Nový týden: recenze Enter the Matrix

Nový týden: recenze Enter the Matrix

Recenze her Enter the Matrix, Vietcong CZ, BloodRayne, X-men: Next Dimension, Drakula 2: Poslední útočiště * Preview revolučního Virtua Fighter 4 Evolution a hry Ghost Master* Nové informace o hrách Splinter Cell: Pandora Tomorrow, Advent Rising, Vampire: The Masquerade - Bloodlines, Greyhawk: The Temple of Elemental Evil * Level 100 - další jubileum ve velkém stylu * Jaká byla půlnoční předpremiéra filmu Matrix 2 v Brně? * Velká galerie fotografií z letošní E3 * A další zajímavé články!

Pondělí - 19.5.2003 ... Recenze hry Enter The Matrix

Hned na pondělí pro vás náš šéfredaktor připravil recenzi jedné z nejočekávanějších her poslední doby - více v článku "Recenze: Enter The Matrix - aneb co ve filmu neuvidíte!":

"Až budete vstupovat na policejní stanici a projdete před zraky šokované stráže detektorem kovu (načež se "překvapivě" strhne velká přestřelka), až budete prožívat akční peklo plné střelby a explozí uprostřed hustého provozu na dálnici, až budete zoufale rozrážet dveře a proskakovat okny ve zběsilém úprku skrz budovy a jejich střechy pronásledováni agentem, pak si vzpomenete na film a uvědomíte si, že prožíváte přesně to samé, na co jste se předtím v klidu dívali ze svého křesla v sále / u televize. A právě tato věrnost a provázanost s filmem činí z ETM hru, která minimálně pro fanoušky filmu bude dokonalá, povinná a přeceněná." (celý článek)

    

Nový díl série "Čtenáři naostro: Ptejte se šéfredaktora Doupěte Martina Zavřela!":

"Již na základní škole Martin "vydával" vlastní časopis zaměřený na sci-fi a fantasy, během studia na střední škole se zabýval překlady a recenzemi do amatérských časopisů o domácích videohrách, v roce 2000 začal psát pro Doupě vůbec první "Doupěcí" konzolové články a časem se stal vedoucím skromné konzolové sekce tohoto serveru, která ve svých počátcích slavila poměrně překvapivé úspěchy. Pod pseudonymy publikoval řadu povídek a básní "ze života" v různých periodikách... Martin se aktivně účastní brněnských setkání fanoušků Final Fantasy a Fanoušků Anime." (celý článek)

Novinka "Painkiller - dravá hororová 3D akce" informuje o slibně vypadající čistokrevné 3D akci:

"Právě na monstra si dávali lidé z People Can Fly opravdu záležet. Jejich cílem je, abyste zapomněli, že bojujete proti pouhým animovaným 3D objektům. Jinak se jim totiž atmosféry strachu nikdy nedocílit nepodaří, a to by v tomto případě byla velká škoda. A tak jsou pro modelování postav využívány nejmodernější 3D programy jako Maya či 3D Studio. Podle prvních obrázků vypadají ty jejich netvoři docela k světu. Strašidelné atmosféře má napomáhat také architektura levelů, kde se bude odehrávat komplikovaná hra světel a stínů." (celý článek)

 

 

Novinky ze světa hardwaru pak přináší článek "HW novinky - Soumrak RDRAM pamětí":

"I když mají výrobci základních desek ještě několik měsíců na to, aby si objednali tyto čipové sady, mnoho z nich to pravděpodobně neudělá. I kdyby tak učinili, za čas tyto čipové sady z trhu tak jako tak zmizí. Postupem času tak bude na trhu stále méně desek s podporou RDRAM pamětí a jejich cena tak pravděpodobně vzroste. Pokud tedy jste majitelem počítače, který běží na RDRAM pamětech, jejich upgrade na příští rok raději neodkládejte." (celý článek)

A nakonec je zde shrnující článek "Největší pecky z E3 podle Doupěte aneb co si musíte stáhnout!".

Bleskovka dne: E3 2003: 25 minut dlouhé video z Half-life 2!

