." (celý článek)
Bleskovka dne: Vietcong GOLD, česká verze v polovině dubna
Středa - 19.3.2003 ... Úvaha o realitě v počítačových hrách
Náš dvorní herní filozof Ondra Pohl se opět jal přemýšlet na počítačovými hrami v globálním měřítku. Tentokrát si vzal na mušku realitu v počítačových hrách a toto téma zpracoval do úvahy prostě, stručně, jasně a jednoduše nadepsané "Úvaha o realitě v počítačových hrách":
"Překotný vývoj v oblasti hardware, jehož jsme byli svědky v posledních letech, měl pro oblast počítačových her zásadní přínos - zvýšení realističnosti, alespoň co se vnějších znaků týče. Například se běžně pracuje s dvaatřicetibitovou barevnou hloubkou, což znamená víc než čtyři milióny barev, ačkoli je lidské oko schopno rozpoznat pouze dva milióny barev; stejně tak zvuk, který posloucháme má frekvenci až 44 kHz, přestože i ty nejlepší lidské uši neslyší více jak dvacet. I v otázce rozlišení a framerate brzy nastane doba, kdy budou tyto veličiny natolik vysoké, že jejich další zvýšení už nebude lidskými smysly postřehnutelné." (celý článek)
Po takovém hutném myslitelském nášupu pak měl článek "Co najdete ve Score 109?" vyznít poněkud prostším dojmem, ale opak je pravdou. Martin Blatný opět odvedl výbornou práci a nové číslo herního magazínu rozpitval do posledního písmenka:
"Herní průmysl však již vyrostl z dětských plenek a v současné době je prakticky rovnocenným partnerem ostatním odvětvím zábavy, především filmu, hudbě a knižnímu průmyslu. Výrobci a distributoři chrlí každoročně takový počet titulů, že není v lidských silách (ani v silách poměrně malých redakcí malých počítačových časopisů v našem malém státě) je všechny prozkoumat, odehrát a popsat. Zcela logicky tak časopisy recenzování některých titulů odsouvají na jarní období herního sucha, aby udržely vyváženou podobu časopisu po celý rok. Mnoho distributorů také volí raději jiný termín vydání, aby jejich úžasné tituly nezapadly mezi obrovskou konkurencí. A k tomu se přidává stále více se rozmáhající nešvar, totiž zpožďování vydání očekávaných titulů." (celý článek)
Bleskovka dne: Okouzlující intro z Final Fantasy X-2!
Čtvrtek - 20.3.2003 ... Starfox Adventures čili zeldíš, zeldím, zeldíme
Už znáte Starfoxe? Že ne? Pak je nejvyšší čas se s ním seznámit! A proč ne rovnou v jedné skvělé hře pro GameCube s jejíž recenzí přichází Honza Spáčil v článku "Starfox Adventures - zeldíš, zeldím, zeldíme":
"Po technické stránce ovšem Starfox bezesporu špičkou je. Grafika je od začátku do konce nádherná a celá řada detailů vám mnohdy vyrazí dech. Ať už jde o fantasticky vypadající vodu, vlnící se stébla trávy, naprosto plynulé střídání se dne s nocí, v horku se tetelící vzduch či dokonalé nasvícení scény. Kapitolou samou pro sebe je hlavní postavička, která je dle mého vizuálně nejlépe udělaným charakterem, jaký je ve hře na čemkoliv k vidění a nemá daleko k CG postavičkách z filmů Pixtaru. Pravda, snímkování občas spadne pod jinak stabilních 50/60 fps a trochu tu chybí nějaké výraznější výjevy, ale i tak Starfox rozhodně je jednou z nejlépe vypadajících her na GC, potažmo vůbec, s přehledem překonává konkurenci na Xboxu a bez problémů se může přinejmenším srovnávat s Jakem a Daxterem či Rachetem a Clankem na PS2." (celý článek)


Článek "Vývoj cen hardwaru: pevné disky klesají" informuje o nejnovějších cenových trendech v oblasti počítačového hardwaru. Jako dáreček je tentokrát přiložen cenový přehled LCD displejů.
