Recenze: Dungeon Siege 2 – návrat legendy?

Recenze: Dungeon Siege 2 – návrat legendy?

Prodám zachovalé království s barvitou minulostí a rozmanitým obyvatelstvem. Po částečné rekonstrukci – potřeba drobných úklidových prací. Při rychlém jednaní sleva. Zn.: Na stáří potřebuji klid.

Kapitoly článku:


Platforma: PC
Typ hry: akční RPG
Multiplayer: Ano
Minimální konfigurace: procesor 1 GHz, 256 MB RAM, 64MB grafická karta, 4 GB HDD
Doporučená konfigurace: procesor 2 GHz, 512 MB RAM, 128MB grafická karta, 4 GB HDD
Testovací konfigurace: Pentium 4 2,4 GHz, 1 GB RAM, ATI Radeon 9800 PRO 256 MB, 4 GB HDD
Výrobce: Gas Powered Games (
http://www.gaspowered.com)
Vydavatel: Microsoft (
http://www.microsoft.com/games)
Distributor v ČR: Playman (
http://www.playman.cz)
Homepage:
http://www.gaspowered.com/ds2

Jeremy Soule

Kdo stojí za hudbou nejlepších titulů, hudbou, kterou si hráči pobroukávají před spánkem, hudbou, která jim hru připomíná po dlouhá léta? Najdou se i jiní, ale u nejlepších titulů se až podezřele často vyskytuje jméno Jeremyho Soulea.

Je to dáno zřejmě i tím, že je schopen vytvořit jak jemnou hru jednoho nástroje, tak i bouři celého orchestru z počítačových zvuků. Však už jen letmý náhled na jména her, kde tvořil hudbu, bere dech. Kdo by si nevzpomněl na úžasná témata Morrowindu, monumentální chorály z Knights of the Old Republic, kompletní sérii her od Black Isle, stejně jako podmanivé melodie z Harryho Pottera. Pokud stále nevíte, o čem se zde mluví, zkuste si stáhnout třeba hlavní motiv Morrowindu (cca 1,5 MB) a na vlastní uši pocítíte onu nádheru.

Motivy ke stažení: Dungeon Siege 2, Morrowind, Icewind Dale 2, Icewind Dale 2, Giants: Citizen Kabuto

Milé děti, vidím, že už jste zase o kousek povyrostly, a tak vás asi obyčejné pohádky zajímat nebudou. Necháme tedy na chvíli Vlka hrát si s Karkulkou, Mařenku samotnou v lese s Jeníčkem, a Popelka už se taky nemusí z večírku vrátit o půlnoci. Raději si povíme o takovém jednom novodobém souboji titánů. Pokrokoví jazykozpytci by možná místo slova souboj řekli mortal kombat, nebo snad i detmeč, ale to je nám jedno.

Tento souboj nenápadně probíhá už několik let mezi samotným pánem pekelným, temným lordem Diablem, a bandou nevycválaných samozvaných hrdinů – no nekoukejte, jsou zrovna jako vy – honcích se za hromadami pokladů v Dungeon Siege. Ale začněme pěkně od začátku.

Bylo nebylo, za velkou louží a několika ledovci sídlilo (a když budete hodné, děti, bude sídlit i nadále) vývojářské studio Blizzard Entertainment. Jednoho dne se rozhodlo ušít bič na naše neposedné stolní hlodavce a vyrobilo hru jménem Diablo. A pak i druhý díl, mnohými považovaný za krále svého žánru. Jenže to by nebyla průmyslová revoluce, aby nezkusila zbořit staré pořádky.

Designéři, programátoři, grafici a další průkopníci, překonávající parní stroje svými benzinovými, sdružení pod vlajkou Gas Powered Games (GPG) se rozhodli krále porazit. A na jeho poli. Před třemi léty, zimami a podobnými částmi roku vznikl Dungeon Siege, o rok později následovaný stand-alone datadiskem (snad to neznamená nic sprostého) Legends of Aranna. To ale už, milé děti, všechny znáte, takže si povíme novou pohádku. Nejmladší bratr má se sourozenci společnou nejen divokou krev, ale i v některých ohledech suché rodiče bez fantazie, díky nimž nese jméno Dungeon Siege 2 (DS2 – všimli jste si, drahé děti, že mám s touto pohádkou stejné iniciály?).

