Profil vývojáře: Human Head Studios – tichá voda břehy mele

Profil vývojáře: Human Head Studios – tichá voda břehy mele

Human Head Studios. Tak zní název amerického vývojářského studia, které má tu čest být prvním představovaným v našem novém pravidelném seriálu. Našemu zvídavému zkoumání se podrobí vždy jedno vývojářské studio, jenž si důkladně představíme.

Jméno vývojářského studia: Human Head Studios
Homepage:
http://www.humanhead.com
Kontaktní osoba nebo e-mail: info@humanhead.com
Sídlo společnosti: Madison ve státu Wisconsin, USA
Aktuální počet zaměstnanců: 33
Aktuální počet volných pracovních míst: 1 (Associate Producer)
Nejúspěšnější projekt: Prey
Aktuální projekt: není znám

Je mi velkou ctí vás přivítat u našeho nového pravidelného seriálu, který si dává za úkol vás seznámit s lidmi stojícími za tím, co máte vy i my tak rádi. Tento seriál bude čtrnáctideníkem, přičemž jednou bude představeno zahraniční studio a po druhé studio domácí nebo slovenské. Co se týče druhého případu, doufáme, že navážeme s autory užší spolupráci a přineseme vám tak informace o nových titulech nebo také některé poznatky ze zákulisí při tvorbě samotných her. Jelikož nyní začínáme zahraničním studiem, je nad slunce jasné, že se za dva týdny máte opravdu na co těšit!

Vznik a historie firmy

Human Head Studios je nezávislé vývojářské studio situováno ve Wisconsinu, a to přesněji ve městě zvaném Madison. Bylo založeno roku 1997 a ihned ze začátku si dalo za cíl vytvářet hry vysoké kvality, což rozhodně není jednoduchý úkol. Ovšem ihned první titul zaznamenal poměrně velký úspěch a tím bylo fantasy RPG ze světa Vikingů zvané Rune. Tato hra byla prohlášena za velice inovativní a rovněž získala i některá z prestižních hodnocení.

V roce 2002 vytvořila firma jakousi odnož s názvem Adventure Games Division, se kterou se rozhodla vyjít na trh stolních her, přičemž jich několik i sama navrhla. Jedná se především o deskové, strategické a karetní hry. Tato odnož je zcela naprosto odříznutá od vývojového oddělení herních titulů, a tak má vlastní tým a také produkci. Distribuci těchto stolních her zajišťuje firma Green Ronin Publishing.

Co se však věkem nezměnilo je fakt, že se jedná o studio vyvíjející hry pro PC, PS2, Xbox a v současné chvíli se již určitě chystá i pár projektů pro next-gen konzole jakými jsou X-Box 360 nebo PS3. Vývojáři vykonávají vesměs všechny potřebné části výrobního procesu, čili technickou stránku, arty, game design, 3D modelování, animace, koncepty a samozřejmě i produkci. Studio má dokonce v držení své vlastní vývojářské hudební studio.

Sedm statečných

Nyní si představme sedm pracovníků tohoto vývojářského týmu. Snažil jsem se vybrat ty nejdůležitější, avšak dalším kritériem při výběru byla pracovní náplň, a proto jsem tedy úmyslně nepřipomenul některé z dalších spoluzakladatelů nebo zkušených pracovníků.

Ben Gokey (programátor / spoluzakladatel)

Ben patří mezi veterány herního průmyslu, přičemž svou kariéru započal prací na legendárním dílku Black Crypt, které vyšlo na ještě legendárnější Amize. Dále pracoval na spoustě známých herních titulů jako například série Hexen nebo Heretic. Díky jeho citu pro vývoj her a jeho dobrých znalostí programování byl ihned přijat ve společnosti Human Head, a to nejen jako zaměstnanec, ale i jako spoluzakladatel. Zde pracoval na celé sérii Rune a samozřejmě na nedávno vydaném titulu Prey.

Shane Gurno (3D modelář / spoluzakladatel)

Pod tímto zajímavým jménem a příjmením se skrývá člověk, jenž se převážně věnuje 3D modelování, avšak občas vypomůže i na jiných odděleních. Jedná se rovněž o ostříleného herních vývojáře, protože se zúčastnil vývoje takových herních titulů jako Hexen, Heretic, Cyclones, Bioforge, Shadowcaster, Necrodome a samozřejmě i sérii Rune, na níž pracoval v dnes popisovaném studio, jenž pomohl také založit.

Paul MacArthur (hlavní programátor)

Dalším představovaným je Paul MacArthur, který je také považován za veterána herního průmyslu. Paulova práce je rozdělena spočívá ve vedení programátorského týmu a také jako pravá ruka prezidenta celé společnosti. Spolupracovníci ho nazývají „učitel“, jelikož má mnoho užitečných rad a zároveň se stará o vývoj nových technologií. Dříve pracoval na projektech jako třeba Necrodome, Hexen, Cyclones, Take No Prisoners a samozřejmě sérii Rune.

