Preview: Dungeon Lords – vzhůru do podzemí

Preview: Dungeon Lords – vzhůru do podzemí

Svalnatí bojovníci, moudří mágové, mazaní zlodějové a i vy, ostatní hrdinové, nabruste si meče, připravte kouzla, obrňte odvahou a připravte se na další dobrodružství vašeho života. Opět nastal čas vydat se do bezedných kobek, kde na vás čekají nejen zástupy stvůr a hromady smrtících pastí, ale též poklady nezměrné ceny. Máte na to?

Výrobce: Heuristic Park
Distributor: Dreamcatcher
Homepage:
http://www.dungeonlordsgame.com/
Žánr: akční RPG
Vydání: květen 2005

Poslední dobou to vypadá, že kdo při oznámení nové hry nepřihodí v plén i nějaké slavné jméno z herního „byznysu“, nemá šanci se svým výtvorem na úspěch. Připravované akční RPG Dungeon Lords není výjimkou a v propagačním materiálech se skví zvučné jméno; D. W. Bradley. Znalcům už pravděpodobně cinkají v hlavách zvonečky, a tak tedy i vy ostatní vězte, že tento herní kmet má na své vývojářské myši zářezy mimo jiné za díly pět až sedm z kultovní RPG série Wizardry.

   

Že by puzzle? * Bude horko * Spolek simulantů

Návrat staré školy?

Už jen uvedený fakt naznačuje, jak vysoký potenciál má jeho budoucí dílko. Sice se nebude jednat přímo o RPG ze staré školy - tvůrci přeci jen chystají spoustu zjednodušení pro nové hráče - leč i ostřílený „kobkař“ by si měl přijít na své. Tam, kde si nováček vybere jednu z předem připravených postav a hrrr do akce, může RPG gurmán strávit hodiny ponořený do editace různých vlastností a schopností až po uši.

Jeden ze základních kamenů dobrého RPG je příběh. V tomto ohledu se tvůrci rozhodli nic neponechat náhodě a Bradley vysype ze svých rukávů epický příběh plný intrik, zlých čarodějů, statečných hrdinů, sličných ženštin a dalších typických kousků, bez kterých by dobré RPG nebylo kompletní.

Vše začíná vraždou mocného čaroděje Galdryna , v níž má prsty tajemný Kruh Mágů. Galdrynovou smrtí trpí především jeho největší spojenec Lord Davenmora; ten totiž bez Galdrynovi mocné magie úpí pod nájezdy armády Lorda Barrowgrina. A tak, aby Davenmor zachránil své království, přislíbí ruku své dcery Barrowgrinovu synovi. Leč jak to tak bývá, pošetilá dcera si už vyhlídla jinčího junáka a raději před otcovým slibem prchá neznámo kam. A Lord Barrowgrin opět posílá svoji armádu, aby konečně srovnala nepřátelské království se zemí. A přesně doprostřed tohoto konfliktu budete po hlavě vhozeni vy, hlavní hrdina.

   

Proč jsem se jen díval na Čelisti... * Slunce svítí, tráva se zelená, idylka * Na Okoř je cesta, tralala lala

Víc Diablo než Wizardry

Dungeon Lords mají přinést kombinaci RPG s bojovou hrou. Takže žádná skupina, tahové souboje, nic takového. Záležet bude pouze na vašich schopnostech ovládat myš a klávesnici. Svoji postavu uvidíte z klasického pohledu třetí osoby a hlavními ovládacími prvky jsou pohybové klávesy WSAD s kombinací s tlačítky myši. Levé tlačítko provede navolený útok, zatímco pomocí pravého se brání. A to nejen pomocí štítu, ale jde to i zbraní – pokud zrovna máte v rukou dvoumetrový „obouručák“. Kromě obrany se lze úderům vyhýbat, například při dvojitém stisknutí tlačítka S hrdina uskočí dozadu a přítomny budou i další akrobatické prvky.

Útoků se chystá spousta druhů, každý různě účinný a vhodný na jiný styl boje. Hra tak nebude jen bezhlavá řezanice, zajisté se hodí použití taktického myšlení. Na dané stvůry některé útoky nepůsobí, bude proto lepší zvolit účinnější ekvivalent; v hloučcích nepřátel je lepší zaměřit se na nejnebezpečnějšího protivníka, a tak podobně. Nuda z bezduchého klikání tedy rozhodně hrozit nebude, ale přesto vaše zbraň nepozná chvíli oddechu. 

