TeriiTerii
2. září 2011 • 13:40

Pokud můžu hodnotit tuto hru, tak mě velmi zklamala. Říká se o ní, že tohle má být nejlepší adventura. To si děláte legraci? Adventura má přeci obsahovat všelijaké hádanky, sbírání předmětů a řešení situací.. Tady jste jen pozorovatelem, co občas někam dojde a s někým si promluví - tedy pokud nepočítám ty stupidní souboje pro 13ti leté. Jste jakoby ve filmu, který trochu ovlivňujete tím, kam zrovna jdete. Opravdu hodně málokdy něco musíte udělat. Navíc ve mě hrklo, když jsem uviděla tu holčičku na obrazovce hned na začátku-myslela jsem si, že jsem omylem stáhla horor se jménem Kruh, kde na vás holčička útočí z obrazovky, má vlasy také přes obličej, ale je zde jediný rozdíl-nestojí u studny. Tak to opravdu gratuluji. Nejen že z této hry jde strach, že čekáte, kdy na vás ta strašidelná holka zaútočí a kde se zas objeví, ale připadá mi, že postrádá veškerou logiku.. Nemohu si pomoci, fandím hrám jako je Broken Sword všechny díly. Ti alespoň ve 3D slibují trochu přemýšlení-detektivní práci. Tohle je jen jakýsi film s nádechem hororu.

Sorrow
5. července 2008 • 20:49

Dreamfall se mi moc líbil... ale přesně - kvůli atmosféře, krásným exteriérům, promyšleným postavám, rozhovorům, které měly hlavu a patu, napínavému a originálnímu příběhu... trapné boje (které jsem naštěstí za hru absolvovala jen asi čtyři) a banální hádanky, kterých je navíc co by se za nehet vešlo mě poněkud zklamaly - a v tomto mě ještě více posílilo to, že jsem si ihned po dohrání kdesi schrastila původní The Longest Journey a koukám - co se hratelnosti, obtížnosti a délky hry týče - vážně nebe a dudy. :-)) V atmosféře a příběhu se však Dreamfall předchůdci určitě vyrovná a rozhodně si ho zahraju znova - tentokrát s větším informačním základem a nostalgickým vzpomínáním na to, jak to tam a tam vypadalo před deseti lety. ;-)

Sorrow
5. července 2008 • 20:50

No...ačkoli ta klišovitá holčička mě trošku štve... Taky mohli vymyslet trošičku lepší vyvrcholení. :-P

etnic
9. listopadu 2006 • 10:39

Mam hru dreamfall v cestine, ale pise me to ze nemam dostatek mista pro ukladani a pritom mam jeste 200G volnyho. Poradte mi prosim nekdo. Diky

Chariot
16. září 2006 • 14:24

Uz pohle konce je naznaceno ze rozuzleni prijde ve 3 ... 4 ... 5 :) nakonec sen je nekonecnej jako fantazie :D . Takze za par let doufam ze se dockam pokracovani.

$antiago
2. září 2006 • 10:23

Tak s tim bych nesouhlasil. The Longest Journey je, stejně jako Dreamfall jeden velkej mazec, na kterej většinu času koukáte s otevřenou pusou. Fakt, tyhle hry sou fakt skvělý, společně se Syberiema dvě nejlepší a nejemotivnější adventury který sem kdy hrál. K recenzi: Relativně krátká? Ne - já sem to hrál asi něco kolem dvacet hodin čistýho času, bez záseku. A to je například oproti trapně krátkýmu Splinter Cell: Pandora Tomorrow, o hodně víc. Ovládání se dá pohodově nastavit, takže jde bez problémů hrát i na klávesnici.

WarlockFX
20. června 2006 • 18:03

Tohle podle mne byly kruté adventury: Discworld 2, Discworld Noir, Kyrandia I, Monkey Island I a III, gabriel knight I, Goblins I-III, Indiana Jones III a IV, Loom, Horke Leto II.

Elvira I, série Larry, Lure of the Tempress, Discworld I, Gooka, Posel smrti, Nibiru, Phantasmagoria, Prisoner of Ice, Simon I, II, Broken Sword I, II, Syberia a LJ taky šli, i když za nejlepší bych je neoznačil. Syberia a LJ měly dobrej příběh, ale byly hrozně jednoduchoučký.

