Heroes jdou zpátky ke kořenům a přece kráčí kupředu. Přečtěte si o pokračování jedné z nejlepších tahovek na světě.
Prezentace Heroes VI se už od začátku nesla v uvolněném duchu, takže jsme mohli klást zvídavé dotazy a dozvědět se vše možné o pokračování geniální strategie. Hned na začátek nám byl puštěný přiložený teaser trailer, který odhalil střípky ze zajímavého příběhu, kde půjde, jak jinak, o válku. O válku extrémně krutou a sestro/bratrovražednou. V kůži sourozenců prožijete pětici kampaní, kdy budete odhalovat jednotlivé osudy, abyste jejich spojením dosáhli (údajně) překvapivého závěru.

Renderované filmečky minimálně zezačátku lehce připomínají styl Blizzardu, což je rozhodně chvályhodné – jen společně s kolegy doufáme, že autoři krom působivého vizuálu dokaží dodat i potřebné příběhové zvraty a propracovanost charakterů. Ve fantasy se přeci jen ukazuje zchátralý a opilý ranař hůř, než ve sci-fi StarCraftu, kde jsme měli navíc možnost okusit jen hratelnost za jednu stranu.

Zajímavé totiž je, že každý z hrdinů bude představovat jinou frakci – brácha nekromant tak zřejmě bude likvidovat přirodní a huňatý národ ségry, za což ho určitě minimálně klepne přes kostnaté prsty.
Brácha nekromant tak zřejmě bude likvidovat přirodní a huňatý národ ségry
Tak nebo tak vás ale čeká mapa plná pokladů, armády pod velením hrdinů a jejich vzájemné šarvátky, které jsou standardně tím nejzábavnějším, co tato série nabízí. Generálové narozdíl od čtyřky ustupují do pozadí a stávají se z nich regulérní velitelé, jež armádu jen sem tam podpoří kouzlem a bitvy se přímo nezúčastní.
Můj dům, můj hrad
O to zajímavější je ale příslib, že za každou ze stran si budete muset zvyknout na odlišný herní styl – kupříkladu nekromantovi bude vyhovovat delší bitka, protože může oživit své jednotky a vyslat je znovu do boje, zatímco přírodní elfka bude chtít bitvu ukončit co nejdříve prostřednictvím paralyzujících kouzel a rychlých útoků. Oběma k tomu dopomohou jak kouzla a schopnosti jim vlastní, tak speciální vlastnosti jednotlivých nestvůr, které najdete přehledně zaznačené jak ve spellboku tak i ve speicálním rychlém menu.

Množství inovací pak přiblíží i fakt, že celých 40 % nestvůr bude nových a v Heroes dříve neviděných, což představuje výzvu i pro hardcore hráče. Fanoušci se však nemusí bát prznění své milované série, jelikož vývojáři naslouchají právě jim samotným a do hry implementují to, co si skalní fandové přejí.
40 % nestvůr bude nových a v Heroes dříve neviděných
Jednou z těchto věcí pak má být i možnost rozhodnout se, zda dobyté město jen obsadíte a budete nadále trénovat vojáky opačné strany, což logicky vyústí v nespokojenost vašich věrných sil, nebo město jednoduše proměníte ve vaši pevnost – z citadely tedy nečistými kouzly uděláte Necropolis apod.

To všechno se neobejde bez působivých grafických efektů, kterými Ubisoft nešetří, a předkládá vám tak svět plný různých prostředí a stvoření. Roztomilí gryfové tak plácají křídly, kostlivci praskají žebry, diamanty světélkují a všechno se hýbe tak, abyste měli pocit, že jste skutečně ve fantastickém světě. Jen jsme se zatím bohužel dočkali pouze betaverze enginu, kde je spousta věcí až podezdřele podobná Heroes V a nepřínáší nic moc nového. Těch pár věcí nás ale naplnilo důvěrou, že autoři myslí aspoň svá silná slova ohledně grafiky vážně.
Já jsem hrdina, kdo je víc
Při prezentaci byl rovněž zmíněn Warcraft 3, kde se autoři údajně inspirovali a berou si příklad z inventáře a abilit hrdinů. Nechtěl bych působit moc kverulantsky, ale mám dojem, že Heroes 3 přineslo mnohem propracovanější systém a návrat k Warcraftu 3 tak zní poněkud zvláštně. Každopádně se ale těšíme na spoustu různých superpřileb, které si budeme muset vybojovat od zlotřilých obrů a slizkých potvůrek nechutných.

Přestože se Heroes VI stále nachází v rané fázi vývoje, naplnila mě hra novou nadějí – po Heroes V cílící čistě na nové hráče nebo ty, kdo mají rádi změny, totiž sází na jistotu a využívá to nejlepší z nových i starých principů. To by ji mohlo vynést úspěch jak u skalních fanoušků všech dílů, tak i u nového publika. Těšíme se důvěrnější setkání se hrou a projíždění mapy se slovy „ještě jeden den a jdu spát.“