Výrobce: EA Games (http://www.eagames.com)
Vydavatel: EA (http://www.ea.com)
Distributor v ČR: EA Czech (http://czech.ea.com)
Datum vydání: listopad 2004
O přípravě osmého pokračování automobilové série Need for Speed rozhodla firma Electronic Arts ještě před příchodem sedmého dílu na trh. Vývojáři se rozplývali nad množstvím nápadů, které mají takzvaně „na papíře“, ovšem záhy dodávali, že jejich realizace jim ještě nějaký ten pátek zabere. Práce na Underground 2 tak byly započaty ještě před tím, než vůbec jednička spatřila světlo herního světa. Limitováni listopadovým datem vydání se již autoři plně věnují druhému pokračování. Sázka na arkádovitost, možnost tuningu a skvělé noční honičky v ulicích se minule jistě vyplatila, jak jistě dosvědčuje i naše recenze. Tentokráte by tomu nemělo být jinak a stávající systém se dočkáme dalšího vylepšení a rozšíření o nové prvky.
Pořád NFS nebo spíše GTA?
Již osmé pokračování by toho ovšem se svými mladšími bratříčky mělo mít společného ještě méně než původní Underground. Stylem by se měl blížit spíše Grand Theft Auto, což nepopírají ani sami autoři z Black Boxu. Čím to? Tituly ze série GTA se prodávají lépe než hry ze stáje NFS, bude tedy velmi zajímavé sledovat, jak bude vypadat skóre při závěrečném resumé. Zatím jedinou podobu s GTA vidím v rozlehlejším městě, menší linearitě a v neposlední řadě i větší svobodě. Jinými slovy – konečně se dočkáme možnosti volby, zda jet ten či onen závod. Z vozu se ale nedostaneme.

Drsňák * Modrý sporťák, modrá cesta…lepší krytí už snad nemůže být! * Konečně se dočkáme pořádných sešupů
Síla je v tuningu
Seznam změn zde ale zdaleka nekončí, ba právě naopak. Lákadlo minulého dílu, tedy možnost takřka libovolně tuningovat vašeho motorového miláčka, musí být samozřejmě zachována i v Underground 2, kde bude taktéž výrazně vylepšena. Dočkáme se údajně až dvojnásobného počtu součástek, desítek nových barev i nových vinyl. Celkově bychom měli více pozornosti věnovat i samotnému vzhledu auta a vizáž tak bude zároveň i kritičtěji hodnocena. Nápomocna vám k větší reputaci bude možná i možnost „vytunit“ si zadní repráčky. Změn se dočká obrazovka, v níž jste auto upravovali, protože se vše vrací ke „klasice“ a vůz tak již nebude projíždět nekonečným tunelem, ale pomaličku se otáčet dokola.
Za zmínku jistě stojí i změna v umístění dveří. Ty se sice i nyní budou moci otevírat klasicky, ovšem přibude efektní možnost otevírání nahoru. Zároveň s tím budete moci konečně nahlédnout i pod kapotu či do kufru, což v původním Undergroundu možné nebylo. A aby byl výčet změn kompletní, nesmím opomenout ani tolik kritizovaný model destrukce, jenž posledně chyběl. Teď totiž přítomen bude a můžete se tak dočkat viditelných změn na povrchu auta při kontaktu prakticky s čímkoliv. Tím se pomaličku dostáváme k nové a ojedinělé možnosti kdykoliv v průběhu závodu skončit a odjet, protože při větším poškození ztrácí auto na výkonu a je nutno zajet do nejbližšího servisu, kde jej opraví.

Je v tom autě řidič? * Tomu říkám repráky! * Své auto můžete i potetovat
Obrovské město
Nepochybně největší změnou by ovšem měly být samotné lokace, v nichž se nelegální závody odehrávají. Změna v pozitivním slova smyslu, protože veškeré „tratě“ nabudou na rozloze a to několikanásobně. Situace v minulém dílu, kdy jste byli nuceni projet tím samým místem několikrát, by se rozhodně opakovat neměla, už jen díky pěti ojedinělým čtvrtím, na něž je obrovské město rozděleno. Celkově by co do rozlohy mělo být větší až třikrát, stejně jako hustota silnic.
Oněch pět čtvrtí se od sebe výrazně liší. Každá má svou ojedinělou architekturou a nemůže se tak stát, že by na vás město působilo stereotypně. Vylepšit dojem by měly i časté změny vozovek, jimž budete muset přizpůsobit styl jízdy. Město bohužel nemá název, ale mnozí zaoceánští novináři si pohrávají s myšlenkou, že screenshoty se podobají několika ulicím v New Yorku či Los Angeles. Zpět již ale k číslům. Suma sumárum na vás čeká přes 200 kilometrů silnic (asi 5x více než v prvním díle) a i změna v podobě výrazně kopcovitějšího terénu, jehož převýšení se pohybuje někde kolem 600 metrů. Samozřejmě se opět dostaneme i do nezastavěných částí města, kde na vás čekají mnohé nástrahy, ať už úzké průjezdu či podjezdy, nebo překvapení typu sníh.