To co se dělá dneska za hry mě naprosto neoslovuje. Jednak je to všechno 3D, což se mi jeví zejména pro adventury jednoduše ošklivý, neosobní a nepropracovaný a zcela mě to odpuzuje. Navíc adventury se skoro nedělaj a když už tak tam bývaj akční prvky které většinou hodnotím značně otravně. Na druhou stranu jsem rád, aspoň mi už čas nezabírá hraní her :)

Ge0rge..
14. srpna 2006 • 13:20

A kde mas pecky jako Day of Tentacle, The Dig, Sam and Max, Full Throttle, Tajemstvi Opiciho ostrova (no to byla spis parodie na monkey island, ale pekna ), Agent Mlicnak (ke kterymu psal perfektni ceske texty tehdejsi SCORE redaktor A.Anastasov ), Stupid Invaders, a vubec vsechny ty pecky od Lucas Arts co dnes skvele jedou pod ScummVM.org i s vyhlazovanim stare vga grafiky - viz http://www.scummvm.org/compatibility.php -- co radek to pecka ... nedohral jsem z tech adventur co mne kdy zaujaly ani chaby zlomek, i kdyby nemely od ted vyjit zadne point&click adventury (coz se rozhodne nedeje - vychazi jich stale dost - tak si vystacim s touhle sbirkou a do konce zivota ji pri svem ne az tak vyraznem hernim zapalu celou neotocim.

Galahad
3. června 2006 • 1:05

Práve som Dreamfall dohral a musím priznať, že som absolútne ohromený. Všetky nedostatky, ako zníženie počtu logických hádaniek, sú mi absolútne ukradnuté, lebo podanie príbehu a spôsob, akým Vás do seba hra vtiahne, je neopísatelný.
Velmi trefná je autorova poznámka, že v hre je veľa odkazov na problémy súčasného sveta. Asi najlepšie to vzstihuje Aprilin preslov pri prvom stretnuti s Kianom. Je to dokonalá ukážka toho, do akej hĺbky hra ide, a podla mna by sa jej slová dali aplikovať aj na súčasné vojnové konflikty.Najme tie, kde sú samozvaní mierotvorci presvedčení o práve vnucovať iným svoje hodnoty aj za cenu útlaku, straty identity, slobody, a často aj života.
Viem, že nmhí Dremfall kritizujú, a v mnohom aj oprávnene. Ale u mna zabodovala, pretože je geniálna presne v tam, kde je to podla mna dôležité.

Blackknight
18. května 2006 • 13:50

asi netušíš že hra The longest journey je koncipovaná odzačátku jako TRILOGIE????????kdyby si to věděl, pak bys nemohl napsat koninu, že hra má otevřený konec, to je snad z faktu, že hra je  TRILOGIE, jasný ne?

Karel Kalš
18. května 2006 • 16:12

Tak to není tak docela pravda, sám Tornquist řekl, ze TLJ je samostatná hra. Až Dreamfall byl koncipován na dva díly, takže žadná trilogie. Každopádně otevřený konec mi vadí a vadil už u Syberie, která byla též rozseknuta na dva díly. Počítačová hra není seriál, u kterého si na pokračování počkáte týden. Ani teď není vůbec jisté, zda se dokončení Dreamfallu dočkáme, pokud se hra nebude prodávat nebo Funcom zkrachuje, máme smůlu. A to je důvod, proč to beru za mínus. Navíc existuje celá řada děl, která je koncipovaná na několik dílů a každý díl dokáže obstát i jako samostatný. Což není případ Dreamfallu, kde je konec otevřený příliš násilně.

neznámý
6. června 2006 • 11:26

Prosím, přečtěte si tuhle recenzi: http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=17984 je tam jasně napsáno, že TJL je od začátku koncipovaná jako TRILOGIE!!!!tudíž, jak TJL, tak i Dreamfall budou mít otevřený konec, je to jasné z toho faktu, že se jedná o trilogii, proto bych do záporů nedával fakt, že hra má otevřený konec

Karel Kališ
6. června 2006 • 18:35

Trilogie netrilogie, TLJ na rozdil od Dreamfallu tak otevřený konec nemá. Což je hlavní fakt, proč to u Dreamfallu stále jako zápor považuji a nic to nezmění. Btw. že si představovali TLJ jako trilogii není v rozopru s tím, jak se vyjadřoval Tornquist o samostatnosti TLJ. Prostě uzavřeli logicky děj a kdyby Dreamfall nikdy nevznikl, nic se nestalo. Z Dreamfallu přímo číší, že příběh usekli v polovině a to mi vadí. A vzhledem k tomu, že oficiálně NENÍ oznámeno žádné pokračování, vadit mi to bude.

