První dojmy z Warcraft 3

První dojmy z Warcraft 3

Z toho obrovského množství informací z beta verze, které se začíná na Internetu objevovat, pro vás dnes máme další výtažek toho nejdůležitějšího a nejpodstatnějšího. Dozvíte se tak jak se to má s hardwarovými nároky, hratelností, grafikou, novým battle.netem, rasami, jejich jednotkami a mnohé další užitečné informace!

Z toho obrovského množství informací z beta verze, které se začíná na Internetu objevovat, pro vás dnes máme další výtažek toho nejdůležitějšího a nejpodstatnějšího. Dozvíte se tak jak se to má s hardwarovými nároky, hratelností, grafikou, novým battle.netem, rasami, jejich jednotkami a mnohé další užitečné informace!

Vývoj hry Warcraft III: Reign of Chaos byl bezpochyby zdlouhavý, nezapomeňte, že začal již roku 1999. Od původního revolučního konceptu "role-playing strategy" se hra přerodila trochu zpátky (devoluce?) a přiblížila se zpět ke klasickému žánru realtime strategií.

Warcraft 3Warcraft 3

Minimální hardwarové nároky betaverze jsou 128 MB RAM a procesor taktovaný alespoň na 600 MHz. Podle zkušeností betatesterů je tato konfigurace naprosto optimální, hra se netrhá ani nepadá. Betu je možné hrát pouze přes nový Battle.net, který také doznal značných změn oproti tomu původnímu. Tak například už nemusíte zdlouhavě hledat nějakou volnou hru, ke které byste se mohli připojit - systém vám je zobrazí automaticky a vy se pak jen vyberete. Maximální avizovaný počet hráčů v plné verzi je dvanáct na jednu hru. Jakmile začnete hrát, objeví se před vámi celá mapa. Vidíte tedy všechny ty krásné lesy, stráně a doly, nevidíte ovšem žádné jednotky vyjma svých - tzv. "fog of war" tedy spolehlivě funguje.

A teď již k jednotlivým rasám, které jsou jak známo ve třetím Warcraftu čtyři. Každá z nich má odlišné jednotky i budovy - tedy alespoň na první pohled. Druhý, bližší pohled na budovy odhalí, že mezi nimi vlastně tolik rozdílů není, zdaleka ne tolik jako například u Starcrafta. Všechny budovy ve Warcraftu 3 mají obdobný model vývoje - od základní Townhall (radnice), kde shromažďujete suroviny a vyrábíte pracovníky (peasanty či peony). Pouze ti a navíc ještě elfí wispové a akolyti nemrtvých dokážou stavět nové budovy. Změna oproti Wacraftu 2 zde spočívá v tom, že není možné, aby se na stavbě podílelo více pracantů, stavět může vždy pouze jeden. Naproti tomu u lidí a orků lze opravovat budovy za pomoci několika dělníků. Výbornou pomocí při stavbě nových budov je i to, že se všechny vybírají z jednoho jediného menu, kde jsou navíc vyobrazeny i ty zatím ještě nedostupné - ovšem pomocí myši snadno získáte informace o tom, co potřebujete, abyste je mohli postavit.

Warcraft 3Warcraft 3

Ke stavbě budov i jednotek jsou samozřejmě potřeba suroviny, které jsou zde dvě - zlato a dřevo. Zde se od minula, až na vypuštění loďstva a tedy i nafty, nic nezměnilo. Opět se těží v dolech a lesích, opět je nutno stavět farmy pro nové jednotky - nelze jenom tak stavět nové a nové. Maximální limit je (zatím) 90. To není mnoho, ale ani málo. Warcraft 3 je uzpůsoben pro bitvy poněkud menších rozměrů než kupříkladu onen Starcraft. Nejen na stavbu, ale i na udržení armády budou potřeba zdroje. To je řešeno poměrně jednoduchým způsobem - čím větší máte armádu, tím méně vám budou pracanti nosit z dolů zlata a z lesů dřeva. Obvykle samozřejmě nosí deset kusů od každého, ovšem jakmile budete mít armádu například o pětačtyřiceti vojácích, bude již nosit pouze polovinu, tj. pět jednotek zlata a pět jednotek dřeva.

