Podle dostupné dokumentace, která unikla na internet, budou mít vývojáři u nového PlayStationu k dispozici něco málo přes 5 GB operační paměti.
Do dnešního dne jsme měli za to, že Playstation 4 disponuje rychlou pamětí 8GB GDDR5. Nikdy ale nebylo upřesněno, kolik si vlastně vezme pro svoji potřebu operační systém. Podle dokumentu, který do koloběhu vypustil "důvěryhodný" zdroj Digital Foundry, operační systém potřebuje k bezchybnému chodu 3,5GB operační paměti, což je pro všechny určitě překvapující číslo, poněvadž do dnes se počítalo pouze s 1GB. Celkem tedy budou mít vývojáři k dispozici 4,5 GB volné paměti.
Tuto informaci potvrzuje i demo hry Killzone 4: Shadow Fall, které taktéž využívalo pouze 4,5GB, a to se podle dosavadních informací má jednat o hru značně žravou. Dobrou zprávou je, že vývojáři můžou "požádat" o extra 1GB RAM navíc, záležet bude na vytížení OS. Celkem tedy bude volných 5,5 GB.
Pokud se nejedná pouze o bujarou spekulaci, není to zas tak těžké pochopit, ostatně při pohledu na Xbox One, který vyžaduje 3GB, vše dává smysl. Obě konzole prezentovaly velmi flexibilní operační systém se spoustou aplikací na pozadí a rychlým přesunem například mezi zapauzovanou hrou a menu konzole. OS na konzoli Wii U od Nintenda dokonce vyžaduje 50% dostupné paměti.
Jak lze vidět na obrázku výše, vývojářům je zcela k dispozici šest z osmi jader AMD procesoru.
Neméně zajímavým faktem je, že má Microsoft v plánu si 3GB udržet po celou dobu životnosti konzole Xbox One, oproti tomu Sony chce postupem času náročnost zmenšit, stejně tak jako u PS3. Nic ale není ještě oficiálně potvrzeno a zatím se spíše jedná o holé spekulace. Zmínit stojí i dřívější prohlášení studia Guerrilla Games, tvůrců Killzone 4: Shadow Fall, že měl dřívější debug konzole taktéž 4GB RAM a k plynulému provozu ani více nepotřeboval.
Čemu byste dali přednost vy? Snadnému a rychlému přepínání mezi službami v pozadí, nebo byste radši vývojářům poskytli více RAM na úkor línějšího operačního systému s méně serepetičkami?
Zdroj: Eurogamer