Sorrow
5. července 2008 • 20:37

Mě spíš přijde zvláštní, že "otevřený konec" je automaticky braný jako zápor a vy se tu na to konto hádáte, jestli tam je oprávněně neboco... To je přece úplně jedno, jestli bude další díl a jestli je plánovaný už od začátku, ne? Otevřené konce nejsou od toho, aby člověk jako šílený pátral a domýšlel co bude dál, ale spíš aby v něm zanechaly takovou zamyšlenou a příjemně nahořklou náladu...

Chumbaba
16. května 2006 • 17:52

Ale jo, já beru, že se vám to líbilo. Já jsem asi po těch oslavných recenzích a akci "národ sobě - dovezeme Longest Journey" (mimochodem, kdo z vás si ji koupil za ty dva litry?) čekal mnohem víc. Cestování mezi světy mi přišlo nezajímavé ve srovnání třeba s Alenkou od Carolla nebo Nekonečným příběhem, co napal Ende. Mně prostě přišlo, že TLJ má hezkou gafiku, zajímavé hádanky atd., ale prostě jsem tam neviděl příběh, který by mě zajímal. První den byl přitom slibný...
Gandalf: tvoje názory obecně respektuji, ale trochu mě překvapuje bléé na příběh Gabriela 3. Jen tak mimochodem, to je stejný příběh, se kterým teď jistý zlodějíček Dan Brown vydělává milióny po celém světě a má nejčtenější knihu desetiletí...
Možná si Dreamfall taky koupím, ale rozhodně si počkám, až bude za 299...

Karel Kališ
16. května 2006 • 22:45

Tak velká očekávání většinou přinášejí zklamání. Já osobně hrál TLJ před všemi těmi oslavnými recnzemi a stejně mě přišel super. Nemá smysl vypisovat, proč mě tak líbil. Sám si ho hrál a těžko tě kdo přesvědčí o opaku. Prostě lidé jsou různí a líbí se jim jiné věci. A zrovna příběh je hodně subjektivní záležitost.

Jinak, mě se líbil i Gabriel Knight 3 a jeho konec. Střídavě jsem valil oči a potlačoval slzy

xgandalf
19. května 2006 • 18:47

Chumbaba: Co se týče Dana Browna, bohužel nemůžu soudit, knihu jsem nečetl - třeba si Brown zapařil GK3 a voila, megatrhák je na světě. Ale co se týče GK3, tak bohužel názor zůstává - řeknu to takhle - příběh sám o sobě vyloženě špatnej není, ale v porovnání s předchozíma dílama je opravdu podstatně slabší, ale to hlavní, proč mi příběh nesedl - NENÍ to horror, je to detektivka s příměsí trochu mystiky. Během hraní GK3 se mi ani jednou nestalo, že bych nervozně přemýšlel, co se to proboha okolo mě(jako Gabriela) děje. Kdybych měl hodnotit GK3 samo o sobě, tak pominu-li přechod do 3D, kterej mi prostě nesedne(ale to je můj osobní problém), tak mu dám tak 7,5/10. Když ho hodnotím ale v porovnání s předchozíma dílama, tak to vidím tak 6/10 (možná 6,5 kvůli opravdu úžasné hudbě, která mě u série GK opravdu fascinuje).

Dritzzt, Dritzzt
16. května 2006 • 12:16

Ja si hru urcite zahraju, uz kvuli pribehu. Ale jinak me dnesni hry pekne ser.u. Podle me zlaty obdobi PC bylo kolem roku 2k, kdy vychazeli perfektni RPG od Bioware a BI a treba i TLJ. To co vychazti ted se se starsima titulama vubec neda srovnat. Dobry hry uz dnes dela jenom Blizzard.

Gavin
16. května 2006 • 16:04

Legracni...
Me trebas prislo, ze zlatych veku PC her bylo nekolik...
Prvni, kterou jsem registroval, kolem roku 92-93
Druha, kolem 97
Treti, kolem 2000

Uvidime, jestli bude dalsi, zatim se vzdycky naslo nejake (pro me necekane) dilko, ktere zazarilo a pobavilo. A nektera i s 3D akcelerovanou grafikou

Nejspis je to subjektivni a asi je to fajn... Osobne si to zas tak neberu a kdyz me dnes nic nezaujme, vratim se k vecem, ktere jsem driv nestihl. Takze cekani na Gothica III si kratim hranim Master of Orion II, mam v planu Beneath the Steel Sky a Flight of the Amazon Queen...

