Preview: The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar – Středozem na Síti

Preview: The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar – Středozem na Síti

The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar je zaručeně nejočekávanější onlinovka letošního roku. Spojení Středozemě, Pána Prstenů a zkratky MMORPG po právu probouzí podivné vzrušení. Pojďme prozkoumat, proč tomu tak je.

Platforma: PC
Výrobce: Turbine Entertainment
Distributor: Midway
Homepage:
http://www.lotro.turbine.com
Žánr: MMORPG
Datum vydání: Q1 2007

Sen za snem. Tak by se asi daly popsat poslední roky každého fanouška Pána Prstenů. Literární předloha je ta tam a zelenou dostaly filmy a hry. I největší odpůrci zkomercializovaného Pána Prstenů svého času usedali ke svým počítačům a spouštěli Battle for Middle-Earth ze zvědavosti po tom, jak vypadají virtuální bitvy popisované v knize. Přeskočme ladně tradiční debatu o tom, zdali byl krok Petera Jacksona a jeho filmové verze Středozemě správný, a pojďme se blíže podívat na nejočekávanější MMORPG současnosti. Těžko se představit, kolik lidí na The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar čeká, každopádně pokud autoři splní vše co si předsevzali, můžeme se těšit na tisícovky dalších závisláků.

Online Středozemě

Pakliže vám nadpis článku a aktuální název hry moc neříká, chyba patrně není na vašem přijímači. Chystaný titul původně nesl podtitul Middle-Earth Online, nicméně kvůli dohadům mezi vydavatelem (titul měli vydat samotní Turbine) a distributorem nakonec došlo k přejmenování. Buďme však rádi i za to a jen tiše doufejme, že to ještě nakonec nedopadne stejně jako s LOTR: The White Council.

  
Dostupná bude čtveřice ras; hobiti, trpaslíci, elfové a lidé * Krajina má být provedena takřka infantilně * Tu máš, ropušáku!

Tak jako tak se ale lidé z Turbine pustili do úkolu značně nelehkého a především řádně monstrózního. Svět Středozemě si do online podoby nikdy nikdo na paškál nevzal a před autory tak stojí vskutku velká výzva – desítky let starý svět ožije pod rukou jiných lidí, kteří mají své vlastní představy. Zcela jistě nás ovlivní…

Co nás čeká?

Putování zavede hráče do značné části Středozemě, avšak pochopitelně nejprve postupně. Začátek je očekávatelně situován do Kraje, z něhož můžeme dále pokračovat podle vlastního uvážení – bude to Roklinka, nebo raději Angmar? Abych byl ale přesnější; po zakoupení hry se vám neotevře celá Středozemě, nýbrž pouze jedna z jejích částí (ta bude pochopitelně řádně rozlehlá – z jednoho konce na druhý se proběhnete za hodinu). Další a další části budou autoři uvolňovat postupně v blíže neupřesněných časových intervalech formou updatů. Prozatím se neví, zdali budou tyto balíky placené, zlé zkušenosti však napovídají, že si zřejmě budeme již nyní muset označit domácí prasátko nápisem „Na Středozem“.

  
Hra bude distribuována po částech, ale prostředí budou i přesto obrovská * Grafika bude jednou z předností hry * Trefím se, netrefím?

Na druhou stranu se potěšující stává skutečnost, že každý z těchto balíčků bude obsahovat vlastní příběhovou linii, nepřátele, hrdiny, zbraně atp. Také je třeba si uvědomit, že kdyby autoři hru nevydávali po kouskách, její plné verze bychom se asi dočkali až někdy během dvou let (po tuto dobu by údajně měly balíčky být hráčům servírovány).

Prsten s sebou!

Hráč by měl být do dějové linie vržen v období, kdy Frodo opouští rodnou domovinu společně s několika nejbližšími. Velký důraz bude kladen na spojování více hrdinů do tzv. společenstev. Důvod? Rychlejší putování hrou, účinnější levelování a stejně tak i snazší vstup do instancí.

  
Putovat bude v družině, respektive společenstvu * Kdo z koho? * Bitvy budou velkolepé

Dostupná bude čtveřice ras; hobiti, trpaslíci, elfové a lidé. Informovanějším tak již došlo, že hrát budeme moci výhradně za stranu dobra a protistranu okusíme pouze v soubojích. Vývojáři toto vysvětlují nedostatečným popsáním temné strany v knize, nicméně zároveň nevylučují, že po získání dostatečného množství informací by se objevili i oni. S nepřáteli se budeme setkávat takřka výhradně v oslabení, což kromě polámaných prstů předpovídá i nutnost častého používání taktiky a kouzel. Vzájemné hráčské souboje (PvP) jsou však prozatím veřejnosti neznámé – ví se snad jen tolik, že vývojáři na ně nebudou klást příliš velký důraz.

Těšíme se
  • Středozem online!
  • Jednotlivé příběhové linie
  • Impozantní bitvy a souboje
Bojíme se
  • Podobnosti s WoW
  • Že to zkrátka nevyjde podle našich představ

The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar si (a nutno podotknout, že divit se tomu nelze) v několika aspektech vzal inspiraci z World of Warcraft. Mám-li zmínit jednu věc za všechny, budiž jí ovládání. Hráč WoW si bude během pěti minut připadat jako doma. Na druhou stranu některé nápady jsou v tomto ohledu hodně zajímavé a hlavně původní – kupříkladu po zadaném questu nemusíte k danému místu složitě dojít, stačí se tam pouze přenést.

Máme chystat šampaňské?

Titul má zakoupenou licenci na knižní předlohu, což v praxi znamená, že pokud jste viděli film, nebude vám to stačit. Středozemě vytvořená lidmi z Turbine bude totiž v mnoha aspektech jiná a podle všeho živější a detailnější. Konečnou podobu toho všeho se ale dříve než za několik týdnů určitě nedozvíme. Prozatím to však vypadá na pořádný herní svátek. Šetřete si dovolenou!

Jak se těšíme: 90%

Určitě si přečtěte

Články odjinud