To se alespoň dozvídáme z rozhovoru od několika anonymních zdrojů, které prý měli co do činění s oběma konzolemi.
Vývojáři v rozhovoru pro Edge-online prohlásili, že je prý rozdíl ve výkonu mezi PS4 a Xbox One značný a viditelný, paměť konzole od Sony se prý načítá o 40-50% rychleji, než ta od konkurenta. Microsoft nedávno oznámil, že ještě lehce navýšil takt a PS4 by tak neměl být znatelně rychlejší. Vývojáři ale tvrdí, že se jedná o navýšení pramalé a ve výsledku prakticky nic nemění.
Rozdíl byl uveden na menším příkladu. Pokud prý spustíte cokoliv bez předchozí optimalizace na obou konzolích, na PS4 build poběží rychlostí 30 snímků za sekundu v rozlišení 1920 x 1080, zatímco Xbox zvládne rychlost "20-něco" a rozlišení 1600 x 900.

A tím to rozhodně nekončí, mezi další negativní ohlasy vývojářů patří, že je Xbox One obecně slabší a má moc kostrbatě využitelnou paměť ESRAM, navíc jsou grafické ovladače neustále zastaralé a Microsoft je neaktualizuje včas. To se sice do vydání ještě změní, v současné době je to ale nic nezmění.
Naštěstí to pro Xbox není jen samé hatění, v několika aspektech by mohl mít nad PS4 navrch. Jedná se například o procedurální programování, kde bude Xbox pravděpodobně rychlejší.
Několik vývojářů se také nechalo slyšet, že se některé multiplatformní tituly pravděpodobně budou na PS4 lehce ořezávat, aby nevypadaly o moc lépe, než je tomu u konzole Xbox One a neuváděly Microsoft do rozpaků. To sice nepotěší majitele PS4, na druhou stranu to ale znamená, že bude mít konzole potenciál, který dříve nebo později odhalí naplno. Takže si počkejme.