Úterý - 20.5.2003 ... Sony chystá vlastní handheld

Pravidelný článek Kamila Grice "Byznys hrátky: převratný handheld PlayStation Portable útočí!" informuje tentokrát nejen o nové ruční herní konzoli od Sony, ale také o podrobnostech okolo podobného očekávaného zařízení, totiž Nokia N-Gage. Ale ani to samozřejmě není všechno, více v samotném článku:

"Nejzajímavější částí zařízení se však zdá být médium, určené pro přednost dat i her. Sony představilo výrobek nazvaný UMD (Universal Media Device), který používá technologii totožnou s DVD a při směšných rozměrech 60 milimetrů nabídne zhruba 1,8 GB prostoru! Tento fakt dává obrovské spektrum možností tvůrcům her - dostupná kapacita je dostatečná na to, aby se hráči dočkali graficky skutečně působivých her, spousty filmových sekvencí a mnoha dalšího! Co více, těšit se můžeme i na plně prostorový zvuk." (celý článek)

V novince "Greyhawk: The Temple of Elemental Evil - novinky a screenshoty" se dozvíte o připravovaném RPG od Troika Games:

"Přerušíme teď na chvíli tok vyprávění a podíváme se na novinky ohledně téhle hry. Její jméno nebylo v té době ještě známo, dnes však už víme, že se jedná právě o ToEE. Tak především - příběh se točí okolo starého kultu zlé démonky, který se snažil zkoumat zlo v jeho nejelementárnější formě. Tenhle kult sídlil v obrovském chrámu poblíž vesnice Hommlet, v podivném kraji známém jako Nulb. Brzy se jim svou tyranií podařilo ovládnout celou oblast a následovala doba velkého chaosu a bezuzdného násilí." (celý článek)

 

 

Už víte o tom, že je venku "Nová verze oblíbeného programu (nejen) pro usnadnění her!"?

Bleskovka dne: E3 2003: Ukázka z hraní Deus Ex 2: Invisible War

Středa - 21.5.2003 ... Recenze Vietcong CZ

Honza Morkes přináší recenzi na českou verzi výborné 3D akce Vietcong, více v článku "Recenze: Vietcong CZ - jaká je česká verze další tuzemské pecky?":

"Překvapivě se po čase nedostaví očekávaný stereotyp z neustálého procházení pralesů. Není džungle jako džungle. Postupně se naučíte rozeznávat její jednotlivé podtypy - džungli nepropustnou, džungli keřovitou anebo džungli otevřenou. Co se týče hustoty Vietnamců ze severu na metr čtvereční, není mezi nimi žádný rozdíl, ale hraje se v nich úplně jinak. A co teprve když přijde noc! Stíny dodají přírodě takřka magickou dimenzi a taková procházka okolo nepřátelské vesničky za mdlého svitu měsíčku zrychlí tep nejednomu flegmatikovi." (celý článek)

  

Preview hry Ghost Master, zajímavého mixu strašidelné strategie a konceptu The Sims, pro vás připravil David Sláma v článku "Ghost Master - nenávidíte Simáky? Začněte je strašit!":

"GM vás tedy staví do podobné situace, jakou už dobře známe z obou dílů Dungeon Keepera. Máte pod sebou partu prapodivných bytostí a rozhodně s nimi nemáte nějaké lidstvu prospěšné záměry. Duchové se dělí do skupin podle místa své působnosti. Někteří straší v blízkosti vody (umyvadla, bojlery…), elektrických přístrojů, vzduchu (pneumatiky, kola apod.), půdy (jako země, abychom si rozuměli), předmětů s nějakou emocionální hodnotou, předmětů představujících násilí, někteří se prostě usadí uprostřed místnosti, jiní zase mohou strašit jen venku a nakonec je i možnost "přilepit" strašidlo k dítěti…" (celý článek)

 

Novinka "Krvavé pokračování Vampire: The Masquerade - Bloodlines" přináší nejnovější informace a screenshoty z nedávno oznámeného pokračování výborného RPG Vampire: The Masquerade - Redemption.

