Pondělí - 7.7.2003 ... Recenze datadisku Frozen Throne
Na úvod nového týdne jsme přinesli recenzi dlouho očekávaného datadisku k nejlepší strategii minulého roku. Více už v článku "Recenze datadisku Warcraft 3: Frozen Throne":
"Blizzardi v datadiscích už od dob Warcrafta 2 ničím nešetří, a tak Frozen Throne přináší hned tři hlavní kampaně. První z nich odehrajete za Temné Elfy, obsahuje celkem osm misí. Druhá kampaň s podtitulem "Curse of the Blood Elves" pak v šesti misích spojuje osudy lidí a "Krvavých elfů". V závěrečné kampani vezmete do rukou otěže Nemrtvých a pokud se dokážete probojovat deseti nesnadnými misemi, můžete si hrdě říkat "ten, který dohrál Frozen Throne". Obtížnost datadisku je totiž postavena o laťku výš než u Warcraftu 3, a výjimkou tak není ani několikeré opakování některých misí. Jejich náplň spadá do nejrůznějších škatulek, ostatně stejně jako v původní hře. Jednou budete doprovázet důležitý náklad, jindy zase osvobozovat zajatce nebo bránit důležitou pozici." (celý článek)
Už vcelku pravidelně se v tento den setkáváte na Doupěti také s článkem "Hardwarová poradna ZDARMA: Vyřešíme vaše problémy!":
"[PENTIUM 4 SE PŘEHŘÍVÁ]
[?] Mám netaktované CPU P4 1.6 GHz FC-PGA 512L2 BOX 478 Northwood na základní desce MSI 845 UltraRU, i845, S478, DDR, audio, RAID, ATX a grafickou kartou MSI GeForce4 MX-440 64MB DDR TV-out AGP a pamětmi 256 MB DDR RAM Transcend CL2.5 a problém je v tom, že se procesor po zvýšení venkovních teplot přehřívá. Při použití originální samolepky s teplovodivou pastou se teplota CPU chvíli po zapnutí (bez zatížení hrou nebo jinou náročnější aplikací) ustálila okolo 52-54°C. Nahradil jsem ji tedy stříbrnou teplovodivou pastou a teplota klesla o cca 2°C a pokud počítač "běží na volnoběh", tak se teplota ustálí na 50-52°C. Problém s přehříváním se neprojevuje při "běžném provozu", ale stačí vytočit softwarový modem a teplota ihned vyskočí k 60°C a pak se ustálí na 54°C. U 3D her dochází nejpozději do cca 10 - 15 minut k vypnutí PC, kdy vypne PC Alert od MSI nastavený na 63°C.
[!] No nevím, chtělo by CPU vyzkoušet v jiné desce, protože takové teplo rozhodně není normální - možná, že pasta, která je mezi CPU a rozvaděčem, vyschla, ale spíše bych řekl, že to dělá deska. Popřípadě otevřete skříň a vyndejte zdroj ven a vyzkoušejte, jaká teplota bude při nasávání čerstvého vzduchu." (celý článek)
Přehled plných her uplynulého týdne od Kamila Grice nese nadpis "Týden v rubrice Plné hry: letní zvířecí hody!".
Plná hra: "Global Pets - virtuální mazlíčci"
Bleskovka dne: Oznámen datadisk ke Command and Conquers: Generals
Úterý - 8.7.2003 ... Recenze TOCA Race Driver
A začínáme znovu recenzí, tentokrát s všeříkajícím nadpisem "Recenze: TOCA Race Driver - nový král motorismu na PC?":
"Pro potvrzení tohoto tvrzení nemusím chodit pro příklad daleko. Hned na svých prvních kilometrech ve hře přijdete na zajímavý úkaz. Došel jsem k závěru, že autoři původně udělali silnice asi dvakrát široké než nakonec jsou ve hře a půlku z nich pokryli texturou trávy. Jinak totiž není možné, aby auto v dvousetkilometrové rychlosti drandilo po nerovném zeleném pažitu stejně rychle jako po prvotřídní asfaltce. Zatímco soupeři sledovali ideální stopu na silnici, pro mě bylo mnohdy výhodnější zkrátit si cestu přes trávník za minimální ztráty rychlosti. To bych ještě nějak přežil, ale když jsem objevil další zkratku, která spočívala v projíždění šikan přes zpomalovací pásy písku (které mě kupodivu zpomalili trochu méně než by se dalo čekat), pochopil jsem, že s uvolňováním trůnu pro krále závodních simulací to nebude tak žhavé." (celý článek)