Chris Rhinehart (programátor / spoluzakladatel)

Chris je dalším se spoluzakladatelů společnosti Human Head a v herním průmyslu se pohybuje již od roku 1994, což je opravdu úctyhodná doba. Už od začátku své kariéry se věnoval jen a jen programování, přičemž pracoval na množství různých podpůrných technologií jako efekty nebo hratelnost, ale jeho největší zkušeností je psaní kompletních 3D enginů. Postupem času se propracoval na pozici vedoucí projektu a dohlížel tak na vývoj posledních titulů od Human Head.V minulosti pracoval na titulech jako například Hexen, Heretic, Necrodome, Take No Prisonersm série Rune, Blair Wich Volume II a také Prey.

Brian Shubat (animátor)

Brian Shubat žije na pokraji města Madison a dopřává si tak opravdou relaxaci po náročných pracovních dnech. Jeho amuletem pro štěstí je jeho rodina, se kterou se snaží trávit co nejvíce času. V minulosti pracoval na těchto herních titulech: Hexen 2, Heretic 2, Star Trek Voyager: Elite Force, Star Wars: Jedi Knight 2: Jedi Outcast; Jedi Academy a Quake 4. Trochu netradičně se podílel také na vývoji pravidel Advanced Dungeons & Dragons, a to přesněji na první a druhé edici. Jeho posledním úspěchem je samozřejmě dynamická 3D akce Prey.

Greg Barr (level designer)

Greg Barr je původně ze Skotska a patří k těm málo nadaným, kterým se podařilo prosadit za velkou louží v herním průmyslu, díky čemuž si splnil svůj sen. Jeho původní zaměstnavatel byla společnost Raven Software, a tak se nemůžeme divit, že spolupracoval na takových peckách jako je Heretic 2, Star trek Voyager: Elite Force a sérii Soldier of Fortune.

Carol Smith (manažerka)

Carol je relativně novou tváří v HH, jelikož do pracovního výkonu nastoupilo teprve minulý rok, avšak rozhodně není žádným nováčkem. Její dřívější působiště bylo v administrativě u společnosti Dean Health Systems, a to přesněji v tréningovém oddělení, kde působila celých 10 let. Jelikož je blázen do AD&D a počítačové hry ji rovněž něco říkají, nemůžeme se divit tomu, že si našla uličku přímo do herního průmyslu. Její tajnou zálibou je sledování americké Superstar, což nás sice moc nepotěšilo, avšak její um ve vedení týmu to lehce vyvážil.

Vydané hry

Dá se říci, že Human Head je relativně mladým vývojářským týmem, a tak na jeho listu vydaných her toho moc nenalezneme. Je však nutné dodat, že to co tam je, stojí většinou opravdu za to.

Rune (http://www.runegame.com)

Pokud si někdo z Vás pamatuje na klasický Die by the Sword, rozhodně ho potěšila i hra s tajemným názvem Rune. Jednalo se o zajímavou akci viděnou z pohledu třetí osoby, ve které nebyla nouze o skvělé a také dost krvavé souboje, přičemž na rozdíl od DbtS jste se dočkali i využití mocné magie k řádnému smažení nepřátel. Hra byla na většině herních serverů u nás i v zahraničí hodnocena vysoko nad průměr, a tak se nemůžeme divit tomu, že se hra dočkala konverzí na konzole a také rozšiřujícího datadisku.

  

Úryvek z naší recenze: „Rune je čistokrevná řežba obohacená výborným příběhem a trochou té magie. Kouzel by mohlo sice být víc a mohla by být dělaná třeba systémem Dungeon Mastera, ale to už bych chtěl asi moc. Chybí mi také nějaký výraznější vývoj postavy a více adventure prvků – i když tohle je akce. A konečně hudba by se také dala vylepšit. Pokud ale máte rádi akci a líbil se vám DbtS, pak není co řešit. A pokud patříte k druhé skupině – zkuste, uvidíte, bude se vám líbit.

Celý článek: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=7983

Rune: Halls of Valhalla (http://www.runegame.com)

Po půlročním odmlce od vydání Rune se dostavil ještě více akčnější přídavek s dovětkem Halls of Valhalla, který se spíše specializoval na rozšíření a vylepšení hry po Internetu. I když byl na některých českých herních serverech hodnocen velice kladně, v zahraničí již takový úspěch nesklidil. Co se týče Doupěte, zde tento datadisk recenzován nebyl.