"Ten se odehrává v gotické obdobě Města andělů Los Angeles. Některá místa se inspirovala skutečnými lokacemi, jiná jsou naopak vyfantazírovaná od podlahy až po střechu. Podíváte se nejen do extravagantních sídel bohatých vampírských mocipánů či erotických barů, ale také například do podzemních raverských klubů (alá Blade). Navštívíte jak vnitřní, tak venkovní lokace, ostatně bez úzkých, temně osvětlených uliček vyparáděných hordami odpadků a podivnými nápisy by to v pořádném upírském příběhu ani nešlo." (celý článek)

 

 

Článek "Velká galerie fotografií z letošní E3" pro vás připravil náš zahraniční dopisovatel Marek Pavlov.

Bleskovka dne: Nová pětice okouzlujících screenů z Prince of Persia: The Sands of Time!

Čtvrtek - 22.5.2003 ... Recenze hry BloodRayne

Recenzi na krvavou upírskou akci BloodRayne pro vás připravil David Sláma v článku "Bloodrayne - zubatá holka do nepohody":

"Už jsem se stačil několikrát zmínit o přítomnosti akce v Bloodrayne, čili pro vás asi nebude překvapením zjištění, že budete ve hře bojovat. Navíc zde až na opravdu neobvyklé situace není nejmenší důvod se soubojům vyhýbat, ba co naopak, hra vás do nich velmi aktivně nahání. Takže si bojové situace užijete do sytosti a věřte mi, je na co koukat - zejména díky výborně zpracované animaci nejen hlavní hrdinky, ale i všelijaké humanoidní i jiné havěti, která vás bude na vaší pouti vyrušovat." (celý článek)

 

O tom "Jaká byla půlnoční předpremiéra filmu Matrix 2 v Brně?" píše Martin Zavřel:

"Vyzvídal jsem očekávání a přání diváků ještě předtím, než samotná projekce začala a logicky největších šíleností se mi dostalo od očividných fanoušků / znalců anime, podle kterého vlastně Matrix vznikl. Vedoucí osoba české Final Fantasy scény, známá pod prostou přezdívkou Squall, mi pověděla: "Ve finále bude Neo cestovat vesmírem a uvidíme zničení alespoň dvou planet, jak se mi o tom zdálo v mém "Matrix" snu...". Nuže, buďme upřímní - i když je Matrix Reloaded hodně odvázaný, až takové anime to zase není a řekl bych dokonce, že (typicky zvláště ke konci filmu) je hodně cítit snaha zalíbit se americkému publiku, zvyklému na jistá pravidla hollywoodských trháků. Přesto je názor citovaný v úvodu (že tohle mohla promítačka přežít jen jednou a je div, že plátno nezačalo hořet od vší té aktivity, která se na něm udála) jistě na místě, protože Matrix 2 je rychlejší a akčnější než cokoliv, co jste kdy v životě viděli. Samozřejmě už nemá to překvapivé kouzlo, jako první film, ale nahrazuje ho příjemnou atmosférou (známou třeba z Pána Prstenů), ve které už fanoušci znají své hrdiny a fandí jim." (celý článek)

Reportáž z proběhlého E3, která se nese v duchu "Představení nových "filmových her" Ubi Softu na E3" připravil opět Marek Pavlov:

"Předělávka akčního filmu Charlieho andílci přitahovala k herním zařízením na E3 hlavně mužské publikum (ono tam taky příliš "návštěvnic" nebylo). Natalie, Dylan, Alex a jejich šéf Bosley, budou tentokrát řešit rozkrádání nejslavnějších světových památek. Hráč má mít k dispozici všechny tři "andílky", mezi nimiž může ve hře volně přepínat. Hra samotná obsahuje 6 velkých misí v lokacích jako Kalifornie, Aljaška, Mexiko nebo Skotsko. Při soubojích s řadou nepřátel budete moci využít i proslulý "zpomalený pohyb". Z těch několika minut, co jsem si měl možnost na E3 s andílky pohrát sice žádné závěry dělat nemohu, nicméně mi hra přijde celkem průměrná. V prodeji se tato akční adventura objeví už v létě." (celý článek)

