Jestliže se minulý týden nesl ve znamení 3D akcí, tenhle se ponese ve znamení přicházejících RPG. Kdo se stane nástupcem Baldur´s Gate nebo Diabla? Zvítězí překrášlená 3D grafika nad klasickým isometrickým pohledem? Jednoduchost a přehledný vývoj postavy nebo složité tabulky a statistiky? Dungeon Siege, Morrowind, Neverwinter Nights a další tituly se budou ucházet o vaši přízeň. Kdo se prosadí, kdo upadne v zapomnění? Nechme se překvapit!
Armalion
Oficiální stránky:
http://www.armalion.de/English/index2.htm Výrobce:
IkarionDatum vydání: Vánoce 2001
Němci mají jak známo čuch zejména na výborné strategie (série Battle Isle, Settlers), ale vypadá to, že ani do mrtě vypiplané RPG pro ně není problém. Armalion vypráví o smrti mocného čaroděje Borbarada, která zapříčinila nepokoje ve východní čísti země zvané Aventuria. Jenže tyhle šarvátky mezi imperiálními silami a vzbouřenci nejsou nic proti tomu co se chystá kdesi v magických hlubinách Záhadna - nejen Aventurie, ale i celý svět je totiž ve velkém nebezpečí. Jedině vy můžete zabránit tomu, aby do světa lidí vnikli strašliví Démoni zla… Jinak bude Armalion docela klasické izometrické RPG se šesti různými třídami, možností výběru pohlaví a dvanácti základními schopnostmi. Po celou hru budete ovládat pouze jediného hrdinu, na skupiny se v tomto případě (doslova) nehraje.
Další informace: screenshoty
Arx: Fatalis
Oficiální stránky:
http://perso.wanadoo.fr/arkane-studios/games/arx/content.html Výrobce:
Arkane StudiosVydavatel:
FishtankDatum vydání: konec tohoto roku
Ti z vás kteří kdy alespoň slyšeli o hře Ultima Underworld budou mít při hraní Arx Fatalis výhodu, jelikož tahle gamesa si právě Ultimu Underworld bere jako hlavní studnici inspirace. Arx se bude odehrávat na planetě, jejíž povrch byl zcela zdevastován a zbaven schopnosti podporovat život, a tak se celá civilizace musela přesunout do jakési podzemní říše. Tam se utvořilo několik různých kolonií - na celkem osmi úrovních hry budete mít možnost potkat svět skřítků, trollů, hadích žen, nemrtvých, samozřejmě lidí a dokonce i třeba takových draků. Arx: Fatalis by měl zaujmout zejména pěknou 3D grafikou a neuvěřitelnou možností interakce s okolím (bude např. možné trávit potraviny, pomocí nich se zbavovat nepohodlných osob… a to je jen začátek). Zajímavý bude i systém kouzel řešený pomocí run (které si budete sami kreslit).
Další informace: novinka, screenshoty
Bard's Legacy
Oficiální stránky:
http://www.bardslegacy.com/ Výrobce:
tým BardDatum vydání: neznámé
Okolo téhle hry panuje poměrně velké zmatení. Mnoho lidí ji totiž považuje za pokračování staré série Bard's Tale od Interplay. Leč není tomu tak v žádném případě - Bard's Legacy je zcela nová originální hra, která si klade za cíl přenést starý styl (tuhý "čtverečkový" dungeon, něco jako Dungeon Master) do nového prostředí 3D grafiky a speciálních efektů. Všechno od předmětů přes příběh, postavy, hudbu, zbraně až po grafiku je zcela originální, vytvořené několika málo členným týmem. Jistě, Bard's Legacy nebude 68dn7 AAA titul, ovšem přesto by mohlo jít o velice zajímavou pářku připomínající staré dobré časy Dungeon Masterů, Beholderů a jim podobných.