Když už jsme u těch zbraní, Dungeon Lords nehodlají nijak vybočovat z vyjetých kolejí žánru fantasy, takže čekejte klasickou nadílku chladných zbraní (meče,sekery...) doplněné o zbraně na dálku (luky, kuše..) a samozřejmě spoustu druhů brnění. Vybrané kousky budou obdařené nějakým tím přídavkem magie, která zlepší jejich (potažmo i vaše) vlastnosti. Po vzoru Diabla najdete jak běžné zbraně, tak vzácné a unikátní.

   

Hmm, jestli pak umí i vařit? * Není vidět, ale za mnou se valí koule :-) * Komu tady spadl ten puding?

Ovšem pokud dáváte přednost elegantní magií před brutálními ocelovými nástroji na smrt, nezůstanete zkrátka. Magii ve hře najdete rozdělenou do čtyř tříd, podle zaměření. Čekají na vás známá kouzla, jako je fireball, léčení a tak podobně, i pár lahůdek, například v podobě zpomalování času. Jestli máte radši raději temnou magii, užít si můžete při vyvolávání kostlivců. Každý magiofil si prostě přijde na své.

Samozřejmě, máchat mečem nebo posílat firebally nemůžete jen tak sami od sebe. Zapotřebí bude danou schopnost ovládat. Hra přinese širokou nabídku schopností, přehledně dělené do několika okruhů. Základní, jako je schopnost boje se zbraní, obranné schopnosti a základy magie zas tak nepřekvapí, zajímavější vám určitě přijdou zlodějské triky, případně takzvané ďábelské dovednosti. Pod tímto názvem se skrývají praktiky typu bodání do zad, ninjustsu, vysávání života, kritické údery a další techniky sloužící ke zraňování.

Bez zkušeností ale není schopností. Dungeon Lords slibují flexibilní vývojový systém. Začali jste s brutálním bojovníkem, ale zalíbila se vám nějaká kouzla? Není problém, klidně v půlce hry nasypete nějaké zkušenostní body do magie a voilá, hnedle můžete metat blesky ostošest. Pokud si ale myslíte, že takhle rozmělňovat síly je nesmysl, klidně se lze věnovat pouze jednomu směru. Aneb proč odemykat bedny, když se dají rozsekat na třísky, že?

Ve vymletých kolejích žánru

Každé pořádné RPG musí obsahovat tuny nepřátel, přehršle NPC postav, dostatek různorodých ras, záplavu questů a pořádně propracovaný svět. Ani v jednom Dungeon Lords neztrácejí dech.

Síly si budete moct změřit s početnou skupinkou různých nepřátel; gobliny počínaje, vlky, kostlivci, orky, trolly, obrovskými plazy, zloději, zlými elfy a jim podobnou verbeží pokračuje a například bezhlavými zrůdami zdaleka nekonče. Sice nenarazíte na nic, co by jste v jiných RPG stokrát neviděli, ovšem to nemusí být nutně chyba. Jak říká staré přísloví: „Lepší hnijící tlející zombík, než létající útočící čajník.“ Doufám, že takové přísloví existuje? Jestli ne, teď už jo. :-)

Svého hrdinu si budete moci zvolit z osmi ras. Lidé, trpaslíci a elfové jsou už takovou stálicí, mezi ty zajímavější patří například bojovní Zaursové s ještěří hlavou nebo rychlí vlčí Wylvanové. O tom, že každá rasa má určité výhody a nevýhody snad mluvit netřeba.
Obrovský svět plný měst, vesnic, bažin, podzemních kobek, bludišť a dalších lokací by měl přinést dostatek questů pro zábavu až na čtyřicet hodin. Další navršení trvanlivosti určitě přinese kooperativní multiplayer až pro osm hráčů najednou. Se správně zvolenou partičkou dobrodruhů vám půjde vymetání podzemí raz dva.,

Těšíme se ...
  • Skvělý příběh
  • Rozsáhlý svět
  • Spousta dovedností
  • Kooperativní multiplayer
  • Super grafika
Bojíme se ...
  • Nudné questy
  • Nepřehledná kamera
  • Moc zjednodušené
  • Krátká hra

Čekají nás velké věci

Když si přidáme, že ani po grafické stránce nehodlají Heuristic Park ponechat nic náhodě, čeká nás jedno z nejslibnějších RPG tohoto roku. A nic na tom, že v tomto žánru je sucho jak na Sahaře. Epický příběh, komplexní vývojový systém, tuny questů, mazaný soubojový systém, skvělé technické zpracování a nekonečnou zábavu slibující kooperativní multiplayer, to jsou esa v rukávu Dungeon Lords. Když dodáme, že na stůl je vynese snad už tento měsíc... potřeba něco dodávat?

Jak se těšíme: 85%

Určitě si přečtěte

Články odjinud