  
To by mohl netrefit... * Tajemná záře v pralese * Povšimněte si pěkných detailů na modelech postav

Řežba

Kdysi dávno, tak dávno, že už si to nepamatuje ani soudruh ředitel, když byla země Aranna ještě mladá jako první jarní sněženka, lidé zneužili dvou největších artefaktů. Dvou bájných, legendárních zbraní, jež měly navždy zůstat mimo dosah marnivých tvorečků. Meč Zaramothu a štít Azunaie při svém setkání zapříčinili takřka úplné zničení Aranny. Po stovkách let, kdy se země sbírala z děsivé katastrofy, se ale princ Valdis zmocnil Zaramothova meče a nyní mu už nic nestojí v cestě k porobení celého světa. A budete to právě vy, drahé děti, kteří mu v tom zpočátku budete vydatně pomáhat.

  
Psst a nerušit - ať něco nepokazíte * Pohledná lučištnice, tupě zírající bojovník a naoko nevinné zvířátko - běžná fantasy parta * Já ten most nerozbil - to vím... si myslím

Po krátkém úvodu následuje intro. Právě takové, jaké byste mohli čekat od Blizzardu. Mohutní draci majestátně plachtí oblohou, třímajíc dřevěné konstrukce plné vojáků Valdisovy armády. V jednom takovém předpotopním, ačkoli nesmírně působivém, transportu jste i vy a váš nejlepší přítel (nevyrušujte, děti, nemluvím o multiplayeru – je to jen NPC). Hned po výsadku jste vrženi do boje v přední linii a jen málokoho zajímá, že se teprve rozkoukáváte. Už na začátku jsme si řekli, že Červenou Karkulku dnes necháme doma. K poctě myš, přímo hleď a hurá do boje!

  
Souboj plný magie a mocných úderů - tak to má být * Ne, není to obrázek z nového KOTORU. Ale možnost mít v každé ruce meč nepřehlédněte * Krve jak... na Nově

Několik prvních okamžiků budete fascinovaně rozdýchávat dojmy z uchvacujícího filmového začátku. Ale DS2 není obvyklá pohádka plná báječných věcí. Brzy následuje tvrdé vystřízlivění (můžete se, milé děti, zeptat tatínka, o co jde). Možná za to může odpudivý křik vojáků kolem vás, možná na první pohled snad horší grafika, než dřív. Nesmíte, drahoušci, zapomenout, že grafika stárne jako mléko na slunci, a tak co bylo před třemi léty (zimami...) krásné, bude letos jen stěží vyrážet dech. Tedy přinejmenším v tom pozitivním smyslu slova. Naštěstí na přílišné přemýšlení nebude čas. Nepřátel je moře, možná i menší oceán, a postup k cíli tažení rychlý jak třešně s vodou. Dříve, než se vzpamatujete, nasucho polykáte u další animace a smrti nejlepšího přítele. Ve vězení dryád vaše srdce začne bít pro pomstu, a to jste si ještě ani nestihli všimnout spousty nových schopností, jež vám spadnou do klína.

  
Kdo bude poslední u draka je tupej skřet! * Modely nestvůr by mohly být detailnější * Líheň vetřelců?

Speak to da hand

Vězení, děti, je místem velmi nudným, v minulosti dokonce i nepříjemným – ach ano, vím, že je dnes těžké si to představit. Ale právě proto vás v něm GPG nenechají příliš dlouho. Vlastně jen tak akorát na to, aby vám ukázali, jak inovovali dialogy. Už nemusíte jen kývat nebo kroutit hlavou, máte možností víc. Nicméně příliš překvapení škodí, takže si raději rovnou řekneme, že rozhovory jsou o něco bohatší než v Diablu a o hodně sušší než takřka kdekoli jinde. Jenže autoři pohádky jsou poněkud bystřejší než průměrný dobrodruh a neváhají servírovat novinky způsobem, který vyzdvihuje klady.

  
Tady začíná jít do tuhého * Nikdy nepodceňujte vychrtlé týpky v srandovních hábitech. Občas to jsou mocní čarodějové * Žbluňk a za chvíli je po tobě potvůrko

Dřív, než se vám na ústech usadí úšklebek, jaký od vás zná vaše máma, když vaří špenát, vaše pusinky se otevřou úžasem nad lesním městem dryád. Možná ne hned, neboť ona lokalita není nejlepší, jaká je k vidění, ale konečně vzniklo jakési zázemí, místo, kam se budete vracet. Pochopitelně, děťátka, nezatvrdnete u dryád a vaše hlavičky se dočkají poznání i jiných koutů Aranny. Podstatné je, že DS2 už není „fantasy rallye“, kde jen proběhnete odněkud někam, po cestě zabijete vše s červenou aurou a na konci dostanete odměnu. DS2 je er-pé-gé.

V další kapitole se dočtete, jak pohádka pokračuje, spoustu dalších podrobností k Dungeon Siege 2 a závěrečné hodnocení.

Určitě si přečtěte

Články odjinud