Preview: Metal Gear Solid: Portable Ops – portable Snake

Preview: Metal Gear Solid: Portable Ops – portable Snake

Série Metal Gear Solid byla doménou „velkých“ konzolí, zatímco PSP si musela vystačit pouze s Acid verzemi. Nyní přichází čas změny a my se konečně dostaneme k částem skládačky zvané MGS i na svých PSP.

Platforma: PSP
Žánr: Stealth akce
Výrobce: Kojima Porductions (
http://www.konami.jp/kojima_pro)
Vydavatel: Konami (
http://www.konami.jp/)
Homepage:
http://www.konami.jp/kojima_pro/e3_2006/
Předpokládané datum vydání: 5. prosince 2006

Bylo nebylo, jednoho krásného dne, myslím, že to byl čtvrtek, léta páně 1970, plus mínus pět let, se Snake ocitl v Jižní Americe. Pokud na vás tato informace neudělala žádný dojem, je třeba se podívat, kdo že to onen Snake je. Lidé nepostižení fenoménem Metal Gear Solid se zjevně ještě nacházejí mezi námi a neznají jednu z největších herních legend. I když je to nepřesné mohu se pokusit přirovnat sérii MGS k Splinter Cell a tím se dostávám ke srovnání Snake a Sama Fishera.

No jasně, Snake

Už víte o kom mluvím a můžeme se posunout dále. Okolo roku 1970 byla mezi USA a Ruskem vcelku bezútěšná situace, což bylo poznat i v Jižní Americe, kde se tou dobou vyskytoval i Snake. V jednom nevhodném okamžiku byl zachycen protivníky, ale podařilo se mu uniknout za pomoci Roye Campbella. Znalcům série začíná pomalu svítat, kam že se to příběh povine. Když dodám, že Snake byl těsně před útěkem vyslýchán kvůli Philosophers` Legacy, změní se svítání přímo ve svatozář.

  

Příběh nebude podáván klasickými videosekvencemi, na které jste zvyklí u série MGS, ale pomocí komiksového stylu z pera Yoji Shinkawa. To už je zpracování typičtější pro PSP, kde většina her raději předvádí dění v kreslené podobě. Nemusíte se však bát, že by se vám zpracování nelíbilo, Yoji Shinkawa patří mezi mistry svého žánru.

Snake bez plížení je jako ryba bez bicyklu

Tentokrát se nebudete plížit sami, dokonce se ani plížit vůbec nemusíte. Při svých akcích totiž můžete verbovat na svoji stranu další vojáky, které budete pak ovládat. A samozřejmě že nepřátelský voják, přemluvený vhodnými argumenty ke spolupráci, se nemusí plížit po svojí bývalé základně. Všichni jej znají a pokud nebude dělat něco podezřelého, nebudou si jej nijak významně všímat. Právě spolupráce různých vámi ovládaných postav by měla hře dodat nového rozměru.

  

Na každou misi bude potřeba vybrat z týmu vhodné jedince, a ne vždy to bude právě Snake. Proč se složitě plížit nepřátelskou základnou na průzkumné misi, když už jsem se zmínil, že si protivníci nebudou všímat jejich bývalého kolegy? Stejně tak mají jednotlivé postavy různé schopnosti a dovednosti, což je předurčuje k určitým úlohám. Stejně tak se musíte starat o zdravotní stav vašich svěřenců, nepočítejte s tím, že se budou automaticky léčit. Pokud už utrží nějakou tu ránu, na pár misí je raději vyřaďte akce, nebo budou vyřazeni napořád.

Kamera, klapka, zvuk, akce

Jakmile vyrazíte na bojiště, povšimnete si nejspíše zvýšeného důrazu na zvuky kolem vás. Budete se moci spolehnout na takzvaný zvukový radar, jež vás bude varovat před protivníky ve vaší blízkostí, pokud se tedy budou pohybovat. Jakmile se ale dáte do pohybu i vy, budou vaše možnosti oslabeny vlastním hlukem. Ovládání herní kamery pak bude údajně podobné tomu, jež jste mohli zažít v MGS3: Subsistence.

  

Každou misi přitom můžete splnit rozličnými způsoby. Od typického plížení, u kterého by vám mělo být nápomocno zjednodušené ovládání, až po přímý útok. Pokud se vám mise nepodaří, měl by se prý příběh vyvíjet dál, avšak zkomplikujete si další postup hrou. Možná tak dříve potkáte i některé z protivníků, jež už znáte, nebo také nováčky v sérii. Ti však nebudou o nic slabší než staří nepřátelé, ostatně posuďte sami.

  

Jedním z protivníků má být Python, mrazivý nepřítel s nímž se nejspíše setkáte v jeho ledové skrýši. Má prý se Snakem nevyřízené účty a rád by dostal zaplaceno. Nejlépe v olovu, ale pokud přijdete na lepší způsob, jak tohoto ledového muže v jeho obřím mrazáku dostat, rozhodně to vadit nebude. Setkáte se však také s předchůdcem mechanického ninji Gray Fox, konkrétně robota se jménem Null. Jeho jediným účelem je boj a postavit se jeho kataně bez přípravy znamená jistou smrt. Pokud si myslíte, že na něj vyzrajete pěkně z dálky střelbou, zkuste to promyslet i když zjistíte, že při svojí rychlosti je schopen katanou odrážet kulky.

Těšíme se
  • Doplnění série MGS
  • Možnost správy týmu
  • Zvukový radar
  • Noví protivníci
Bojíme se
  • Nedostatek volného času

I když by hra pro jednoho hráče měla zabrat alespoň dvacítku hodin na dohrání, stále zde ještě zůstává druhé lákadlo v podobě multiplayeru. V něm si můžete vzít dokonce své vycvičené svěřence z běžné hry a opravdoví nadšenci by měli mít možnost o ně dokonce tímto způsobem přijít. Na druhou stranu ale bude údajně možno získat další herní postavy i mimo hru, například na oficiálních stránkách, pokud se na ně podíváte se svým PSP. A to je nejspíš jen jedna z třešniček na dortu, které má pro nás Hideo Kojima nachystány. Rozhodně se máte na co těšit a já mohu jen doufat, že se hra co nejdříve dostane i k nám.

Jak se těšíme: 95%

Určitě si přečtěte

Články odjinud