Prezidentské volby v USA pomalu, ale jistě vrcholí a to znamená nefalšovanou estrádu. A jelikož žijeme v 21. století, poprvé se tento boj přenáší i do herního světa. Kandidát za demokraty, Barack Obama, se totiž rozhodl shánnět voliče rovněž za přispění herní reklamy. A i když této komoditě řada analytiků věstila nízké zisky a brzký konec, tímto se znovu dostala do popředí zájmu.

V závodní arkádě Burnout Paradise se tak můžete těšit na usměvavého afroameričana, kterak na vás shlíží z billboardu. Na otázku, zda-li reklamní plocha spadá do nákladů demokratické strany na Obamovu kampaň však Holly Rockwood z EA neodpověděl: "Je mi líto, ale nemohu vám říct, kdo za Obamovu reklamu v Burnout Paradise zaplatil."
Toto vyjádření samozřejmě vede k otázce, zda-li za reklamu nezaplatila sama společnost Electronic Arts. Ve snaze přijít tomu na kloub přišel zahraniční server Kotaku se studií, z níž vyplívá, že nejen EA, ale rovněž Activision, Blizzard, Nintendo, Sony Computer Entertainment of America, Take-Two a Valve přispěly hromadnou částkou přibližně 100 tisíc dolarů (necelé dva miliony korun) na prezidentské kandidáty.

Celých 61 tisíc dolarů přitom šlo k demokratům, zatímco o zbytek se podělili republikáni. Mimo to přišli redaktoři jmenovaného webu s informacemi, že téměř polovinu dotací spolkl právě Obama, přičemž zbytek byl vesměs rovnoměrně rozdělen mezi Hillary Clintonovou, Rona Paula a Johna McCaina.
Abychom nezapoměli, Rockwood neopomenul dodat, že se umístění reklamy, ať už na Obamovu kandidaturu, či cokoliv jiného, nikterak neshoduje s postoji samotné společnosti.
Zdroj: Shacknews, Kotaku