O tom, že se Sony v konzolové válce nové generace ze začátku daří o chlup více víme už od listopadu. Rozhodně to ale není tak jednoznačné, jak by se mohlo zdát, především pak v jiných oblastech.
Minimálně ve Spojených státech se v lednu letošního roku prodalo dvakrát více konzolí PS4, než konkurenčního Xbox One (tedy v poměru 2:1). Podobný náskok si Sony ostatně drží od samotného začátku prodeje v listopadu roku uplynulého.
„Je jisté, že si hráči vybírají platformu Playstation jako nejlepší místo na hraní. V lednu se softwarové prodeje PS4 držely na prvním místě, s nejprodávanější hrou Tomb Raider: Definitive Edition, která na PS4 prodala více kopií, než na jiných platformách,“ prohlásilo Sony.
Je však třeba podotknout, že v celkových softwarových prodejích se duo Xbox One a Xbox360 přece jen dostalo před konkurenční PS4 a PS3. Sony tedy vede v prodejích hardwarových, Microsoft zase na softwarovém poli.
„Lednové statistiky poukazují na to, že platforma Xbox prodala největší počet her s 2,22 miliony kusů, což odpovídá 47% podílu softwarového trhu,“ nechal se slyšet Yusuf Medhi z Microsoftu.
To samozřejmě neplatí v případě, že se vedle sebe postaví pouze konzole nové generace, PS4 a Xbox One, bez podpory svých předchůdců.