Zlo nikdy nespí, neodpočívá, nezahálí. Neuplynulo mnoho času od zničení Ohnivé legie v souboji, který poznamenal celý svět Azeroth, a nebezpečí, strach a pachuť krve se do těchto poznamenaných končin znovu navrací. Byla snad památná bitva u Mount Hyjalu Pyrrhovým vítězstvím, předznamenávajícím definitivní pád všeho živého?
Dějiny nepíše člověk coby osamělá bytost, ale lidstvo jako takové. Spojenectví rozličných ras, bez ohledu na vzájemné rozdíly i rozepře - toť jest pouto, které navždy zpřetrhalo nitky plánu převzetí vlády nad světem Azeroth. Vítězství dobra však není definitivní. Ďábelský Lich King Ner`zhul byl uvězněn do útrob obrovského ledovce, s nadějí, že právě zde navždy zmrznou a upadnou v zapomnění jeho odvěké plány. Někdejší moc a ohromná síla, kterou v sobě jeho duševní podoba skýtá, však nenechává chladnými ani další obyvatele rozlehlých končin Azeroth. Mocí opojený temný rytíř Arthas a bývalý elf Illidian se tak vydávají osvobodit svého druha ve zbrani a spolu s ním nabýt dosud nevídané moci.

Pohled na menu hry, jako vždy velmi působivé
Stejně slastné pochutnání
Mnoho bitev a konfliktů bude předcházet konečnému vítězství dobra nad zlem. Či nás naopak čeká konec epického příběhu, jehož vyvrcholení bude neblahým obrazem skutečné reality? Ať tak či onak, jisté je, že tvůrci Blizzardu nám opět naservírovali hutnou dávku originální zábavy. Rozsáhlá hlavní kampaň tvoří spolu s bonusovým přídavkem kombinaci, srovnatelnou svou kvalitou i rozsahem s původním třetím dílem. Věřte mi, je tomu opravdu tak.
Jak již bylo řečeno, singleplayerová část hry sází především na hlavní kampaň, v níž si postupně vyzkoušíte roli vůdce tří dobře známých civilizací - Nočních elfů, Lidí a Nemrtvých. Počátek všeho dobrodružství vás tak nezvykle čeká v roli vůdce civilizace vznešených, magií a znalostmi oplývajících Elfů. Jak jistě tušíte z mnoha vydaných materiálů, každá ze čtyř stran nabídne nového hrdinu. Osobně jsem měl prozatím tu čest seznámit se s Maiev, elfskou zástupkyní něžného pohlaví. Dle zavedených pravidel získala několik ojedinělých schopností a kouzel - možnost teleportace na krátké vzdálenosti (Blink) či poškádlení okolo stojících nepřátel jistě nepříjemnou smrští dýk (Fan of Knives). I ostatní rasy nabídnou v oblasti hrdinů vyvoleného nováčka, více o nich se však dozvíte až v recenzi. Dlužen vám však již nyní nezůstanu ani drobnou zmínku o tak trochu odstrčené rase Orků.

Dobrodružství započíná * První konflikt s nepřítelem

Povalující se kostry byly ještě před pár sekundami mými protivníky * Schyluje se k námořní bitvě?
Orkové a království Durotar
Snad poučen svým nezdarem a krutostí osudu odebral se válečník Thrall i s hrstkou svých věrných do odlehlých končin pusté, vyprahlé, skalnaté země Kalimdor - vystavěno bylo obrovské město plné rozličných klanů, které spolu se svými druhy pojmenoval královstvím a národem Durotar. Prastará civilizace Orků tak našla nový domov. A kde jinde, než právě v těchto končinách, bude také vrcholit příběh této nenáviděné i zbožňované rasy. Jak však sami tvůrci uvedli, dobrodružství na straně Orků bude více prošpikováno RPG prvky a přestože bude svým rozsahem patřit mezi kratší pasáže datadisku, nabídne ojedinělý herní zážitek.
Dost bylo všeobecných informací na adresu nového datadisku. Zajímá vás, jak se ve skutečnosti hraje? Na první pohled se Frozen Throne od svého postaršího rodiče příliš neliší. Kosmetické změny grafiky a interface z něj tak nečiní vítaný cíl notorických zastánců vizuálního zpracování coby základní stavební jednotky každé moderní hry. Ponechána byla také další příjemná charakterová vlastnost třetího dílu této proslulé ságy - hratelnost. Principy herního světa se tak od trojky liší jen minimálně. Proč však měnit něco, co tak dobře fungovalo a i dnes s přehledem překonává mnohé strategické druhy ve zbrani?