Divine Divinity
Oficiální stránky:
http://www.larian.com/Site/english/divinity/divinity.html Výrobce:
Larian Studios Vydavatel:
CDV Datum vydání: 1. čtvrtletí 2002
O Divine Divinity jsme na Doupěti již několikrát psali, jelikož se jedná o gamesu s velice zajímavým pozadím. To teď ovšem necháme stranou a rovnou přejdeme k důležitým vlastnostem. Epický příběh tohoto RPG se bude odehrávat ve velmi rozsáhlém, originálním fantasy světě. Mluví se o celkem čtyřech rozlehlých mapách zahrnujících přes 20 000 obrazovek - od malých nevinných vesniček po hluboké temné dungeony a pekelné lávovité končiny neznámých krajů. Hráči budou mít na výběr šest různých postav, se kterými budou moct cvičit až 96 různých skillů ve třech hlavních odvětvích (válečník, kouzelník, klerik). A s čísly budeme pokračovat - potkáte až 100 druhů monster a 150 NPC. U potvor je vyzdvihována zejména vysoká umělá inteligence, kdy spolu mají být vaši nepřátelé schopni komunikovat, sdružovat se do skupin, a vyvádět jiné podobné ptákoviny. V neposlední řadě je také nutné se zmínit o výborné izometrické grafice.
Další informace: novinka, screenshoty, a pokud nemáte dost tak ještě jedny…
Dungeon Siege
Oficiální stránky:
http://www.microsoft.com/games/dungeonsiege/ Výrobce:
Gas Powered Games Vydavatel:
Microsoft Datum vydání: 1. čtvrtletí 2002
Dungeon Siege je rozhodně jedním z těch opravdu NEJočekávanějších RPG posledních měsíců. Samotný Chris Taylor (tvůrce např. Total Annihilation) se ujal úlohy hlavního návrháře tohoto titulu a tak lze čekat skutečně revoluční záležitost (podobně jako u TA). Tou první unikátní vlastností DS bude zejména ultra rozlehlý 3D svět, který bude celistvý. Co to znamená? To znamená, že už nikdy více nezahlédnete na své obrazovce nápis "loading…" nebo "please wait…". Přechody z jedné do druhé části světa DS mají byt naprosto plynulé, takřka nepostřehnutelné. Žádné mise, žádné levely. Prostě svět, ve kterém se bude odehrávat jedno velké dobrodružství. V tomto ohledu se bude DS částečně podobat dnešním MMORPG s persistentním (neměnným) světem. Což také hodně nahrává multiplayerové části téhle hry, které se bude moct zúčastnit až 8 hráčů.
Zde je krátký výňatek z našeho preview:
"Jedním z velmi zajímavých aspektů DS bude také umělá inteligence, která slibuje věci dosud nevídané. Nejen, že potvory budou schopné útočit a bránit se (to jistě není nic zvláštního), ovšem ony budou navíc schopné se skrývat (!) a například si i přivolávat posily (!!). Různě zaměřené potvory se budou různě chovat - například nějaký orkský šaman se na vás ihned nehrne, ale bude kouzlit své útočné čáry, dokud mu nedojde mana. Jakmile dojde, popadne klacek a vrhne se na vás. Když ale uvidí, že jste pro něj příliš silní protivníci, stáhne se zpět a případně povolá posily. Zde bude muset tedy hráč opět nasadit taktické myšlení a maximálně využívat výhod své početné družiny." (více…)
Další informace: novinka, preview, screenshoty
Elder Scrolls III: Morrowind
Oficiální stránky:
http://www.elderscrolls.com/main.htm Výrobce:
Bethesda Vydavatel:
Bethesda Datum vydání: snad již brzy…
Již dlouho, převelice dlouho čekají všichni skalní pařané na třetí pokračování jedné z nejslavnějších RPG sérií všech dob, kterou počala slovutná Arena. Nemálo hrdinů u této hry strávilo velkou část svého mládí. Nyní se zdá, že by u ní konečně mohli dožít zbytek svého stáří, protože přes četné odklady se vydání třetího dílu neodvratně blíží. Již dnes lze na oficiálních stránkách najít neuvěřitelné množství informací o rasách, předmětech, světě, a vůbec o všem co má co dočinění vůbec s celou ságou. Všem zájemcům o Arenu rozhodně doporučuji výborně provedené stránky detailně prostudovat, protože to kvantum informací v nich obsažené se dá jen stěží zkrátit do jednoho odstavce. V každém případě, hlavní devizou Morrowindu bude grafika, úchvatná 3D grafika která učaruje každému milovníkovi fantasy světů. To ostatní… uvidíme.