 

 

Nabitý čtvrtek přináší také pravidelný pohled na aktuální číslo jednoho z papírových herních magazínů v článku "Květnový Gamestar, č.51 - do druhé padesátky s elánem" od Martina Blatného:

"Pojďme se ale nyní podívat na Gamestar 51. Hlavním lákadlem bude opět bezpochyby hutný příděl recenzí. Na celých 40 stranách tentokrát najdeme 17 recenzí, včetně takových trháků, jako je Vietcong, Metal Gear Solid 2, TOCA Race Driver atd. Průměrné hodnocení je 76%, což je na jednu stranu s přihlédnutím ke kvalitě recenzovaných her ještě jakž takž snesitelné, na druhou stranu to opět ukazuje na inflaci hodnocení (nejen v Gamestaru). Pokud by měla dlouhodobě nastávat obdobná situace jako v tomto měsíci, kdy ze 17 her má 9 her hodnocení nad 80% a dalších 5 her mezi 70 a 80%, musí nutně čtenáři nabýt dojmu, že podobný systém hodnocení ztrácí smysl." (celý článek)

A nakonec je tu Martin Boček se svým preview revoluční konzolové hry "Virtua Fighter 4 Evolution":

"Korejci jsou blázni. To je jisté. Dokonce jsou blázny natolik, že některé hry (například Tekken nebo Virtua Fighter) jsou pro ně tím, čím pro nás fotbal nebo hokej. Tak, jako my máme EuroSport, kde můžeme 24 hodin denně 7 dní v týdnu sledovat přenosy a záznamy různých sportovních klání, tak v Koreji mají TV stanici, kde můžete sledovat střetnutí nejlepších hráčů těchto her, doplněná (samozřejmě) o profesionální komentáře. A tak, jako u nás po odehraném zápase na mistrovství světa v ledním hokeji můžeme sledovat opakované záznamy nejlepších a nejdůležitějších okamžiků střetnutí, vysílené zpomaleně a pečlivě, často sekundu po sekundě rozpitvané, tak stejné to mají i Korejci - tedy až na to, že jde "jen" o hru. Tedy počítačovou, samozřejmě…" (celý článek)

 

Bleskovka dne: Silent Hill 3 na pultech!

Pátek - 23.4.2003 ... Recenze hry Drakula 2: Poslední útočiště

Recenzi zajímavé hororové adventury Drakula 2: Poslední útočiště vydané kompletně v češtině sepsal Pavel Černohous v článku "Drakula 2: Poslední útočiště - čistokrevný horor v češtině a za hubičku":

"Obtížnost v Drákulovi zahrnuje celou škálu pomyslné stupnice od jednoduchého použití klíče na zamčené dveře až po extra tuhé puzzly kombinující logiku s kryptografií a bůhví čím ještě. Většina z nich je originální a minimálně ve dvou případech (které tu samozřejmě nebudu popisovat) se je nezdráhám označit za geniální. Zkrátka jsou jisté puzzly v historii adventur, na které se nezapomíná a můj osobní rejstřík Drákula obohatil o pár dalších. Je-li tedy dynamika příběhu jednou z hlavních deviz Posledního útočiště, adventurní puzzly jsou tou největší. Pravidelně se střídají situace vyžadující intenzívní přemýšlení a poněkud akčnější momenty, kdy musíte v časovém limitu odvrátit bezprostřední nebezpečí, zpravidla související s některým z Drákulových lidských i nelidských poddaných." (celý článek)

 

Novinka Kamila Grice "Splinter Cell: Pandora Tomorrow - tajným agentem podruhé" přináší mimo zajímavých informací také exkluzivní první screenshoty z tohoto akčního pokračování:

