Oznámeno RPG Hard to be a God

Akella oznámila informace o RPG Hard to be a God (HtbG), jež je založeno na stejnojmenném románů bratrů Strugatských. Příběh je nelineární a má čtyři různé konce. Jelikož nad vývojem dohlíží Boris Natanovich Strugatsky, mělo by se jednat o kvalitní zpracování.
Jedním z hlavních znaků HtbG je prolínání dvou světů - středověku a alternativní budoucnosti. Z čehož vyplývá, že kromě mečů a štítů se nám do rukou dostanou například i pistole a brýle na noční vidění. Vybavení lze kromě koupení i vyměnit.
V boji využijeme komba a speciální útoky (omráčení, odzbrojení, atd.). Zajímavostí je, že během boje nás může soupeř zranit natolik, že nejenže poklesnou atributy postavy, ale dokonce nám může být useknuta například ruku.

Královstvím Arkanar se budeme potulovat se skupinou spojenců. Přímo ovládat lze jen naši postavu, ale zbytku party jde udělit patřičné povely. Pokud najmeme dobrovolníky, nemusí rozkazy poslechnout. Žoldáci poslechnou vždy, ale stojí peníze. Ale zpět k Arkanarii. Království je rozděleno na několik lokací, přesouvat se mezi nimi budeme pomocí mapy, přičemž délka přesunu bude záviset na tom, přes jaký terén půjdeme. Ze začátku nebudeme vidět všechny lokace, ty se totiž otvírají až po rozhovorech s NPC.

Tvůrci se snaží zachytit sociální systém, takže někdy pomůže, když si zahrajeme na chuďase, jindy k úspěšnému rozhovoru s NPC budeme muset zahrát velkomožného pána. A když budeme něco chtít po úřednicích Arkanarie, jejich ochotu spolupracovat získáme "obálkou" s úplatkem.

Co se týče grafiky, hra využívá 3D-engine s libovolným pohybem kamery. Samozřejmostí je, že změna vybavení postavy se projeví na její podobě.

Zdroj: Worthplaying

Určitě si přečtěte

Články odjinud