Glutton
16. května 2006 • 17:58

Já myslím, že celý je to o tom, že na špatný starý hry se zapomene a potom to vypadá jako že tehdy vycházely samý skvosty a dnes je to samá hrůza. Ale i tehdy v těch zlatejch érách byla naprostá většina her blbost. Akorát už si nikdo ani nevzpomene, že existovali. A dobrejch her bylo poskromnu stejně jako teď. Akorát že když se teď řekne zlatá éra kolem roku 2000, tak se do toho tak nějak počítají hry z období 4 let. A jasně že za tu dobu pár skvostů vyjde.

Teď se nám zdá že vychází samá blbost, protože dobrý máme dohraný a další plánovaný jsou v nedohlednu. Ale za 10 let budeme říkat - jó to byly časi kolem toho roku 2006 - Oblivion, Gothic 3, Stalker, Riddick (datadisky Sims a krásný originální hry jako Spore, Movies. (a dalších pár her co ještě kolem roku 2006 vyjde)

PS: A mimochodem - o tom jak vypadají a budou vypadat hry orzhodují pouze a jen hráči samotní. Nikdo jinej to nefinancuje. Pokud neoriginální lineární FPS s trochu novou grafikou vyděláná nejvíc, tak je asi dobře že vychází. Znamená to že to tak nejvíc hráčů chce. Až to hráči chtít nebudou, tak se nevyplatí takový hry dělat.

Sybyl Sybylic
26. května 2006 • 18:46

Stalker? Tys hral Stalkra? Nepovidej ... taky bych rad. Pochybuji ze nekdy vyjde a lamu nad nim hul

Danshu
17. května 2006 • 0:03

Beneath the Steel Sky i Flight of the Amazon Queen jsem taky dal poměrně nedávno a můžu vřele doporučit. Amazon Queen je sice hrozně jednoduchoučká, ale i tak pobavila

Blackknight
18. května 2006 • 14:07

chlape, máš recht, dnešní NAPROSTÁ VĚTŠINA HER je pouhou kópií her, které jsou někdy i starší než 2000, většina her je o tom stejném, teď mám na mysli akční hry(FPS)) zabij toho, abys postoupil dál, bez špetky inovací, jen aby od nebohých lidiček vyžebrali peníze...většina akčních her je bez příběhu...to mě taky štve...
taky se mi nelíbí hry od EA(až na the sims 2), třeba FIFA dle mýho ztratila dech u verze 2002, když sem hrál pozdější verze(u verze 2005 jsem toho nechal), tak mě třeba štvalo, že nejde nakonfigurovat ovládání...
a tak bych mohl pokračovat dále a dále:o))tímle delším monologem jsem jenom chtěl říct, že většina her je o ničem a jsem rád, že existují světlé vyjímky(TJL,Syberia, GTA, Still Life..), které můžu hrát dokola a dokola
Dobré hry dle mýho dělá i Microids(Sokal), Funcom...

AiMLEzZz
4. května 2008 • 15:53

Blizzard? Ani bych neřekl. Většině lidí to připadá jako že dělá geniální hry. Nechápu proč. Jediná hra od Blizzardu, která mě doopravdy bavila, byl Warcraft 2, všechny ostatní byly buď děsně primitivní, nezáživný a frustrující (Diablo), měly hnusnou grafiku, byly tuctový a o ničem (Warcraft 3) nebo byly prostě dělaný pro masy a zážitek žádnej (World Of Warcraft). Jediný co se jim musí nechat, že dělají dobrý filmečky :). Kdo se mnou nesouhlasí, tak samozřejmě pardon, je to jen a pouze můj názor.