Další informace: preview, screenshoty a další screenshoty
Fatherdale: Guardians of Asgard
Oficiální stránky:
http://www.fatherdale.com/ Výrobce:
Snowball Interactive Datum vydání: 1. čtvrtletí 2002
Ruská společnost Snowball Interactive chystá pro všechny milovníky RPG skutečnou lahůdku. Podtitul Fatherdale totiž už dává tušit, že by tady možná mohlo jít o nějakou tu severskou mytologii, a kdo tak hádal, nemýlil se. Skutečně, Asgard je ve skandinávské mytologii jedním z devíti světů, domovem rasy Aesir - bohů válečníků. Hra Fatherdale je podkreslena malebným příběhem plným hrdinství a magie. Co se žánru týká, nebude to tak úplně čisté RPG, nýbrž na své si přijdou i příznivci RTS. To se bude týkat zejména bojů, samozřejmě, kdy budou mít členové vaší družiny velmi realistické techniky boje, ale také způsoby chování. Budou například schopní panikařit, utíkat z boje, apod. Jako kompenzaci bude hráč mít možnost uskupovat svou družinu do různých formací.
Další informace: novinka, novinka, screenshoty, screenshoty
Gorasul: Legacy of the Dragon
Oficiální stránky:
http://gorasul.jowood.de/ Výrobce:
Silver Style Entertainment Vydavatel:
JoWood Datum vydání: Vánoce 2001 (německá verze se již prodává)
Opět jedno německé RPG. V mnohém připomíná úvodní Armalion - výborná grafika, propracovaný příběh točící se opět (vlastně jako vždy) kolem Dobra, Zla, Toho Mezi Tím, Bohů, Démonů a jim podobné chásky. Hlavním hrdinou jest postava jménem Roszondas, které ho odmala vychovával jistý drak (ano, drak!). Jak rostl, zjišťoval, že po svém otci zdědil jisté mocné magické schopnosti, které bude muset využít právě v boji o záchranu světa. Tak se i stane a Roszondas se stane největším hrdinou světa. Hra Gorasul: Legacy of the Dragon začíná právě v okamžiku, kdy je Roszondas reinkarnován (protože hrdinové, jak známo, se hrdiny stávají až po své smrti) aby znovu bránil Dobro proti Zlu. A nyní přejděme opět k oblíbené číselné statistice - čeká na vás cirka 50 lokací, 100 questů, 60 nepřátel a NPC, šest magických kruhů (celkem asi 40 typů kouzel).
Další informace: novinka
Gothic
Oficiální stránky:
http://www.piranha-bytes.com/html_english/products/gothic/ Výrobce:
Piranha Bytes Vydavatel: Xicat
Datum vydání: konec tohoto roku
Gothic je dlouho očekávané akční RPG. Mělo by se jednat o míchanicí naprosto klasické tombraiderovky s RPGčkem, nazval bych to tedy jakýmsi "akčním 3rd person RPG". Ve hře najdeme samozřejmě množství NPC, ještě více moster, nějaké ty předměty, sem tam snad i pár hádanek a questů. Hrát tentokrát ale nebudete za žádnou vyvinutou dívčinu, nýbrž za prchajícího odsouzence (král potřebuje zbraně pro válku s hordami orků -> i za sebemenší přestupek skončíte v dolech, kde pro něj budete těžit rudu…). Hra vyšla již před několika měsíci v domovském Německu, kde sklidila nebývalý úspěch. Autoři čekají, že něco podobného by ji mělo čekat i v USA a zbytku Evropy. Nu není nad přehnaná očekávaní, ovšem vezmeme-li v úvahu, že Gothic je ve vývoji již přes čtyři roky, což je dost dlouhá doba na vytvoření Opravdu Dobré Hry, možná… možná, že to skutečně bude něco výjimečného.