Bleskovka dne: Přehled nových trailerů (PC, PS2)
Pátek - 21.3.2003 ... Jak to vidí Jiří Sládek
V už sedmé sérii článku "Čtenáři naostro: Odpovědi Jiřího Sládka - nového šéfredaktora GameStaru!" se dozvíte zajímavosti nejen o budoucnosti herního magazínu GameStar, ale také o vztazích s jinými českými magazíny/vydavateli a dalších záležitostech. Tady je ukázka:
"[?] Bude i pod vaším vedením přístup ke čtenářům také tak arogantní? Změníte styl v Dopisech, kdy občas ze svých čtenářů děláte s prominutím debily (a uveřejňujete výhradně pozitivní názory)?
[!] Doufám, že jsme již v prvním čísle připravovaném novou redakcí (tj. v březnovém GS 49) ukázali, jakým stylem chceme rubriku Dopisy vést a jaký přístup ke čtenářům obecně zaujímáme. A rozhodně si nemyslím, že se jedná o přístup arogantní; už proto, že většina změn, která v časopise proběhla a probíhá, vychází z přání čtenářů. Neděláme si patent na rozum, a pokud se většina čtenářů shodne třeba na tom, že nechce rubriku Hudba, tak ji zrušíme (což se již právě v GS 49 stalo)." (celý článek)
Roman Březina se postaral o recenzi nejnovějšího dílu legendární série realtime strategií Command & Conquer. Článek nadepsaný "Recenze: C&C: Generals - nový přírůstek série C&C" vám udělá definitivně jasno v tom, je-li nové pokračování opravdu tak dobré, jak jsme čekali.
"Generals je real-time strategie, která z tohoto žánru využívá to nejlepší a přidává ještě několik vylepšení. Na začátku každé mise je prioritní, abyste si postavili základnu, zabezpečili si dostatečný přísun peněz, ochranu transportu a pak se vrhli na nepřítele. Asi tak by se ve zkratce daly shrnout základní črty každé RTS. Generals do tohoto druhu her přináší několik inovujících prvků a to v podobě generálských hodností a na poli získávání zkušeností. Tak jako v Red Alertu 2, ani zde nedostávají vyznamenání přímo jednotky, ale zasloužíte si ho vy jako hráč. Po určitém počtu bitek budou vaše úspěchy korunované povýšením, které má svoje technologické přednosti, takže s pomocí získaných bodů budete moci začít pracovat na čím dál tím více agresivní a účinnější válečné technice." (celý článek)
Bleskovka dne: Finální verze patchů pro OF: Resistance a GOTY
Sobota - 22.3.2003 ... Co najdete v Gamestaru 49?
Hlavní sobotní článek nese titulek "Co najdete v Gamestaru 49?" a asi není třeba se příliš rozepisovat o tom, že Martin Blatný opět dopodrobna rozpitvává obsah nejnovějšího čísla oblíbeného herního magazínu. Zde je ukázka:
"Jak už to v jarních číslech bývá, velké množství prostoru je vyhrazeno informacím o připravovaných hrách. Ano, březnové číslo Gamestaru není výjimkou - naleznete zde tři hry v rubrice Hráli jsme, čtyři hry v rubrice Preview a masivní šestistránkový článek o "brněnských" UFO: Aftermath. Spolu s šesti stránkami Novinek a jednostránkovými rubrikami Konzole a Insider tak "předrecenzová" část časopisu narostla na slušných 30 stran (dlužno ovšem podotknout, že na obdobný rozsah se v březnu dostaly i konkurenční časopisy)." (celý článek)
Stalo se nepsaným pravidlem, že vždy v sobotu naleznete na doupěti článek "Nová mega: finální demo Championship Manager 4" - je tady i tentokrát a přináší mimo jiné demoverze her Devastation, Purge či Line of Sight: Vietnam a v neposlední řadě také okouzlující intro z Final Fantasy X-2.