Podle Obsidianu by si vývojáři měli svého hráče udržet jinak.
Jestli nesouhlasíte s herními vývojáři, kteří do svých her stále častěji implementují Online Passy, vězte, že v tom nejste sami. Podobně to vidí i šéf Obsidianu, Feargus Urquhart, podle něhož je hráče třeba přinutit, aby použité tituly vůbec neprodávali.
"Myslím, že je třeba Online Passy hodit za hlavu a zeptat se sama sebe 'Jak hráče donutím, aby si hru nechali na poličce?'" řekl Urquhart. "Myslím, že každý žánr na to má svůj vlastní způsob. Battlefield a Call od Duty sázejí na multiplayer s různými mapami, žebříčky, levelováním a odemknutelným obsahem."

"S RPG hrami to je stejné. Vymýšlíme, jak hráče donutit, aby hru stále hrál. Tak třeba v Knights of the Old Republic 2 můžu být hodný nebo temný Jedi. Hraji za dobrého Jedie, ale vím, že bych mohl hrát za temného. Takže si řeknu, že to jednoho dne udělám. Díky tomu hru vrátím na poličku a neodnesu ji zpět do Gamestopu (americký obchodní řetězec s hrami, pozn. aut.)."
Jednou z efektivních metod je podle něj také vývoj DLCček.
Mezi nové tituly, které vyžadují Online Pass, patří například Uncharted 3: Drake's Deception, FIFA 12 nebo Battlefield 3.