A proč zvolil Blizzard právě tuto taktiku? Zjevně chce odradit hráče od taktiky "finálního útoku", kdy se obrníte v nedobytné základně, střádáte jednotky a jakmile dosáhnete limitu, vrhnete se s celou tou svou obrovskou armádou na nepřítele, který samozřejmě a) buďto nemá šanci nebo b) zničí kompletně vás, ale i vy jeho. Ó jak často využívané například ve Starcraftu. Nový systém Warcraftu 3 by tomu měl udělat pořádnou přítrž a konečně donutit hráče trochu myslet - o tom, která kombinace je nejvhodnější, koho postavit proti tomu a koho zas proti tamtomu. Snad se taková převýchova alespoň z části podaří.

Warcraft 3Warcraft 3

Další zásadní novinkou Warcraftu 3 (nikoliv však žánru RTS jako takového) jsou hrdinové, což jsou jediné jednotky, které budou při boji získávat zkušenosti. Čím více zkušeností, tím vyšší úroveň, tím lepší dovednosti. Jakmile začnete hru, můžete si jednoho vyrobit v radnici. Samozřejmě, že bude na základním levelu - nezbývá tedy, než se s ním vydat na první dobrodružství. Cestou budete potkávat počítačem řízená monstra, která na vás však sama nebudou útočit, dokud se nepřiblížíte - tak budete získávat první zkušenosti. Hrdinové samozřejmě nejsou nesmrtelní, avšak Blizzardi to opět vykoumali dokonale - abyste se svými hrdiny nepostávali vždy jen opodál bitvy a naopak je do nich aktivně zapojovali, je možné je v případě smrti za příslušnou částku (odvíjející se od jejich úrovně) na speciálním oltáři obživit.

Mezi ty méně zřejmé novosti patří například také neutrální budovy jako tábory žoldáků nebo obchodníků, kde budete moct utrácet své těžce dobyté zlato. Jistojistě velmi zajímavou vlastností map je změna denního cyklu, kdy vždy po několika minutách přechází den v noc a naopak. Detailnost jde tak hluboko, že v noci vidí vaše jednotky na kratší vzdálenost a počítačem řízené potvory dokonce spí - lze je tak obejít.

Warcraft 3Warcraft 3

Co se týká grafiky a ovládacího rozhraní, tak o grafice je už myslím zbytečné hovořit a interface - ten se v podstatě neliší od Starcraftu, ovšem nabízí některé nové možnosti jako podskupiny a jiné, o kterých jsme již mluvili v minulých článcích o Warcraftu 3.

Zde jsem připravil neúplný seznam jednotek pro každou ze stran plus její krátký popis. V závorce je u každé jednotky, pokud možno, uvedena její zbraň.

Jednotky a hrdinové Aliance (lidí)
Armáda Aliance je dokonale vyvážená - jsou zde zkušení veteráni i méně zkušenější nováčci, lidé pro boj na blízko, na dálku i magii. Jsou zkušení v boji, avšak s většinou magií teprve začínají. Jedná se převážně o defenzivní jednotky - mají vyšší výdrž, ale menší účinnost.

Hrdinové: Paladin (válečné kladivo), Archmage (hůl, jednorožec), Mountain King (válečná sekyra a kladivo)

Běžné jednotky: Peasant, Footman (meč), Knight (oštěp), Dwarven Rifleman (puška), Dwarven Mortar Team (rakety), Sorceress (žádná), Elven Priest (žádná), Dwarven Steam Tank (koule), Gyrocopter (žádná), Griffin Rider (kladivo)

Jednotky a hrdinové Hordy (orků)
Jsou ofenzivnějšího charakteru, naprostá většina kouzel a dovedností (Bladestorm, Berserk, Bloodlust) je ničivého charakteru. Však co jiného byste také čekali od skřetů. Ačkoliv někteří vládnou jistými magickými dovednostmi a několik jednotek dokáže bojovat i na dálku, soustředí se armáda Hordy na prostou brutální sílu - aneb v množství je síla.