Další informace: novinka, screnshoty první, druhé, třetí
Harbinger
Oficiální stránky:
http://www.silverbackgames.com/news.htmVýrobce:
Silverback EntertainmentVydavatel:
3DODatum vydání: 1. čtvrtletí 2002
Konečně! RPG žánr jako by byl přímo stvořen pro fantasy světy, ale řekněte sami, nebylo toho už trochu moc? Samí elfové, orkové, Zlo, Dobro, hrdinové, antihrdinové, meče, magie… Což takhle nějaké ty vesmírné lodě, roboti, lasery, fasery, emzáci a… Harbinger?
Harbinger bude pravé nefalšované sci-fi RPG odehrávající se na gigantické vesmírné lodi. Ta jest ovládána zlými ufouny, kteří prolétávají vesmírem a jejich cíl je jediný: zničit všechny ostatní civilizace na které narazí. Z každé civilizace kterou zničí si vezmou jistý zanedbatelný vzorek, který pak na jejich lodi dře do krve. Hlavní hrdina - tedy vy - se stane členem jakési "podzemní" společnosti, která se na lodi utvořila a která si klade za cíl převzít nad ní kontrolu. Jistě, nebude to jednoduché. Loď jest skutečně ohromná a její Páni ještě podlejší, než si dokážete představit. Ale vám se to musí povést… jinak vás čeká smrt.
Harbinger bude velmi podobný nedávno vyšlému úspěšnému titulu Zax: The Alien Hunter, což bylo jakési vesmírné Diablo. Čekejte tudíž množství krvavě olejové akce, svištění laserových střel a chrochtání ozubených kol.
Další informace: novinka, novinka, screenshoty, screenshoty
Neverwinter Nights
Oficiální stránky:
http://www.neverwinternights.com/ Výrobce:
BioWare Vydavatel:
Interplay Datum vydání: již brzy… doufejme
Neverwinter Nights stojí vedle Dungeon Siege na pomyslném stupínku vítězů Klání o nejlepší RPG (příštího) roku. Není divu, vždyť na tomto singlově-multiplayerovém RPG pracují hoši z BioWare, což jsou tvůrci obou dílů Baldur's Gate. Proč " singlově-multiplayerovém"? To proto, že NWN budou mít v podstatě dvě části - singleplayer, což bude klasické 3D RPG s vlastním světem a příběhem, a multiplayer, který bude jakýmsi "malým MMORPG". Bude se ho moct zúčastnit až 64 hráčů z nichž jeden se stane Dungeon Masterem - Pánem jeskyně - a bude připravovat dobrodružství pro ostatní zapojené. To znamená že vyrobí mapu, osadí ji nepřáteli, poklady, dungeony, prostě vším co k takovému fantasy dobrodružství patří, třeba i k tomu může vymyslet nějaký pěkný příběh (což jest obvykle záhodno, pokud chcete dosáhnout kýženého výsledku - tedy spokojených hráčů). Jakmile bude mít vše připraveno, vpustí do svého světa ostatní hráče - hrdiny - kteří se v něm budou toulat a s největší pravděpodobností se hlavně budou snažit splnit zadaný úkoly (úkoly). Pán jeskyně pak bude mít možnost v reálném čase do jejich postupu zasahovat (přičarovat jim do cesty partičku orků, atd.).
