Podle architekta konzole ta pravá síla, kterou v sobě skrývá Playstation 4, bude odhalena až postupem času, odhadem za 3 až 4 roky.
Jméno Marek Černý už asi netřeba představovat, ale pro jistotu, jedná se o hlavního architekta konzole Playstation 4. Tato mašinka má zatím našlápnuto bezvadně a i sami vývojáři si ji nemohou vynachválit, především kvůli jednoduché architektuře a bezchybnému přístupu ze strany Sony. To jsou ovšem už pořád dokola omývaná fakta, tak se pojďme podívat na něco nového.
Černý se v nejnovějším rozhovoru rozpovídal o tom, že skutečný grafický výkon vývojáři odhalí až postupem času díky skvělé optimalizaci a hlavně možnosti přesouvat různé procesy mezi GPU a CPU, prostě podle toho, co vývojáři upřednostní. Prý do 3 až 4 let uvidíme mnoho tzv. GPGPU úkonů, což znamená, že GPU půjde využít ke spoustě věcí, které nejsou primárně vázané pro grafické čipy.
Logicky si každý odvodí, že toto zatížení musí následné zhoršit vizuální stránku hry, ovšem Černý si myslí přesný opak. Podle něj je dnes standard 30 snímků za vteřinu, ale zmínit stojí fakt, že nejsou využity všechny dostupné moduly v GPU a dají se k nim ještě přibalit například úkony z procesoru nebo z operačních pamětí. Mluvíme např. o fyzice, různé simulaci, ozvučení či detekci kolizí. Díky tomu mohou vývojáři v budoucnu zdokonalit svoji simulaci světa bez nutnosti snižovat vizuální kvality hry. A to se počítá.
Teorie na první pohled pěkná, vše ale potvrdí až časem praxe. No, co si o tom myslíte vy?