Po dvou kolech divokého závodu * A takhle vypadalo auto původně
V článku "HW novinky – Optická myš ke každé grafické kartě?" se dočtete mimo jiné o budoucnosti grafických karet, DirectX 9.0 a dalších zajímavostech.
"Přiložené placky marketingovým pracovníkům MSI už očividně nestačí, nová série grafických karet označená jako NBOX totiž přináší navíc optickou myš pro hráče. Podle MSI by měla být vyrobena z hliníku a oplývat rozlišovací schopností 800dpi (bodů na palec). Kromě této efektní myši budou ke kartám série NBOX přiloženy tři poměrně nové hry: Battlefield 1942, Unreal II – The Awakening a Command and Conquer Generals. Vyšší rozlišení myši využijete zvláště v Unrealu II. Opravdoví střelci ovšem už stejně mají svou ďábelsky přesnou myš na podložce, tento přídavek tedy využijí spíše ti z nich, kteří ji zrovna zničili nebo s 3D řežbami právě začínají." (celý článek)
A nakonec nechybí ani pravidelný článek "Byznys hrátky: jaké jsou platy představitelů herního giganta EA?":
"Začneme u nejvýznamnější osoby, CEO Electronic Arts, pana Larry Probsta - podle zveřejněných údajů činí jeho roční příjem 696 535 amerických dolarů, ke kterým se však navíc přičítá bonus ve výši 1,1 miliónu a předkupní právo na 400 000 akcií. Zmiňované dvě částky dávají dohromady sumu přes 50 miliónů českých korun. Dále již jen ve zkratce - v přepočtu 40 miliónů českých korun náleží za jeho práci Donu Mattrickovi, prezidentovi studií EA. Dalším v řade je poté John Riccitiello, který vydělává zhruba 38 miliónů, Nancy Smith pak částku okolo 25 miliónů." (celý článek)
Plná hra: "Blackjack pays 3to1 - hazardu zdar!"
Bleskovka dne: Mafia, GTA a Gangsters v jednom!
Středa - 9.7.2003 ... Recenze Star Trek: Elite Force 2
Nejen příznivce fenoménu Star Trek jistě potěší "Recenze vesmírného překvapení Star Trek: Elite Force 2".
"V EF2 tak ztvárníte roli poručníka Alexandra Munroa, vojáka do morku kostí, jehož schopnosti zdaleka převyšují běžný standard v řadách Hvězdné flotily. Příběh započíná bojem jeho výsadku o vysvobození lodi Voyager, která se ztížena předcházejícími událostmi v seriálovém ztvárnění Star Treku ocitla ve velkých problémech. Svůj boj však bude muset vybojovat nejen proti desítkám nepřátelských vojáků, ale také aristokratickému vedení, které nenalezlo pochopení a důvod pro další setrvání populárního Hazard týmu v akci." (celý článek)

Každý měsíc se na Doupěti objevuje také zajímavý přehled Honzy Morkese "Levné hry v červenci - Aquanox, Industry Giant nebo datadisk Commandos".
" Španělsko nedalo světu jen toreadory a býčí zápasy, ale také nový herní žánr. Na svědomí jej mají chlapíci z Pyro Studios, kteří před pěti lety (to už je doba, co?:-) slavili úspěch se skvělou strategickou hrou Commandos. Hra si získala spoustu fanoušků, kteří do nocí vysedávali u svých počítačů ve snaze splnit na první pohled nedokončitelné mise několika členů speciálního komanda operujícího na nepřátelském území za druhé světové války. Bylo proto zcela logické, že neuběhl ani rok a světlo světa spatřil datadisk. Žádné extra vylepšení, ale pořád stejná zábava. Datadisk nepotřebuje ke spuštění původní hru." (celý článek)
A abychom neopomínali konzolisty, přicházíme také s článkem "Recenze: Return To Castle Wolfenstein - Operation Resurrection" z pera samotného šéfredaktora.
"Člověk žijící ve světě Playstation by v tom mohl mít poněkud zmatek: co bylo dřív – Wolf č.2 nebo Medal Of Honor? Pravdou je, že hezkých pár let před vydáním nového Wolfensteina se na PS objevila vynikající akce z druhé světové války Medal Of Honor, ve které Steven Spielberg a jeho studio Dreamworks využili „přebytečné“ materiály z natáčení filmu Zachraňte vojína Ryana. Return To Castle Wolfenstein (dále jen RTCW) si z MoH série bezostyšně bere inspiraci mírou vrchovatou – přesto však zůstává dostatečně „svou“, především díky hororovému prvku a mnoha bizarním protivníkům." (celý článek)