Blair Witch II: The Legend of Coffin Rock

Druhá část příběhu o blairské čarodějnici byla mnohými považována za nejhorší díl trilogie, avšak i přesto si odnesla lehce nadprůměrné hodnocení, a tak se o propadák určitě nejednalo. Co se týče příběhu, ten se soustřeďoval na události v devatenáctém století, při kterých se údajně ztratila skupina občanů snažící se najít ztracenou Robin Weaverovou.

  

Úryvek z naší recenze: „Film Záhada Blair Witch vám zajisté nemusím představovat, takže se nelze divit, že po jeho celosvětovém úspěchu byla Blair Witch zahalená v pláštíku komerčnosti vypuštěna obrazně řečeno rozsévat hrůzu a děs i na vaše monitory. Pokud tedy po předchozích zkušenost očekáváte další sérii rituálních vražd, nebudete daleko od pravdy.“

Celý článek: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=8124

Dead Man´s Hand

Tento titul byl čistokrevnou akcí z pohledu první osoby zasazený do populárních dob Divokého západu. I když měl jistě své klady, přeci jen se jednalo o velice průměrnou střílečku, která začala po pár hodinách hraní padat do hlubin nepříjemného stereotypu. Není tedy žádným překvapením, že se tato hra nedočkala pokračování.

  

Úryvek z naší recenze: „Dead Man`s Hand se může pochlubit více jak 25 misemi zasazenými do několika odlišných scenérií. Několik misí je bonusových a devět ze jmenovaných třiceti je tzv. bossových. Zde se postupně objevují jednotliví členové vašeho bývalého gangu, nyní nazvaného Nine. Než se k bossovi (členovi bandy) dostanete, musíte projít několik předmisí, které se jen hemží po zuby ozbrojenými kovboji. A tady vidím jednu z největších chyb, kterou Dead Man`s Hand obsahuje. Nepřátel je totiž tolik, že hra místy připomíná krvavá jatka - takový Soldier of Fortune zasazený do kovbojského prostředí, pouze s větším omezením brutality.“

Celý článek: http://www.doupe.cz/h/PChry/AR.asp?ARI=107113

Prey (http://www.prey.com)

Posledním počinem vývojářů z Human Head byl nedávno vydaný herní titul Prey, který přímo čpěl originálními prvky a neskutečnou zábavou. Jde jasně vidět, že se autoři poučili ze svých chyb a zplodili výbornou akční střílečku, v níž se protínají hranice sci-fi a indiánské mystiky. Na tomto titulu spolupracovali s kdysi opěvovanými vývojáři z 3D Realms a tato spolupráce jednoznačně přinesla své ovoce.

  

Úryvek z naší recenze: „Hnacím motorem každé FPS je rozmanitý zbraňový arzenál, na což autoři Prey nezapomněli. Hrdina Tommy je sice stylizován do podoby mladého indiánského výrostka s dlouhými vlasy, džínovou bundou a mokasínami, ale futuristické zbraně a technologie ovládá vskutku bravurně. Prey je do jisté míry evoluční záležitostí (v rámci FPS), neboť nenajdete hru, v níž byste mohli nepřátelské jednotky sestřelovat ze stropu, zdí, podlahy i bočních stěn. Vesmírné potvory, mrchožrouti a jacísi podivní humanoidi nevládnou schopností chůze po stropě, ale polohy, v jakých se pohybují (a v jakých se pohybujete vy sami), ovlivňuje sám hráč.“

Celý článek: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=114479

Zajímavosti

Asi tou největší zajímavostí je, že byl postupem času vydán KOMPLETNÍ zdrojový kód hry Rune, a tak si mohli autoři modifikací slastně mnout ruce. Připomínám, že nebyl vydán jen samotný kód, avšak uvolněny byly i všechny potřebné nástroje, s nimiž jste mohli Rune doslova od základů předělat. Přeci jen, takový dárek se nevidí moc často a Human Head si tak získali určitě další hráče.

Další zajímavostí, i když ne tak příliš šťastnou, byl nedávno vypuklý požár, jenž se rozhořel v budově, v níž společnost Human Head sídlí. Nikdo z pracovníků naštěstí nebyl zraněn a firma neutrpěla žádné velké škody týkající se vývoje her nebo počítačového vybavení. To se ovšem nedá říci o obrovském chaosu a nepořádku, který oheň a hasící látky způsobily. I přesto však autoři říkají, že tato nemilá skutečnost rozhodně nenaruší jejich plány s vývojem dalších titulů.

Budoucí plány

Jelikož je opravdu těžké se dohodnout se zahraničními vývojáři na užší spolupráci, bohužel nezjistil jsem žádné nové informace o chystaných projektech a vzhledem k tomu, že v sídle společnosti mají nyní dost práce s nápravou svého majetku po překvapivém požáru, tak jsem to raději ani nezkoušel. Pokud se však jen něco malého šustne o chystaných novinkách, náš herní server vás bude samozřejmě ihned informovat.

Určitě si přečtěte

Články odjinud