"Hlavní novinkou Pandora Tomorrow však kupodivu nebude žádná ze zmiňovaných změn, ani úprava a vylepšení grafického kabátu, jak by se mnozí z vás mohli mylně domnívat. Tvůrčí tým společnosti Ubi Soft tentokráte vsadil na zakomponování online hry. Titul Splinter Cell: Pandora Tomorrow tak jako vůbec první špionážní akce nabídne multiplayerové mise, v rámci nichž bude moci soupeřit hned několik hráčů společně. Bližších podrobností o nabídce módů i fungování multiplayeru se snad dočkáme již brzy." (celý článek)

   

Martin Blatný přichází se svým dojmem z "kulatého" LEVELu číslo 100 v článku "Level 100 - další jubileum ve velkém stylu":

"Hlavním lákadlem je hutný tématický článek (12 stran) o historii Levelu. Formou krátkých rozhovorů se zde setkáme s názory prakticky každého, kdo Levelem prošel. Pro ty, kteří se zajímají o zákulisní informace, je to docela zajímavé čtení. Přehled obálek všech doposud vyšlých čísel, který byl k vidění již v minulém Levelu, se nyní protlačil na velký plakát formátu A2, na jehož druhé straně je modelka Jill De Jong jako Lara Croft. V časopise je kromě toho ještě druhý, "standardní" plakát, tentokrát s motivy z her Rise of Nations a Hidden & Dangerous 2." (celý článek)

Je tady další X-men hra. Tentokrát pro GameCube. Recenzi máme. Sepsal ji Standa Rýdl. "X-men: Next Dimension - další dimenze bojovek?"

"Je obtížné psát o titulech jako X-Men: Next Dimension. Fanoušci znají daný komiks lépe než já, vědí vše o humanoidech "X" - Homo Superior, kteří jsou dalším evolučním krokem v běhu lidských dějin. Je jim jasné, že příběh je vystavěn na boji zastánců spolužití lidí a mutantů (mutanti vedení profesorem Xavierem), zastánců likvidace lidí (mutanti vedení Magnetem) a příznivců "eradikace" mutantů (tisícovky lidí plus super jedinec Bastion a robotičtí Sentinelové). Hodní mutanti jsou už od roku 1963 hrdiny kreslených a dnes i hraných příběhů X-menů, také u nás už mnozí znají Wolverina s tajemnou minulostí, Cyclopse s ničivým zrakem, jejich lásku Jean Greyovou, metamorfózní Mystique, dětskou Rogue a další a další." (celý článek)

 

Úvodní obrazovka souboje. * Prohozen oknem balkónu.

Bleskovka dne: Singleplayer demo Breed je konečně tady!

Sobota - 24.5.2003 ... Překvapení v podobě hry Advent Rising

V novince "Bude Advent Rising největším překvapením roku 2004?" se dozvíte zajímavé informace o jednom z velmi slibně vypadajících herních projektů roku 2004.

"Přednostně je nutné podotknout, že vývojáři GlyphX Games, kteří na titulu Advent Rising pracují, se do tvorby vlastní počítačové hry pouštějí zcela poprvé. Až doposud se zabývali především počítačovými animacemi a modelováním pro film, případně vytvářením ilustrací (mimochodem, na jejich oficiálních stránkách si můžete stáhnout skvělé wallpapery z mnoha známých her). Ostatně, na AR je to vidět. V mnohém se totiž už na první pohled podobá klasické space opeře typu Pátý Element - čímž myslím skvělý film, nikoliv starší a navíc nepříliš povedenou hru. Ať už jsou to křiklavé kontrastní barvy nebo skvělý příběh z daleké budoucnosti, ve kterém nechybí supersilná mimozemská civilizace a lidský hrdina s nadpřirozenými schopnostmi." (celý článek)

 

 

Samozřejmě nechybí pravidelný článek Kamila Grice "Nová mega: ukázky z hraní Deus Ex 2 či Gran Turismo 4", který tentokrát nabízí například patche pro hry GTA: Vice City a MGS2 či demoverze her Neighbours From Hell a Breed.

Plná hra: "Machine Ball: ideální zábava pro dva"

Bleskovka dne: Prodáno více než 1 milión kopií Enter The Matrix!

Určitě si přečtěte

Články odjinud