Plná hra: "Elf Meter - fotbal to je hra!"
Bleskovka dne: Žebříček nejprodávanějších her ve Velké Británii
Čtvrtek - 10.7.2003 ... Reportáž z GDS2003
Nedávno proběhlo v Uherském Hradišti první setkání českých a slovenských tvůrců počítačových her - Game Developers Session 2003. O reportáž z této ojedinělé akce jsme vás nemohli připravit, více už v článku "Game Developers Session 2003 - jak dopadlo 1. setkání českých vývojářů?".
"Druhý den proběhl doslova maratón přednášek zahrnující téměř celé kvalitativní spektrum. O žádné z nich se nedá říci, že by byla vyloženě špatná, bohužel stejně tak se nedá žádná označit jako výborná. Zřejmě nejzajímavější bylo povídání pana Martina Klímy na téma "Opravdu se chcete stát profesionálem?", ve kterém rozebíral klady a zápory vývoje her buď z pohledu vývojáře jako zaměstnance herního studia nebo naopak jako samostatného vývojáře/podnikatele." (celý článek)
Honza Morkes se pustil do sestavování dalšího žebříčku a tady je výsledek - "Prázdninová hitparáda - Rise of Nations CZ, Red Faction 2, Will Rock a další".
"Překlad asi nejlepší real-time strategie tohoto roku se nám sice prodlužuje, přesto se určitě vyplatí na Rise of Nations počkat. Proč? Třeba proto, že tento titul bývá označován jako Civilizace v reálném čase a ač to možná není ta nejlepší charakteristika, určitě mnohé naznačuje. Třeba to, že se ve hře postupně střetnete s celou lidskou historií válečnictví. Od prvních předletopočtových krůčků přes výboje Římské říše, středověk a vynález střelného prachu po novodobé konflikty v čele s "neviditelnými" stíhačkami. To vše v jedné hře a dokonce také v jedné jediné kampani! Mimoto také s poměrně zajímavými změnami, díky kterým se hra dost liší od ostatních RTS. Pokud se snad konečně podaří přeložit všechny texty ve hře, měli bychom se lokalizované verze dočkat v půli prázdnin." (celý článek)

Plná hra: "Blue bird - leť ptáčku, leť!"
Bleskovka dne: Nejprodávanější hry za první pololetí 2003
Pátek - 10.7.2003 ... První dojmy z nového Tomb Raidera
Nebývalý hype vyslal zbrusu nový díl Tomb Raidera na nejvyšší místa prodejních žebříčků. Je ale opravdu tak dobrý? Více už v našem článku "Tomb Raider: Angel Of Darkness – první dojmy".
"Core se již s Tomb Raiderem pouštěli do spousty experimentů, avšak mě osobně se nejvíc zamlouvala původní myšlenka zopakovaná ve čtvrtém dílu. Průzkum designově propracovaných lokací s nádechem tajemství někde pod povrchem, tu a tam zpestřeno přestřelkou, která však nikdy nedominuje nad zbytkem hry. Těm z vás, kterým se mnohem více zamlouval akční film, ztělesněný v dílech 2 a 3, toho asi zklamu, protože jsem všehovšudy za tři hodiny hraní vystřílel pouhých 12 nábojů (PS: pistole s nekonečným množstvím nábojů je fuč :))." (celý článek)

Konzolisté GameCube-pozitivní pozor, jsou tady další Hvězdné Války! Více už v článku "Star Wars Bounty Hunter – pochytejte zločince z Hvězdných válek":
"Pravdou je, že viditelnost ve hře je dobrá, mlha se moc často nekoná. Nepřátelé vypadají také dobře, ačkoliv mají poměrně nízký počet animací i polygonů. Interiéry a některé předměty by si díky jednodušším texturám rovněž zasloužily trochu obohatit, eventuelně vymalovat něčím lepším než ocelovou šedí. Trochu otravuje i občasné zasekávání postavy při jízdě na přepravních pásech, způsobené poněkud neodladěnými přechody mezi jednotlivými pruhy. Při boji a větší akci vám tyto prohřešky většinou uniknou a budete s grafikou spokojeni. I díky tomu, že se netrhá a budovy a herní svět vůbec jsou velmi dobře zasazené do reálií Hvězdných válek, což samozřejmě ocení oddaný fanoušek i „běžný příznivec“." (celý článek)

Plná hra: "BoneHunt - horor jak má být"
Bleskovka dne: Tři obrázky z nového datadisku k Dungeon Siege
Sobota - 12.7.2003 ... Který herní magazín je nejlepší?
Jelikož Kamil Gric se po vzoru většiny národa odebral tento týden na dovolenou, nesetkáváte se tuto sobotu na Doupěti s pravidelným přehledem Nová Mega, alébrž s článkem Martina Blatného "Gamestar 53 s DVD - nejvýhodnější časopis o hrách u nás?":
"Hned tři tématické články, to snad v Gamestaru ještě nebylo. Pojednání o hrách na hrdiny, hrách s miniaturami, stolních, deskových, sběratelských atd. hrách je vcelku pěkně sepsané, díky šíři tématu a omezenému prostoru v časopise se však problematiky jen letmo dotkne. Zmíněny jsou jen ty nejznámější hry, a i ty jen stručně. Škoda, čtenáři herních časopisů jsou ve své podstatě hraví a přísun dalších informací (třeba v podobě pravidelné rubriky) by určitě přivítali. Srovnání dvou her podobného žánru se dá za tématický článek považovat jen s přimhouřením obou očí, naopak exkurze do historie RPG her je přesně tím typem článků, které v našich časopisech dlouhodobě chybí a které potěší každého čtenáře, který se zajímá o pozadí vzniku svého oblíbeného žánru." (celý článek)
Plná hra: "Zastřel ZAZU! - zajíček na mušce"
Bleskovka dne: Editor map k RtCW: Enemy Territory je na světě!