Hrdinové: Orc Blademaster (obouručák), Tauren Chieftain (válečná sekyra), Far Seer (kousnutí Wyverny)

Běžné jednotky: Peon (žádná), Grunt (válečná sekyra), Troll Head Hunter (kopí), Troll Witch Doctor (hůl), Orc raider (turecká šavle), Tauren (válečná sekyra), Orc Shaman (blesk), Wyvern rider (kopí, zuby), Kodo (ohnivé šutráky), Katapult (ohnivé šutráky podruhé)

Warcraft 3Warcraft 3

Jednotky a hrdinové Nočních elfů
Ty jsou pravým opakem Orků. Jsou smrtícím mixem rychlosti, přesnosti a nezpozorovatelnosti. Jsou obecně rychlejší než jednotky ostatních ras a většina z nich využívá útoku na dálku. Vynikající je jejich využití pro taktiku "udeř a utíkej" (neboli "partyzáni"). Někteří jsou dokonce pro ostatní v noci zcela neviditelní. Právě tato rasa vyžaduje nejpečlivější plánování a využívání promyšlené taktiky ze všech čtyř.

Hrdinové: Keeper of the Grove (?), Demon Hunter (luk), Priestess of the Moon (energetický luk)

Běžné jednotky: Spirit Wisp (?), Archer (luk), Huntress (halapartna), Druid of the Claw (drápy), Druid of the Talon (?), Ballista (naostřené kmeny stromů), Hippogriff (zobák a kopyta), Hippogriff Rider (?), Chimera (zuby), Treant (větve)

Jednotky a hrdinové Nemrtvých
Nemrtví by se dali asi nejlépe přirovnat k zergům ze Starcraftu. Jednotky bývají většinou velice levné a slabé, tudíž, podobně jako orkové, vyznávají pravidlo "v množství je síla". Většina se navíc orientuje na boj zblízka.

Hrdinové: Dread Lord (magie), Death Knight (obouručák), Lich (dotek temnoty)

Běžné jednotky: Acolyte (?), Warrior (šavle), Archer (luk), Ghoul (drápy), Abomination (háky na maso), Banshee (?), Necromancer (nemá), Pit Fiend (?), Meat Wagon (?), Giant Carrion (?), Gargoyle (magické rakety), Frost Wyrm (ledový dech)

Neutrální jednotky čili potvory
Neutrální jednotky se pohybují bezděky po mapě a útočí na každého, kdo se k nim přiblíží na nebezpečnou vzdálenost. Vyskytují se zejména kolem zlatých dolů a jiných důležitých míst. V noci spí.

Hrdinové: Obří mágové (pěsti, kouzla), Obchodníci (nemají), Zvířata (nemají) - prasata, ovce

Běžné jednotky: Goblin Sapper (exploziva), Goblin Zeppelin (žádná), Kobold (zuby), Gnoll (kuše, hůl, řemdich), Satyre (ostří), Centaur Marauder (kuše, sekyra), Junk Golem (tvrdé pěsti), Ogres (pěsti, kouzla), Trog (malý meč), Frost Troll (ledové ostří), Giant Spider (kusadla), Wendigo (?), Water Elemental (vodní střela), Fire Elemental (fireball), Harpy (drápy), Chimera (zuby), Bone Dragon (zuby, drápy, dech)

Závěr: Warcraft III: Reign of Chaos není revoluční záležitost, ale do žánru realtime strategií přináší novinky, které jej učiní jeho králem. To je můj názor, můj pohled, moje přesvědčení. Už aby tu byla plná verze!

Určitě si přečtěte

Články odjinud