Jinak si myslím, že máš převážně pravdu. Je jenom velmi málo her co by podle mě stály za to a vyšly v posledních letech: Half-Life 2, Vampire The Masquerade: Bloodlines / Redemption a Fahrenheit (Indigo Prophecy). Zbytek je podle mě převážně shit bez nápadu, dělanej jenom za účelem vytřískání dalších peněz. Kam se hrabe nějakej Assassin's Creed, Bioshock nebo Crysis, tss...

silhouette
16. května 2006 • 11:19

s Chumbabou tím, že je tohle opravdu dobrá,objektivní recenze na tuto hru. Ale se zbytkem musím souhlasit s Tolem. Hra The Longest Journey má podle mě obrovský příběhový,herní potenciál a u jedničky jsem se sakra dobře bavil. Dreamfall je akčnější, a toho "adventuraření" a silnější prožití některých herních pasáží tam chybí, ale opět se Funcomu podařilo zopakovat krásnou "fantasii" dvou světů a postav pohybujících se mezi nimi.

Jasné je, že to ale je věcí názoru.

Chumbaba
16. května 2006 • 6:30

Jsem rád, že se Dreamfallu dostává mnohem objektivnější recenze, než kdysi Longest Journey. Longest Jourmey pro mě byla velkým zklamáním. Byla sice graficky i technicky krásná, ale podle mě to byla jedna dlouhá nuda. První den byl slibný, ale zbytek hry se nesl v nudném, nezajímavém duchu. I když nikomu neberu, jestli se mu TLJ líbila (já sám jsem si kdysi koupil tu americkou verzi za 1999,-), podle mě není pozdě na bourání některých mýtů ani po letech. Pro mě byla TLJ jedna velká nuda, která se vůbec nemůže srovnávat se zábavnými adventurami, jako je trilogie Gabriel Knight nebo Discworld Noir.

Tol
16. května 2006 • 10:14

No vidíš a já se u trilogie Gabriel Knight neskutečně nudil (snad jen první díl se mi docela ještě líbil) a jeho třetí díl považuji za podobnou nafouknutou bublinu, jakou je pro Tebe TLJ, u které jsem se bavil od začátku do konce jako dlouho předtím ani potom Místy možná až moc ukecané rozhovory té hře daly obrovskou hloubku, jenom to kladlo na hráče větší nárok přizpůsobit se tomu pomalejšímu tempu. A pokud Ti to tempo nesedlo, je pochopitelné, že ses nudil. To ale neznamená, že kvality TLJ jsou pouhý mýtus a že recenze na tu hru ve své době nebyly objektivní

xgandalf
16. května 2006 • 13:10

Longest Journey byla podle mého adventura se skvělým příběhem, ale s jednou velkou nevýhodou - asi je to trochu deformace ze všech těch adventur, který jsem odehrál, ale TLJ byla pro mě strašně jednoduchá - většina řešení byla očividná. Jediné, co TLJ u mě zachránilo, byl značný rozsah hry a skvělý příběh. (a taky to, že jsem konečně mohl ovládat mladou holku - to se vám hned tak nepovede)
Ad Dicworld Noir a GK : Discworld Noir je naprosto skvělá věc, která asi nemá větší konkurenci (Noby je Noby). Gabriel Knight jako sérii jde dost těžko hodnotit - co díl, to originál, každej střiženej trochu jinak.
GK1: Adventura ze staré školy, těžká jako prase(promiňte ten slovník). Příběh skvělej, grafika skvělá, hudba úchvatná, obtížnost skoro nehratelná.
GK2: V podstatě stará dobrá adventura, ale s použitím digitalizací a s přídavkem FMV sekvencí (což dost lidí znechutilo a odradilo). Ale kdo se přes to přenesl, tak si asi zahrál jednu z nejdelších a nejlepších adventur vůbec.
GK3: Bleee, tak mi to přišlo - no co to je, přechod do hnusné 3D, ovládání na prd, příběh taky nic moc (spíš detektivka, než horror). Trochu to zachraňuje standartně skvělé ozvučení. (a možnost flirtovat s blonďatou pokojskou - btw. nemáte někdo Nude patch?). A to radši nemluvím o hrozném konci...

xyz
16. května 2006 • 20:56

Asi budu za úchyla, ale pro mně nejzábavnější hrou všech dob byli Stupid Invaders. A když autoři vydali i patch na WinXP, tak jednou za půl roku si to vždycky zopakuju. Dokonalost, u žádné jiné hry jsem se takhle každou chvíli nebortil v křečích na židli. Ovšem je to velmi otázka vkusu.

Potvora, Potvora
22. května 2006 • 17:05

Tak to pro zábavu neznám lepší hry než Day of the Tentacle of LucasArts - strašně fajn hra, vtipná, která se jen tak neokouká, prostě skvělá věc. Pravda, už jsem ji ale hodně let nehrál, ale i tak...