Konečně se můžete podívat pod kapotu… * …nebo do kufru… * …ale hlavně volně jezdit!
Konečně svoboda!
V Underground 2 se poprvé setkáváme s prakticky ničím neomezenými herními možnostmi. To je pravda bez příměsi falše, konečně se totiž budete moci volně projet městem nerušeni jakýmikoliv povinnostmi. Budete moci naplno vychutnat obrovské město a samozřejmě si jet vám vyhovujícím tempem. Průběh hry bude tedy vypadat následovně – dle libosti si budete jezdit městem a okolo vás budou kroužit desítky aut, z nichž vás mnohé vyzvou na souboj. Vy buďto přijmete a hra se automaticky přepne do „závodního modu“ a pravidla se změní na ten či onen typ modu a samozřejmě se přizpůsobí i trať. Ovšem chybět nesmí ani možnost stát se vyzyvatelem.
Možností bude opravdu nespočet a celkem číslo možných závodů vysoce přesahuje 150, což je úctyhodné. Celé toto dění budete řídit přes vaše virtuální PDA, kam budete vzkazy dostávat a odkud je budete taktéž posílat. Využití PDA je ale dvojí. Pravidelně sem totiž budete dostávat i informace o dění ve městě. O tom jakého charakteru zatím známo není, ovšem dá se předpokládat, že zřejmě informace o dopravě, tedy kde je jaká zácpa atp.

Dveře se otevírají směrem vzhůru * Nebo klasicky, jak chcete * Noční jízda pod palmami, hmm
Nemyslete si ovšem, že budete mít hned od začátku přístup do všech částí města. Vše si budete muset pěkně vyjezdit a zasloužit svými dobrými výkony. V průběhu projíždění lokacemi narazíte na mnohá překvapení, povětšinou na specializované obchody se součástkami. Zde se vždy vyplatí zastavit, může se vám totiž dostat do rukou zajímavé zboží, čehož by potom mohl soupeř proklatě litovat. Nebudete ale muset vždy jezdit do jediného specializovaného shopu, po objevení obchůdku se vám dané zboží zpřístupní ve všech předešlých.
Ve dne i v podvečer, s Toyotou i s Fordem
Slovo „změna“ je v tomto preview bezkonkurenčně nejpoužívanější a další možnost ho použít se naskýtá právě teď. Oproti Undergroundu totiž nepojedete stereotypně pouze v noci, ale klidně si budete moci střihnout i nějaký ten podvečerní sprintík se zapadajícím sluncem v zádech, či si přivstat a za ranního zpěvu ptáčků zkusit štěstí proti jednomu ze soupeřů. Chybět by již neměly ani časté změny počasí, váš miláček tak může i pěkně zmoknout. Déšť ovšem neovlivní pouze vizuální vzhled vozidla, ale i stav vozovky, tedy zhorší se ovladatelnost vozidla a můžete hodit i nějaký ten smyk. Autoři dále dodávají, že vzhledem k velikosti města a rozlehlosti tratí bude počasí v různých čtvrtích jiné. Může se tak třeba stát, že začnete závod na suchu a skončíte v totální bouřce.

Vaše Mitshubishi si užije * Chtělo by to řidiče * Idylku kazí už jen fakt, že musíte vyhrát
Ke svému závodění budete v první řadě potřebovat pořádná auta a v té druhé hodně štěstí. To první vám slíbit mohu, to druhé již bohužel ne. Počet aut bude oproti loňsku obrovský, přibude 30 plně upravovatelných vozů a měly by se objevit i nové speciály ze stájí firem Ford, Mitsubishi, Volkswagen, Nissan či Toyota. V oblasti módů tentokrát žádné výrazné změny, vše zůstane při starém, nových bude snad jen pár drobností, jak si zpříjemnit hru. Informace se bohužel liší a některé zdroje uvádí pouhé tři novinky, některé počet více jak dvakrát vyšší. Jistý je ale jeden styl, pojmenovaný jako Outrun. Ve své podstatě je velmi jednoduchý - na trati budou závodit pouhé dva vozy a úkolem jednoho z nich je dostat se před soupeře na vzdálenost 300 metrů. Není žádný časový limit, takže takový závod může trvat klidně i hodinu!
Pokud jste se již dívali na okolní screenshoty, je vám jasné, že grafický engine zůstal takřka nezměněn. Žádné velké novinky proto prosím nečekejte. Příjemná je ale zpráva, že bychom se opět měli dočkat obdobného soundtracku jako v sedmičce. Seznam interpretů zatím k dispozici není, ovšem dá se očekávat stejná skvadra jako minule, tedy americké rockové a metalové skupiny proložené sem tam nějakým hiphopovým hitem.
Pořád ještě něco chybí…
To je sice všechno pěkné, řeknete si, ale ještě pořád k dokonalým závodům něco chybí… Ano! Jsou to přeci slečny, které závody uvádějí! Tentokrát bude na startovním roštu roztomilá dívčina jménem Rachel, jíž se předlohou stala modelka a herečka Brooke Burkeová. Zajímavá může být i zmínka o multiplayeru, jenž bude samozřejmě opět nedílnou součástí hry. Možné je i to, že se poprvé dočkáme čistší jízdy, jelikož všechno se bude dát rozbít a to něco stojí… Na to je ale ještě brzy - existují sice zvěsti, že by měl NFSU2 obsahovat realistický fyzikální model, ale věřím spíš jen tomu modelu poškození. Znamenalo by to totiž kompletní změnu v zaměření celé série. Série Need for Speed byla přeci vždy o arkádovitosti!