Postal 2: Zvrhlé první dojmy

Postal 2: Zvrhlé první dojmy

Očekávaná 3D akce Postal 2 od firmy Running With Scissors právě vychází. Co od ní můžete čekat? Kopance do dámských rozkroků, močení na veřejných prostranstvích, zapalování lidí, strkání hlavně do zadku, polykání granátů a především spoustu násilí a krve ve virtuálním městečku Paradise. Chcete víc? Čtěte první dojmy!

Žánr: 3D akční
Doporučená konfigurace: procesor 1.5 GHz * 256 MB RAM * 32MB grafická karta * DirectX 9.0 * volné místo 1400 MB na HDD
3D akcelerace: ano
Jazyk: angličtina
Výrobce: Running With Scissors
Domovská stránka:
www.postal2.com

Jelikož jsme před několika dny dostali do ruky poměrně očekávanou 3D akci Postal 2, přinášíme vám naše první dojmy z této „předem zakázané“ velice brutální pařby.

    

Benzínová bankovní loupež. * Proč bych si „tam“ nekopnul?

Instalace a plynulost

Začneme poměrně formálně, a to samotnou instalací. Hra je umístěna na jednom CD, což je na dnešní dobu poměrně vzácné, o to více vás pak překvapí, že na pevném disku zabere více než 1.3 GB místa! Instalace probíhá navíc poměrně zvláštně – na disk se do dočasné složky kopírují soubory z CD, což jsou RAR archívy, které se pak extrahují do instalačního adresáře. Ale to je jen tak na okraj...

    

Je jasné, proč hasiči i policie mají stejné telefonní číslo... * Další upálený na hlavní třídě!

Postal 2 běží na dnešní poměry celkem dobře. Je sice pomalejší než Unreal Tournament 2003, ale rozhodně plynulejší než Unreal 2. Hra má v sobě zabudované „automatické detaily“, které se mění podle výkonnosti počítače – já jsem tuto volbu zvolil a soudě z okolních obrázků, grafika nebyla vůbec drasticky snížena. Hru jsem testoval na Athlonu XP 1700+ a přetaktované GeForce4 Ti4400.

    

Kočka „to“ má ráda zezadu. * Logo výrobce.


Jdeme na to!

Nyní se dostáváme k samotné hře. Již při prvním spuštění vás uvítá varovný nápis, který je zde místo „load screenu“. Poté následuje celkem pěkně vyvedené hlavní menu, ale Unreal Engine se zde nezapře. Rovněž jsem měl problémy s EAX zvukem, ale to snad brzy napraví patch podobně jako v případě titulu Unreal 2.

    

Logo hry. * Masakr v bance.

Z menu vybírám Novou hru, následuje intro, což je jakýsi ingame průlet městečkem Paradise, které vás v úvodních chvílích bude hostit. Poté jsem se již vtělil do samotného Postala a beru z rohu první lopatu. Vstupuji do nejbližšího domu, načež mě hra varuje, že „není dobré ukazovat na veřejnosti zbraň“ a „chodit do cizích domů“. Osahávám si poměrně intuitivní ovládání a několika ranami lopaty odstraňuji přebytečný výrůstek (tedy hlavu) z těla obyvatele tohoto domu. Za chvíli přibíhá pes, který si pochutnává na dobrotě, kterou jsem mu připravil...

    

Nekonečná fronta u pokladny. * Bojovník proti násilí zemřel násilně :-)

Zkouším poměrně efektní dukenukemovský kop nohou, záhy rozkopávám všechny dveře a okna v okolí. Jsem na záchodě a hra mi radí, abych si rozepnul poklopec a vyčůral se... prostě úleva. V okolí nacházím další zbraně – zápalky, kanistr s benzínem, paralyzér, obušek, brokovnici, samopal a další... Cvičně si testuji zabíjení spoluobčanů, a jde mi to celkem dobře. Velice efektní je nejprve kopnout, načež osoba prosí o milost, a pak ji odprásknout. Milovníci žehu ještě mohou mrtvolku polít benzínem a zapálit.

    

Jako Baba Jaga: Rovnou na lopatu! * Upálen, nespokojen se stavem společnosti :).

Po městě můžete chodit naprosto svobodně (tedy do všech objektů kromě těch, které budou dostupné až v dalších částech hry – např. hypermarket nebo muzeum), jednotlivé části města jsou však odděleny „nahrávacími zónami“, které většinou tvoří tunely, kdy se nahraje (bohužel za poměrně dlouhou dobu) další lokace. Interakce s prostředím je však slabá - čekal jsem nějaké vulgární rozhovory nebo zapínání dostupných přístrojů (telefonu, televize, herních automatů) – ale nic z toho není přítomno.

    

Močení na sukulenty je zábava... * ...a na policistu, to už je povinnost.

No nic, pokračujeme dále, v mapě mám vyznačeno, že mám zajít do sídla společnosti Running With Scissors (autorů hry Postal 2!) vyzvednout šek. Procházím tedy několika lokacemi, cestou narážím na kočky, které sbírám (!), grafika hry se postupně mění a já poznávám nové obchody a místní zařízení. Čas od času není špatné prošmejdit kanceláře, kde se skrývají zbraně.

    

Muzejní kočka brzy půjde na hlaveň. * Slečno knihovnice, máte Nahou Godotku?

Jsem u sídla společnosti RWS, kde na volném plácku protestuje skupinka demonstrantů proti násilí ve hrách. Beru tedy kočku (!) a nasazuji její zadek (!!) na hlaveň brokovnice (!!!) a pomocí této efektivní zbraně likviduji celou skupinku. Ve firmě dostanu od chlapců šek, načež další demonstranti násilně vstupují dovnitř. Jejich likvidace je na nejnižší stupeň obtížnosti (tuším že z celkových deseti) opravdovou zábavou, střídám styly a občas uštědřím i nějaký kopanec (kolegové od RWS také).

    

Ptáme se nakupujících, jak jim chutná Rama. * Petiční akce za násilí ve hrách.

Vracím se zpět do centra, cestou se vyčůrám na kaktus – v reakci na tento „zločin“ se jeden spoluobčan pozvrací a policie mě chce zatknout za nudismus – škrtnu sirkou a nový Jan Palach je na světě! Mířím dále do banky, volím si cestu stropním sklem, načež mě chce zatknout policie. Trocha benzínu zde poslouží dobře... Nalézám cestu do trezoru, kde plním další úkol první mise. Policie však spouští alarm (který zní na prostorovém zvuku EAX obzvláště důvěryhodně) a mě docházejí náboje. S lopatou nemám žádnou šanci, a tak volím „kamikaze“ postup – do pusy si strkám granát a záhy ztrácím hlavu. První „pondělní“ misi asi nesplním, pro mléko (což byl jeden z dalších úkolů) si už asi nedojdu...


Co tomu říkáte?

Pokud jste následující řádky četli zděšení, pak vězte, že to všechno je v Postalu 2 možné. Jelikož jsem zatím nedohrál první misi, jsem zvědavý, co autoři RWS nachystali dále. Už teď je ale jasné, že poznámky o „zbytečné“ brutalitě GTA3 budou zapomenuty... Přichází nový král brutality, násilí, krve a zvrhlosti na obrazovky PC – Postal 2!

Určitě si přečtěte

Články odjinud