Panzer General III podruhé

Panzer General III podruhé

Podtitul čtvrtého dílu strategické ságy pro "opravdové stratégy", ságy Panzer General, zní Spálená země. Vývojářské studio Strategic Simulations, Inc. se nechalo unést úspěchem předchozí části série a jalo se vytvořit další, lepší, větší, bombastičtější. Jak to všechno dopadne? Uvidíme...

Abychom si trochu osvěžili paměť, zopakujme si nejprve, co že je to ten Panzer General vlastně zač. Tedy jedná se o velice tuhou TURN-BASED strategii z prostředí druhé světové války, která se vyznačuje extrémním realismem a již zmíněnou až neobvyklou obtížností. Existuje však i mnoho jiných Generalů - např. Pacific General (válka v pacifiku) nebo Star General (sci-fi verze). Příběh ani grafika nebyly u těchto her nikdy příliš důležité, jakožto Druhá světová válka je dostatečně epickým příběhem sama o sobě a grafika slouží pouze k jakés takés představě. Vlastně by se to klidně dalo hrát s rudými a modrými ocelovými krabicemi, přičemž by každá tato krabice měla přiřazeny opravdu rozsáhlé tabulky vlastností. Na druhou stranu by se u krabic zřejmě plně neprojevoval vliv terénu. No nic, opusťme krabice a vrhněme se do žáru bitvy čtvrtého Panzer Generala.

Panzer General III: Scorched EarthPanzer General III: Scorched Earth

Je samozřejmostí, že i tento díl bude vyobrazen akcelerovanou 3D grafikou. Bez ní už dnes prostě nikdo nedá ani ránu. Ovšemže bude využit stejný engine, který byl využit v PG III: 3D Assault (tedy předchozí části série) a který bude samozřejmě o několik efektů vylepšen a o několik fps urychlen. PG III: SE se odehrává primárně na východní frontě, kde proti sobě tasí zbraně Rusové a Němci. Stále však zůstává možnost spustit si bitevní simulaci, ve které pak můžete hrát za Američany a Angličany.

Panzer General III: Scorched EarthPanzer General III: Scorched Earth

Všichni, kdo si kdy PG zahráli, ať už kterýkoliv díl, jistě vědí, že většinou existovala pouze jediná strategie, díky které se dalo zvítězit. Přijít na ní leckdy velmi dlouho trvalo. Tentokrát tomu bude zcela jinak. Hráč si bude moci zvolit svou cestu k vítězství, nikoliv ji nalézt. Tato možnost samozřejmě velice přidá na "znovuhratelnosti" hry - pokaždé to může být jiné. Téměř samozřejmou, a nesmírně příjemnou vlastností je, že bojová technika se bude měnit dle doby války. Pokud budete bojovat někdy v počátcích východní fronty, bude vaše technika nespolehlivá a slabá. Jakmile však čas o něco pokročí, vaše technika se bude zlepšovat a získávat na spolehlivosti. Někdy budete dokonce moct získat nové prototypy zbraní.

Herní prostředí PG III: SE má být velice příjemné a intuitivní, s tím, že je založeno spíše na myši než na klávesnici. Pomocí klávesnice provádíte spíše sekundární úkony jako zoomování mapy či její posunování. Každá jednotka má své vlastní pop-up menu, které vám o ní prozradí základní informace. Jednotky lze "propojovat" se specializovanými veliteli (pamětníci možná vzpomenou starou dobrou českou Paranoiu). Pokud přiřadíte správnou jednotku ke správnému veliteli, učiníte z ní velice mocnou zbraň.

Panzer General III: Scorched EarthPanzer General III: Scorched Earth

Ohromnou roli ve válce hraje počasí a okolní prostředí. Obě tyto vlastnosti jsou v zde zahrnuty a mají důležitý efekt na vaše válečné snažení. Například v zimě se většina jednotek pohybuje o něco pomaleji nežli v letních měsících. Obranné jednotky pak mají velmi rády hory či husté lesy (čili se jim zvýší obranyschopnost). Hráč bude mít k dispozici jak předdefinované rozsáhlé kampaně, tak kratší scénáře (které jsou omezeny počtem tahů, které můžete provést). Grafika a zvuk mají být velice efektní a co nejvíce odpovídající atmosféře II. světové války. Takže se můžete těšit na výborné bojové pochody a propracované zobrazení poškození jednotek. Mapy, jak je vidět ze screenshotů, připomínají letecké snímky. Systémové požadavky nejsou nijak přehnané - P233MHz, 8MB 3D akcelerátor a 600MB na HDD. Hra by měla vyjít v nejbližší době.

Určitě si přečtěte

Články odjinud