Reach for the Stars - renovovaná klasika

Reach for the Stars - renovovaná klasika

Hlubiny vesmíru (naprosto nutně temné a chladné) lákají každého dobrodružstvíchtivého člověka, co jich tu na zemi (či mezi námi hráči) je. Už jen sama představa bitev interstelárních rozměrů dokáže vyrazit dech, jejímu filmovému (počítačovému) ztvárnění se to také leckdy daří (viz. nedávno např. Homeworld).

Hlubiny vesmíru (naprosto nutně temné a chladné) lákají každého dobrodružstvíchtivého člověka, co jich tu na zemi (či mezi námi hráči) je. Už jen sama představa bitev interstelárních rozměrů dokáže vyrazit dech, jejímu filmovému (počítačovému) ztvárnění se to také leckdy daří (viz. nedávno např. Homeworld). Jak už ale název tohoto článku napovídá, zde půjde o něco klasického. Reach for the Stars je totiž klasická tahová strategie od SSG z roku 1983, která byla původně určena pro platformy Apple a C64. Dalo by se říci, že je to vlastně "matička" všech Master of Orionů a jim podobných vesmírných imperiálních tahovek.

Právě tento žánr je ale v dnešní době velice zanedbáván. Když budu hodně přehánět, vyjde jedna podobná hra každé dva měsíce. Ale ani to většinou ne. Proč? Inu zřejmě proto, že o ně není takový zájem, že jsou určené pouze úzkému kruhu věčných snílků, kteří budou mít čas a chuť rozvíjet své galaktické impérium. Možná také proto, že jsou leckdy poměrně komplikované a vyžadují propracované strategické myšlení. Ale právě to některé jedince baví a právě pro ně je určen následující text.

Původní Reach for the Stars byl velice skromnou hříčkou, obsahoval pouze jednu rasu, jeden typ lodi a několik málo technologií. Zato nová, renovovaná verze (pro PC, samozřejmě) nabude mnohem větších rozměrů - bude zde 16 ras, každá se svým vlastním rozlehlým technologickým stromem a svými vlastními loděmi, vaše říše se bude moct roztahovat až po několika stovkách planet. Každá taková planeta bude mít různé vlastnosti jako teplota, gravitace, objem zdrojů, a podle nich se také určí, které rasy na ní mohou přebývat a které ne (lidem např. svědčí atmosféra s přibližně pětinovým obsahem kyslíku, se středně silnou gravitací, jiným rasám se však tyto atributy nemusí zamlouvat).

RftS bude samozřejmě obsahovat všechny herní vymoženosti, které známe z Master of Orion a podobně, a které jsou už dnes vlastně nutností - tedy např. propracovanou diplomacii (vyhrožování nepříteli, nabádání ke kapitulaci, a podobně) či ekonomiku (ekonomické války, apod.).

Ty samé vlastnosti bude mít samozřejmě i multiplayer, ačkoliv právě u něj bylo provedeno několik razantních vylepšení (oproti současnému standardu, samozřejmě). Ten, kdo si už někdy zkusil zahrát nějakou tahovou strategii přes multiplayer jistě záhy zjistil, že to přeci jen není taková zábava jako single player. Nebo spíše, že je to poněkud (poněkud dosti) zdlouhavé - tudíž se časem začnete při čekání na dokončení tahu oponenta prostě nudit. To samé si uvědomili vývojáři a zařídili to tak, že bude (teoreticky) v RftS možné dohrát celou hru za jediný večer. Inu to se ještě uvidí.

Ze screenshotů je zřejmé, že grafika je docela propracovaná, ale ... nepřipadá vám také poněkud "dětinská"? Nu což, u těchhle her přeci o grafiku nikdy nešlo. Takže vyčkejme do konce dubna, kdy má tato hra vyjít, a mezitím si můžeme zajít vybudovat další z dlouhé řady "nesmrtelných" impérií, třeba v Master of Orion (I nebo II).

Určitě si přečtěte

Články odjinud