Pantheon – boží hra?

Pantheon – boží hra?

Většina strategií nás tak či onak pasuje do role bohů, kteří rozhodují o tom, co a kde se bude pěstovat, s kým se bude vést válka a kolik vojáků v ní položí za naši věc život. Jaké je to však být skutečným bohem, to si budete moci vyzkoušet právě v Pantheonu, nové hře od autorů Imperialism I a II.

Kdo z vás na hodinách dějepisu místo hraní piškvorek pečlivě naslouchal, když se probíralo starověké Řecko, ten ví, jak to měli Řekové se svými bohy zařízeno. Stejně dobře vám ale k získání těchto informací poslouží i dnes už téměř pamětnický filmový nářez Souboj Titánů či papundeklovými meči vybavený televizní Herkules. Zkrátka - Řeckých bohů bylo víc a smysl pro týmovou hru nebyl jejich nejtypičtějším charakterovým rysem. A právě z toho čerpají tvůrci Pantheonu, kteří za sebou coby Frog City mají už Imperialism a Imperialism II. V jejich antické hře, která půjde ještě dál než např. současná Theocracy, si budete moci vybrat, za kterého z Řeckých bohů chcete hrát. No a po tomto jistě náročném rozhodnutí už se pustíte do postupného rozšiřování jeho moci.

Budete stavět chrámy a obydlovat je kněžími, kteří budou šířit víru ve vás mírovou cestou, budete posílat vojáky do války, aby přesvědčili nevěřící ohněm a mečem, budete mít na povel i pár legendárních příšer (kentaury, minotaury atd.), jimiž své božské schopnosti zdůrazníte. Každý ze starověkých Řeckých bohů byl ovšem, jak dobře známo, úzce vyprofilovaným specialistou, který měl pod palcem pouze určitou oblast – a tak i vy, pokud se například rozhodnete hrát za bohyni lovu Artemis, budete nejvíce sílit, když nejmilejší zábavou ubohých smrtelníků bude pronásledování a odchyt lesní zvěře, zatímco rozhodnete-li se hrát za boha války Árese, vyletí vaše moc do nadoblačných výšin jen při dostatečném počtu efektně rozpoutaných válek. A to nesmíme zapomenout na takové celebrity jako boha moře Poseidona, bohyni všech odvážných Pallas Athénu či bohyni krásy a lásky Afroditu (gruppensexem k moci :-) – vybrat si ovšem budete moci ze všech hlavních starořeckých bohů.

Pantheon bude už na první pohled klasická real-time strategie, okořeněná o prvky RPG. Každý bůh bude mít kromě klasických RPG vlastnosti jako je Síla, Inteligence či schopnost sesílat kouzla i vlastnosti jako Zdraví (?) nebo Vliv. Navíc budou samozřejmě moci bohové mezi sebou uzavírat i výhodné dohody o spolupráci, díky nimž se vám možná podaří rozpoutat i Trójskou válku.

Co se týče ovládání, o tom je známo stejně málo jako o celé hře. Jak bude členěn např. inventář, o tom si uděláte nejlepší obrázek z okolo se povalujících screenshotů, já jen dodám, že v Pantheonu se dočkáte i funkční Baldur´s Gate pausy, díky níž budete mít v těch nejzapeklitějších okamžicích přece jen čas v klidu si rozmyslet co a jak. Čímž je také příděl informací o této zajímavé hře definitivně vyčerpán. Více známo není, snad jen ještě datum předpokládaného vydání: jaro 2001.

Určitě si přečtěte

Články odjinud