Přítmí

Návod.

Autor: Ing. Miroslav Moucha

1. DEN
Na stolku seber fotografické papíry a v koupelně chemikálie (vývojku a ustalovač). Zkus jít ven, objeví se komisař a řekne ti o zavraždění Liebermanna. Řekneš mu, že mu přineseš fotky. Až odejde, ťukni na vchodové dveře a přijdeš do Fotografie. Necháš tam vyvolat fotky. Až je budeš mít, půjdeš za komisařem na policii a fotky mu dáš. Najde na jedné fotografii záhadný stín. Jdi domů a ze šuplíku vyndej negativ. Do zvětšováku upni negativ, do maxikádinek připrav chemikálie a přepni (vypínačem u dveří) na červené osvětlení. Zapni zvětšovák a prozkoumej negativy. Na jednom opravdu objevíš tajemný stín. Na dalším najdeš v rohu opřenou vražednou zbraň - sekyru. Použij fotografické papíry na zvětšovák a pak na kádinky s chemikáliemi. Jdi znovu za komisařem a všechno mu řekni. Na základě dostupných informací bude chtít sebrat Jánského, ale ty víš, že ten to neudělal. Nezbývá, než se jít podívat znovu do toho domu. Prozkoumej seznam nájemníků (na zdi vlevo) a najdeš tam jméno Liebermannovy sousedky Vovesné. Jdi nahoru po schodech a na pavlači za Vovesnou (první dveře vlevo). Pokecej s ní a ona tě pustí přes půdu na střechu za Jánským. Promluv s ním na střeše a pak u něho v bytě, potom se objeví komisař a Jánského sebere. Jdi k Vovesné a přes okno se dostaneš do bytu k Liebermannovi. U telefonu najdeš vzkaz od Vey a seznam telefonních čísel. Jdi ven a opět narazíš na komisaře. Je čas jít se domů vyspat.

2. DEN
Jdi do blázince (dům vpravo nahoře). Uvnitř narazíš na staniční sestru, která tě za Jánským nepustí. Na zdi prostuduj evakuační plán. Oběhni budovu a z druhé strany můžeš hodit kamínek do okna, kde je Jánský. Nic se neděje. Jdi domů a seber jeden bílý plášť. Jdi do Liebermannova domu. Průchodem se dostaneš na zadní dvorek a vzadu vpravo do sklepa. Mezi haraburdím najdeš poškozený tenisák a klíče se zvláštním přívěskem. Jdi opět na půdu a klíčema odemkni dveře vlevo. Za nimi najdeš trezorek. Jdi do blázince (teď už v plášti) a podstrč Jánskému pode dveřmi lístek se jmény. Pak oběhni dům a hoď mu kamínek do okna. Napoví ti cosi o Šale Hakenovi. Jdi opět do Liebermannova domu a na půdu. Vlož kód pro otevření trezorku - "JHWH" (asi nejtěžší hádanka celé hry) - bingo !! Až trezorek otevřeš, najdeš tam svítící střep a vzkaz o Charridovi. Jenže tě vyruší nějaká holka, tak se musíš schovat a počkat až odejde i se vzkazem, který jsi zapomněl v trezorku. Pak už můžeš jít domů a ťuknout na telefonní seznam. Z informací, které máš, už vyluštíš jméno Aleše Hanky a najdeš, kde bydlí. Dorazíš tam bohužel už pozdě. U jeho těla najdeš další vzkaz a nezapomeň si taky vzít jeho klíče (na ledničce), abys mohl vybírat jeho schránku. Mrtvola se musí nahlásit, takže další cesta je za komisařem. Dáš mu střep a půjdeš domů. Tam na tebe už bude čekat nějaký doktor Vojtíšekz muzea. Po delším pokecu můžeš konečně jít za Veou do baru. Napřed ti řekne pár zmatených věcía pak ti něco nasype do pití, takže se tak, tak došouráš domů a usneš.

3. DEN.
Ve schránce u Hanky najdeš vzkaz o Kalimovi s SPZkou jeho auta. Jdi za komisařem, že se chceš podívat na ten střep, řekne ti, že ho má Vojtíšek v muzeu a odejde. Jdi do muzea (dům vlevo dole). Budeš čekat na Vojtíška v jeho pracovně a než přijde, najdeš v kartotéce mezi počítačem a knihovnou lístek z trezorku. Až přijde Vojtíšek, tak mu strašlivě vynadáš a on se přizná, že Vea je jeho sestra, která se dostala do vlivu nějaké ujeté náboženské sekty a on jako hodný bratříček ji z toho prý chce dostat. Křivák. Jdi na policii. Přihřátej poskok ti řekne, že komisař je pořád pryč, ale nechá tě aspoň počkat na něj v jeho kanceláři. Mrkni na komisařův PC, běží tam program na vyhledávání SPZ. Použij vzkaz z Hankovy schránky a dozvíš se, kde bydlí Kalim. Jdi tam (dům úplně nahoře) a ve vedlejší obrazovce uvidíš auto. Podle značky poznáš, že je Kalimovo a za předním sklem uvidíš přeložený lístek, na kterém je napsáno : "Nabídka 16:30". Jdi ke kufru auta a na zámek použij rozbitý tenisák (!). Až se ocitneš v garáži pod muzeem a vylezeš z auta, tak ťukni na největší bednu, kterou tam najdeš. Po delší animaci se probudíš do posledního dne.

4. DEN
Jdi doprava k velkému kameni a seber foťák a film (je špatně vidět, ale bez něj nemůžeš odejít do města). Pak se můžeš vrátit do mapy města. Tady už tě hra povede víceméně sama až ke zdárnému konci. Nejdříve zaskočíš do Fotografie, kde ti odmítnou vyvolat poškozený film, potom půjdeš za komisařem na policii a na konec do baru na panáka. Závěrečná animace - a je tady ujetý konec téhle ujeté adventury.

Určitě si přečtěte

Články odjinud