Platforma: PC
Žánr: RPG s FPS akcí
Výrobce: Flagship Studios
Vydavatel: Namco
Distributor ČR: Neznámý
Homepage: http://hellgatelondon.com/
Datum vydání: 1. čtvrtletí 2006
Jednou z nejúspěšnějších RPG her vůbec se stalo druhé pokračování Diabla. Dodnes lze narazit na tucty hráčů, kteří si pečlivě vypracovávají svého hrdinu a brouzdají nehostinným světem plným temných stvoření.

Kde jste se tu vzali? * Čáry máry, co to zase je? * Úsměv hoši!
A ne náhodou lze spojovat titul Hellgate: London s Diablem. Několik zaměstnanců, dříve pracujících na vývoji obou dílů této klasiky, totiž odešlo z Blizzardu a založili společně nové vývojářské studio Flagship Studios. A tak – snad právě díky tomtuto spojení – bude mít Diablo s Hellgate: London nemálo věcí společného. Je tedy docela možné, že od něj můžeme očekávat daleko více, než jen obyčejnou RPG akci z pohledu první osoby. Pekelné brány se totiž opět otevřely…
Bude zamračeno, místy přeháňky a dají se očekávat hektolitry krve
Londýn je zajímavé město. A tvůrci si jej pro tuto hru vybrali záměrně, neboť disponuje mnoha zajímavými zákoutími a pestrou historií. Ve hře naleznete různé protiletecké kryty, jenž se používaly za 2. světové války, pak akvadukty či metro. Z toho plyne, že se hráči mohou těšit na kilometry dungeonů a podzemních bludišť ovládáné odpornými stvořeními, která bude třeba poslat zpět tam, kam patří – za pekelnou bránu Hellgate.
Příběh se odehrává několik desítek let v budoucnosti, po velké mimozemské invaze na Zemi. Ta pro lidstvo skončila katastrofou - a děj hry je zasazen zhruba pět let poté.

To je pařmen * Těm to ale sluší * Asi se špatně vyspal
Jedním z hlavních taháků, ne nepodobných již zmiňovanému Diablu, jsou náhodně generované mapy a rozmístění nepřátel. S tím souvisí i fakt, že každá z postav se bude vyvíjet několika různými způsoby, a tím pádem nabídne zcela odlišný způsob hry. Zatím však nebylo blíže specifikováno, co konkrétně tímto prohlášením autoři mysleli.
Hra bude samozřejmě disponovat řadou RPG prvků a základy, na kterých bude postavena, zná nemálo hráčů z jiných RPG počinů. Váš hrdina bude nabývat na svých silách a zkušenostech hlavně díky zabíjení nepřátel. Jak tomu bývá zvykem, i v tomto případě bude vše rozděleno do levelů a nabyté body si hráč bude moci rozdělit do příslušných dovedností a schopností.
Nejlepší obrana je útok
Na likvidování nepřátel budou mít velký vliv samozřejmě i zbraně. Ty si budete moci buďto koupit, nebo sebrat od zabitých protivníků. Zprvu samozřejmě začnete jako obyčejný člověk, který si však postupem času okrádáním a zabíjením přilepší na „živobytí“.
Je však zřejmé, že ne veškerou výbavu bude moci ihned používat, neboť bude záviset do jisté míry i na zkušenostech a vlastnostech vašeho hrdiny. Veškerá zbroj či zbraň vaši postavu bude také něco stát na vlastnostech, což zabrání tomu, aby každý měl jen to nejlepší – protože kupříkladu skvělé brnění omezí třeba pohybové vlastnosti nebo schopnost koncentrace.

Kde je tady kavárna? * Tady ne * Poteče asi krev, ale čí, že…?
Zároveň bude ale dobré myslet i na to, před čím vším vás daná zboj chrání. Například nějkterá je dobrá proti ohni a snižuje fyzické poškození, ale před jedem či elektřinou neobstojí.
Co se týče výzbroje, hráči se dostane do rukou nejeden lákavý kousek. Mezi střelnými zbraněmi najdete třeba Blight caster, což je toxická zbraň; Cluster rifle, která střílí explosivní střely; Shockvawe, založený na speciálních vlnách, které nepřátele zraňují či je na určitou dobu omráčí; a spousty dalších.
Mezi zbraně na blízkost se řadí často vídaný Firebrand, opatřený speciálním horkým ostřím; Shockblade, disponující elektřinou; či úsměvná kriketová pálka, se kterou můžete nepřátele prostě umlátit k smrti. Zbraní bude opravdu mnoho a všechny doposud oznámené zde prostě nemá smysl vyjmenovávat.
Nedílnou součásti hry by ale měly být i speciální modifikátory, které naleznete hlavně u mrtvých nepřátel. Pomocí nich si budete moci svoji zbraň opatřit lepšími technickými vlastnostmi, palivem, speciálními raketami či municí, které zvýší její palebnou sílu. Mimo modifikátory ve hře budou i Relikty, což jsou kouzelné předměty a také vylepšující vaši zbraň.

Trochu toxických látek neuškodí * Mě už dnes nic nepřekvapí * To umím taky
Spousta nebo téměř každá z nich totiž bude mít speciální sloty – otvory, do kterých půjdou vložit. Velikost Reliktů bude různá, tudíž ne všechny půjde použít na každou zbraň.
Pokud jste hráli jakýkoliv díl ze série Fallout, jistě si pamatujete na mnohdy vtipné a bizardní komentáře k věcem, které jste právě měli v inventáři. Tvůrci Hellgate: London toto zpestření do hry vložili také, tudíž bude u každého objektu inventáři napsána nějaká hláška nebo komentář. Kupříkladu u pásku byl na jednom videu text se zněním „doposud jsem neviděl opasek, pod který bych nemohl udeřit“.
Nad Londýnem se stahují mračna
Náplň Hellgate: London bude víceméně prostá – řežba, obírání mrtvých těl a zase řežba. Nečekejte žádný rozmanitý a propracovaný systém rozhovorů s NPC ala Fallout či Neverwinter Nights. Jedním z hlavních cílů bude i hledání přístupových cest pro démony a jejich následné uzavírání.

Co na mě chytáš? * Měli byste si tady uklidit * No nic, já se stavím jindy
Zajímavě zní fakt, že postavy budou moci vyjadřovat své emoce a u svého vlastního bojovníka si bude moci hráč navolit barvu kůže, vlasů a podobně. V rozhovoru s Billem Roperem dokonce vyplynulo, že na postavě bude celkem 28 měnitelných věcí. Hra bude klasická FPS akce, ale pohled půjde i měnit, jak je vidno z okolních screenshotů, třeba na snímání postavy zezadu. V bojích by nemělo záležet na tom, kam se do protivníka trefíte, ale hlavně na vlastnostech hrdiny, od kterých se bude odvíjet stupeň poškození.
Hellgate: London bychom se měli dočkat někdy v prvním čtvrtletí roku 2006. Aktuálně je již hotovo více jak 60 procent hry. V blízké budoucnosti tvůrci slibují i spuštění upravené homepage hellgatelondon.com, kde by měla přibýt řada nových informací.
Na co se těšíme |
- Bude to jako Diablo 2
- Bude to lepší než Diablo 2
|
Čeho se bojíme |
|
Hellgate: London vypadá na skvěle vyhlížející mix RPG s FPS akcí s krásnou grafikou. Pekelné brány čekají, až se budou moci otevřít a vypustit své hrůzy do světa...
Jak se těšíme: 90%