Dnešní plná hra nás opět zavede do vesmíru. Titul PathFinder, o němž bude právě dnes řeč, sází na zajímavý nápad a slušné technické zpracování. V zásadě je tato hra postavena na poměrně reálném základu (jsou zde vesmírné věci, které v současnosti opravdu existují), přesto si autoři neodpustili přítomnost několika „technologických výstřelků“.
Dnešní plná hra nás opět zavede do vesmíru. Titul PathFinder, o němž bude právě dnes řeč, sází na zajímavý nápad a slušné technické zpracování. V zásadě je tato hra postavena na poměrně reálném základu (jsou zde vesmírné věci, které v současnosti opravdu existují), přesto si autoři neodpustili přítomnost několika „technologických výstřelků“.
Ocitáte se v roli malého pozemského výsadku na nejmenované planetě (i když se možná jedné známé a existující planetě dle mého názoru podobá, raději to nebudu více rozebírat :-). Členy tohoto výsadku mohu bez nadsázky označit za kosmonauty, protože se opravdovým kosmonautům vzhledově velice podobají. Kromě nich hraje důležitou roli také pohybující se stroj, který slouží jako jejich malá základna a mohl bych ho s trochou nadsázky označit za „lunochod“. To je shrnutí toho, co ve hře můžete ovládat. Ale jaký je hlavní námět? Nikterak složitý – někde na planetě se nachází základna s nepřátelskou raketou, která bude za daný časový limit (ten hraje důležitou roli) vystřelena přímo na vás (tedy na váš lunochod). Vaším úkolem tedy bude jediné a to přežít. Prostředků k tomu máte mnoho, můžete se se svým strojem libovolně přesouvat po planetě, ale to vám většinou život nezachrání. Druhou možností je použít jednoho z pětice „dostupných“ kosmonautů a také bomby, která se objevuje vždy ve vaší blízkosti – ta je také klíčem ke zničení nepřátelské rakety. S pomocí kosmonauta a jeho speciálního přístroje určeného pro létání (dále budu raději používat výraz jetpack, myslím, že už se docela vžil :-) můžete vyletět vysoko nad samotnou raketu, bombu pustit přímo na ni a zbytek už si jistě dokážete představit sami. To je základ toho, co ve hře budete dělat.
Vaším úkolem však není „jen“ zničit raketu, ale v zásadě prostě a jednoduše nahrát v celkovém hodnocení co nejvíce bodů. K tomu však musím ještě něco vysvětlit – raketu sice zničíte poměrně snadno, ale ihned se na jiném místě planety objeví další se stejným úmyslem zničit vás. Celá hra tedy v podstatě není o ničem jiném než o neustálém ničení raket. Aby však celý úkol nebyl tolik snadný, jste nejen omezeni časovým limitem před vypuštěním rakety (a ten je neúprosný), ale také palivem v jetpacku vašich astronautů – je tedy důležité omezit lety pouze na nutné minimum. Možná, že někomu bude připadat konečný cíl hry trochu nudný – jedná se vlastně jen o neustálé honění za body, prakticky nic víc. Přesto je PathFinder zajímavá hra, která dokáže dobře zabavit minimálně po dobu herního sucha.
Download (2,8 MB) zde.