Sleduji davy čtenářů, shormažďující se pod mým oknem, a uvažuji, jestli to za ten čin stálo. Musel jsem podle nich udělat nějakou děsnou svatokrádež, jako třeba vyzradit děj jejich oblíbeného titulu ještě před uvedením na trhy, jen nějak nevím, co to bylo. Vždyť jsem se jen lehce zmínil o tom, že Kane se spojí s GDI a hned z toho může být aféra velikosti pěkného kotle na biomasu. A přitom to není žádné tajemství.
Opravdu, v roce 2062 se totiž lidstvo dostane na práh vyhubení v ohrožení tiberiem, energetizujícím krystalem z vesmíru, co se šíří po celé planetě. To ví přeci každý, kdo má aspoň kapku nadání pro předvídání budoucnosti. Nezbývá tak nic jiného, než aby se věčně soupeřící GDI a Bratrstvo Nod spojili.
Kane se spojí s GDI a hned z toho může být aféra velikosti pěkného kotle na biomasu
A kdo jiný, než Kane, charismatický vůdce Bratrstva, který byl již tolikrát považován za mrtvého, má GDI nabídku na usmíření a společnou záchranu lidstva podat? Kdo říká Chuck Norris, ať skočí do zdi, ostatní mohou vesele odhalovat plány tvůrců Command and Conquer 4.

Je totiž více než jasné, že namísto mírumilovného simulátoru farmaření na tiberiem urychlované plantáži lehce svítícího ovoce se dočkáte opětovných střetů dvou již výše nenápadně zmíněných stran.

Zapomeňte zatím na Scriny, na výběr bude klasicky mezi lidmi a jinými lidmi, ale celé se to ještě lehce zamotá. Asi podobně, jako po patnácti letech spolupráce a téměř dokončeného plánu na záchranu Země ruku v ruce kráčejících vojáků GDI a aktivistů Nod.
Jedna hra, dvě strany, tři třídy
Aby to nebylo tak jedoduché, tak podobně jako v rozšíření pro třetí díl tiberiové série se dočkáte u obou stran ještě tří odnoží. Nyní se však nebude jednat o pouhé posílení pár jednotek a přidání jedné dvou nových, ale tvůrci slibují, že
každá ze tří tříd (jak jsou jednotlivé větve nazvány) přinese unikátní pohled na hru se zcela odlišnými bojovými možnostmi. Jak GDI, tak i Bratrstvo se dočká útočné, obranné a údajně podpůrné armády, tohle označení je však ve všech případech docela mlhavé.
Útočné armády budou asi nejpodobnější tomu, co Bratrstvo Nod předvádělo v dřívějších dílech série. Vyberte si vhodné místo a udeřte do něj nepřítele tvrdě a drtivě, prorazte skrz a vítězství je vaše. K tomu vám napomáhej hromada tanků s velkými děly a nějaké ty jednotky navíc. Obránci zase dokáží skvěle držet své pozice a nakonec protivníka převálcovat velikostí armády, kdy jej možná i doslova umlátí čepicema. Ani pomocná třída na tom není špatně, bude vynikat neskutečnou mobilitou a útoky ze vzduchu přijdou jak Ion Cannon z čistého nebe - nečekaně a chirurgicky přesně.
Základnu snadno a rychle
Pokud vám dříve vadila nutnost v každé misi znovu tvořit svou základnu a starat se o počáteční příjmy, je zde pro vás dobrá zpráva. Většina základny se přesune do speciální jednotky nazvané crawler, která je však pochopitelně pro každou z tříd unikátní, třeba pomocníci dostanou pochopitelně létající pevnost, zatímco pomalu se šinoucí citadela obránců bude téměř nezničitelná.

Navíc zejména v multiplayeru, ale i v samostatné kampani, pro vás mise většinou nekončí zničením crawlera, jako nejdůležitější jednotky, nýbrž jej
můžete znovu shodit na bojiště. A protože se autorům nelíbí možnost, že by se protivník nachystal se silnou armádou na místo shozu, aby z vás znovu udělal nudle do čínské polévky, je dopad crawleru dostatečně drtivý, že by mu tunguzský meteorit mohl závidět. A jaké má přistání něčeho podobného na věžičce tanku efekt na jeho provozuschopnost je nejspíš jasné.
Kariérní vzestup
S každou odehranou bitvou vám přejde hra více do krve, to je jasné. Tvůrci se to však rozhodli podpořit i systémem zkušeností, kdy i za prohru nějaké získáte, abyste je pak časem mohli utratit za různá vylepšení vaší armády.
Čeká vás úchvatná podívaná, jak pod neustálou palbou postupně odpadají kousky svrchního pancíře
Ať už se bude jednat o výběr nových jednotek, nebo posílení starých, má být jen na vás, kterou cestou se vydáte. Jednoznačné pozitivum je pak i pro hru ve více hráčích, kdy nebude jeden protivník jako druhý i při stejné volbě strany a třídy.

Výsledkem budou i staré známé superjednotky, jako třeba Mastodon, které však můžete nalézt i přímo na bojišti. Opraváři je zprovozní, podobně jako mohou po sérii drobných vylepšení znovu rozpohybovat i vaši padlou techniku. Kdo se těšil na kříšení vojáků, musí se přesunout nejspíš do rámce fantasy, i když jisté to ještě není.

Multiplayer má být dalším velkým lákadlem, když nejlepších zážitků budete údajně dosahovat při bitvách pěti proti pěti, samozřejmě s možností doplnit protivníky umělou inteligencí. V tomto počtu a při možnosti respawnu pochopitelně nepůjde jen o nějaké zničení protivníků, ale ve většině misí na vás budou čekat rozličné cíle, nečekaně často kolidující s cíli druhé strany.
Výbušná C4
Když už mají tvůrci spoustu písmenek "C" a čtyřku v názvu, rozhodli se propagovat svůj výtvor pomocí čtyř slov takto začínajících. Zakončení děje (conclusion), třídy pro obě strany (classes), univerzální základnu (crawler) a zisk zkušeností (career) jsem už zmínil, při pohledu na hru samotnou však musím dodat ještě kosmetické změny, které můžete vidět sami na okolních obrázcích. Autoři zapracovali na grafickém rozhraní, ale vylepšili pochopitelně i vzhled jednotek a dynamické poškození.

Čeká vás úchvatná podívaná, jak pod neustálou palbou postupně odpadají kousky svrchního pancíře, aby se po chvíli paprsky a projektily dostaly k vnitřní struktuře protivníkovy techniky, jejíž zničení končí pohledným výbuchem.

Z prezentace a ukázky hraní jsme odcházeli s výrazem vyhrazeným pro nečekané prémie z rukou páně šéfredaktora a s příslibem, že někdy příští rok se už dočkáme hry samotné. A že se je na co těšit.