Opět si dovolím vám předložit krátký výňatek z našeho preview:
"Hrát NWN totiž bude možné hned několika způsoby. Tím nejjednodušším bude prostě single-player, který ve jménu BioWareácké tradice údajně zabírá nějakých šedesát hodin čistého herního času, vyplněného tím nejkrystaličtějším epickým příběhem putování po novém světě plném dobrodružství a nástrah, charakterů dobrých i špatných a příběhových zvratů malých i velkých, přičemž všechno tohle vás má udržet přilepené na už tak řádně uslintaném monitoru až dlouho do rána (a pak znovu do rána, a pak do dalšího rána, až vás po třech čtyřech dnech najdou mrtvého, vyschlého a vším možným potřísněného, ovšem s blaženým úsměvem ve tváři, zatímco na obrazovce se bude skvět nápis "The End")." (více…)
Další informace: preview, screenshoty, screenshoty
Spells of Gold
Oficiální stránky:
http://www.buka.com/games/spells/index.htm Výrobce:
Buka Entertainment Vydavatel:
Buka Entertainment Datum vydání: konec tohoto roku
Spells of Gold se odehrává v rozsáhlém fantasy světě obývaném elfy, skřítky, nemrtvými, a mnohými jinými bytostmi. Celý tenhle svět jest rozdělen na několik regionů, které se dále dělí na jednotlivé státy. Každý takový stát má vlastní ekonomiku a politický systém. Hlavní hrdina - obchodník -cestuje mezi těmito zeměmi a prodává nebo kupuje zboží. Právě obchod bude zpočátku hlavní náplní této hry. Až o něco později, jak budete se svým hrdinou potkávat ostatní postavy, ať již to budou nemrtví, výběrčí daní či ostatní dobrodruzi, se budete dovídat o historii světa a o způsobu jak ho změnit. To se nakonec stane vaším hlavním úkolem.
Jak vidíte, Spells of Gold od ruských Buka Entertainment bude simulací RPG a obchodní strategie. Velmi originální nápad, doufejme že se ho podaří zdárně realizovat.
Další informace: novinka
Valhalla Chronicles
Oficiální stránky:
http://www.valhalla-chronicles.com/ Výrobce:
Paradox Datum vydání: neznámé
Švédští Paradox Entertainment na nás chystají další RPGčko inspirované severskou mytologií. Odehrává se někdy mezi lety 800 - 1000 n.l. a podíváte se v něm téměř do celého světa - nezůstanou vám utajena ani taková města jako Miklagård (Konstantinopol - dnešní Instanbul tuším) nebo Vinland (město, které založili Vikingové v Severní Americe ). Autoři hry si dali velkou práci s historickým výzkumem a tak teď říkají, že základním konceptem hry je správně namíchat dvě ingredience: precizní historický výzkum a mytologii. Hráč bude mít za úkol v tomto epickém příběhu jediné - zastavit nadcházející Ragnarök, konec všech světů.
Wizardry 8
Oficiální stránky:
http://www.wizardry8.com/ Výrobce:
Sir-Tech Datum vydání: co nejdříve
Poslední z našeho seznamu nejočekávanějších RPG jakoby symbolicky byl i jedním z nejproblémovějších. Chvíli se dokonce zdálo, že osmý díl jedné z nejdelších RPG sérií vůbec nevyjde, jelikož kanadský Sir-Tech se zmítá ve finančních problémech, avšak nakonec se všechno v dobré obrátilo (alespoň co se týká Wizardry 8) a hra nakonec skutečně vyjde. Mělo by se tak stát v nejbližších dnech, protože už nějakou dobu je na světě hratelné demo téhle úchvatné pářky. Zde je krátký výňatek z našeho preview:
"Příběh začíná přesně tam, kde skončil předchozí díl - Wizardry VII: Crusaders of the Dark Savant (přitom beru v potaz, že titul Wizardry Gold z roku 1996 byl pouze jakýmsi víceméně nepovedeným pokusem připomenout si celou sérii...). Tedy, na konci Wizardry VII jsme zanechali naše hrdiny na cestě k planetě Dominus, kráčeje ve šlépějích toho neřáda Temného Učence (Dark Savant). Právě on se nyní zmocnil tajuplného zařízení, jež se zove Astral Dominae. Je to neuvěřitelně mocný nástroj…" (více…)
Další informace: preview, screenshoty, screenshoty, screenshoty
No a jsme na konci. Snad vám tento přehled pomohl trochu se zorientovat v tom nekonečném zástupu nově se rodících her žánru RPG. A snad právě u nějaké z tohoto typu her prožijete ty nejkrásnější chvíle, jaké se dají u počítačové hry prožít.