Poražte nepřátele a získejte přepravní lodě! * Načítání levelu

Něco tady nehraje * Budovy goblinů a menší vojenský konflikt
Nepřítel všech nepřátel, rasa Naga
Jestliže několikaminutové přičuchnutí k datadisku Frozen Throne se rovná zážitku totožnému s hraním původního třetího dílu, s postupujícím časem si začnete všímat drobných a jistě příjemných změn. Tou první je prostředí - přírodou překypující a pralesy obklopené končiny jsou střídány nehostinnými pustinami, přičemž vše by měla završit směs ledu a sněhu v samém závěru hry. Užitečnou novinkou jsou speciální obchody každé rasy, které můžete využít k nákupu lektvarů a dalších užitečných předmětů. Okolo se plazící krabi a další zvířata jistě nejsou zpestřením, které by význačně ovlivňovalo hratelnost - umění všímat si drobností však váš zážitek ze hry ještě více umocní. Krom jiného mne pak potěšilo takřka nulové zasekávání jednotek, pravým stratégům jistě přijde vhod možnost tvorby vlastních klávesových zkratek, tzv. hotkeys.
Na poli změn a novinek však bezpochyby zaznamenaly největší obměnu vojenské jednotky - hra tak nabízí spousty nových válečníků (namátkou Mountain Giant, Phoenix, Berserker) a také užitečných schopností, mnohem větší roli však hrají také neutrální jednotky a hrdinové, které můžete naverbovat do svých řad. Do konfliktu dobra se zlem nám tentokráte zasáhne také nepřátelská rasa Naga, s jejímiž příslušníky se budete setkávat dnes a denně, na každé procházce, menší i větší výpravě - na svou stranu však můžete získat také neutrálního zástupce této rasy, vůdkyni Naga Sea Witch. Jednou z proklamovaných předností nového rozšíření je také lepší vybalancování jednotek - zda-li se však nejedná o plané řeči tvůrců a nakolik je dané vylepšení skutečně patrné, zatím nedovedu objektivně prohlásit.

Přeprava armády * Všimněte si, jak jsou lučištníci pěkně seřazeni

Pustá a nehostinná krajina plná nebezpečí * Nové sídlo Orků
Námořní bitvy a multiplayer
Jak dopadla často diskutovaná otázka námořních bitev, na které tvůrci týmu Blizzard v prapůvodním třetím dílu série spokojeně zapomněli? Ostatně jako vždy, i v případě nového datadisku si pro nás strategičtí mágové této společnosti připravili zajímavé a originální řešení - k dispozici vám tak bude pouze omezený počet vodních dopravních prostředků, které získáte v goblinských loděnicích. Na vlastní kůži jsem okusil přednosti přepravní lodě i její válečné kolegyně, jejich využití dává prostor k dalším strategickým a taktickým řešením vzniklých situací. Snad tedy loďstvo v podání datadisku Frozen Throne alespoň z části nasytí hladovějící milovníky námořních bitev, které byly velmi oblíbené v předchozích dílech epické ságy Warcraft.
Nový nádech získá třetí díl ságy s příchodem addonu Frozen Throne také v oblasti multiplayeru. Možnost sdružovat se do rozsáhlých klanů, pořádat velké turnaje a další užitečná vylepšení dělají z této kultovní strategie vážného konkurenta zatím neotřesitelné kombinace StarCraft: Brood War.

Procházení pozůstatky pradávných kultur v honu na elfského válečníka Illidiana

Souboj s hydrou * Počasí je nevyzpytatelné
Těšme se, těšme!
První hodiny strávené u datadisku Frozen Throne dávají tušit, že Blizzardi do puntíku splní slib přinést více než "pouhé" rozšíření původního Warcrafta 3. Podle odhadů takřka 40 hodinová porce singleplayerové zábavy a epický příběh, v němž se střetává dobro se zlem na pomyslné hranici bytí - to je smrtelná kombinace, kterou si navíc budeme moci opět vychutnat v lokalizované podobě. Dost však bylo hodnocení kvalit nového addonu. Finální verdikt a ortel nad datadiskem Frozen Throne totiž vyřknou až následující dny, kdy se můžete těšit na plnohodnotnou recenzi, tentokráte však v podání kolegy Honzy Horčíka.
Oficiální stránky: http://www.blizzard.com/war3x/
Výrobce: Blizzard (http://www.blizzard.com)
Vydavatel: Blizzard (http://www.blizzard.com)
Vydavatel v ČR: Cenega (http://www.cenega.cz)