Po devítiletém čekání je Sebevražedný oddíl dlouho připravovaným pokračováním oblíbených her z Arkhamu od vývojářů z Rocksteady.
Detailně zpracované postavy
Výborný dabing a herecké výkony
Vtipné dialogy
Generické a nudné souboje
Příliš pastelové barvy
Extrémní světelná show
Prázdný svět
Další hra vytvořena bez vnitřní invence
4 /10
Akční adventura pro PC, PS5 a XSX ● Cena: 1 899 Kč ● Singleplayer a kooperace ● Věkové omezení: 18+ ● Bez oficiální češtiny
Není lehké psát recenzi na hru, které je špatná skoro ve všech herních parametrech, a přitom jí do světa vypustilo mé oblíbené Rocksteady. Není to úplná katastrofa a světlé momenty se najdou, ale z celkového pohledu se jedná o zahozenou příležitost na hru o superhrdinech, kteří nejsou zas tak super.
Výborně navržené postavy a ucházející příběh
Příběh se odehrává několik let po Batmanovi z roku 2015. Brainiac napadl Metropolis a nyní ohrožuje celý svět. Jak už určitě víte z internetu nebo z našeho preview, zahrajete si za Harley Quinn, Deadshota, kapitána Boomeranga a King Sharka, kteří byli vysvobozeni z Arkham Asylum, aby se prostříleli armádou Braniacovych mimozemšťanů a zachránili situaci. Tohle však není ta největší překážka. Megapadouch zkorumpoval Ligu spravedlnosti, a jak už jste možná uhodli podle názvu, je čas na zabijačku.

Pojďme se nejdříve podívat na to nejlepší, co tato hra nabízí. Od dob her s Batmanem patří Rocksteady ke špičkám v oboru, co se týče designu postav. Všechny hratelné postavy jsou neskutečně detailní, což naplno oceníte při bližším zaměření na tváře a zejména oči. Další plusové body získává Sebevražedný oddíl za hlasový projev. Herci si dabing užívají a jejich herecký projev je uvěřitelný a zábavný. Což je dobře, neboť tato veselá partička je doslova ukecaná. Jak průzkumné, tak i ty akční části hry doprovázejí nekončící uštěpačné poznámky jednotlivých členů. Většinou vtipné a trefné. Rovněž hlavní představitelé Ligy spravedlnosti jsou výborně nadabování, včetně dnes již legendárního Kevina Conroye v roli Batmana.
Slušná, ale nakonec prázdná zápletka
Samotný příběh je odvyprávěn poměrně slušně. Od samého začátku jste v pozici outsidera a nikdo nevěří, že holka s pálkou, obejda s bumerangem, ostrostřelec a žralok mají sebemenší šanci odstranit Ligu spravedlnosti včetně samotného Supermana. Jenže příběhy o looserech na straně dobra táhnou a nelze si nevšimnout, že autoři si vzali mnoho podnětů ze Strážců galaxie, když Král Žralok je prakticky Drax s ploutví na hlavě. O svébytném humoru nemluvě.



Příběh se žene kupředu a nenechá hráče vydechnout. Což je místy na škodu. Není zde místo pro sebereflexi. Zabijete jednoho z legendárních hrdinů Ligy. Střih, kamera a jede se dál. Další mise, žádné vyrovnávání se s osobními komplikovanými vztahy, které z minulosti měla naše čtyřka. Prostě jeden z ikonických hrdinů padl. Ok, jdeme si pro dalšího.
Kampaň zvládnete dohrát za slabých 10 hodin a bohužel čím více se blížíte konci, tím více cítíte, že v závěru hry vás už nic nepřekvapí. Zejména v genericky vytvářených misích se vás autoři nesnaží překvapit už vůbec.
Únavné souboje, z kterých bolí oči
Souboje jsou pro mě jedním z nejslabších míst hry, a jelikož je tato hra vystavěna primárně jako looter shooter, je to zásadní mínus. Nebavilo mě plnit dokolečka ty samé mise jen s pozměněným názvem. Pokaždé něco bráníte, likvidujete určitý počet nepřátel a jediné, co musíte udělat, je trefovat se do jejich slabých míst vyznačených fialovou barvou. Navíc je všechen ten mimozemský sajrajt bezcharakterní a upřímně mi bylo jedno, po kom střílím. Zda je to jejich odstřelovač nebo něco na styl těžké jednotky. O umělé inteligenci nepřátel se zde nebavme. Jednotky jsou pevně rozmístěné a čekají, až si pro ně doskáčete. Nečekejte žádné zvraty v těchto soubojích anebo snad vícero možností, jak misi vyřešit. Vezměte si na začátku zbraň s nejvyšším číslem poškození a smažte to do nich. Toť vše k taktice.

Ještě jednu výtku si neodpustím k průběhu soubojů. Snad poprvé v mé dlouhé herní praxi jsem vzal vážně varování vydavatele hry o možném epileptickém záchvatu v průběhu hraní. Ačkoliv s touto nemocí nemám naštěstí žádné zkušeností. Zde jsem už musel odvracet hlavu od obrazovky, protože ta diskotéka světel, výskoku, přemetů a nepřátel pohybujících se nepřirozeně rychle, byla moc. Zbraně vaše i nepřátel pálí ve zběsilých barevných kadencích. Nad všemi explodují číselné hodnoty zásahů a dalších pokynů. Navíc celá grafika včetně světelného marasmu je na mě až příliš pastelová a takový grafitty styl se mi k ní vůbec nehodí.
Na co jsem se poměrně těšil, byly souboje s hlavními členy Ligy spravedlnosti a je mi bohužel smutnou povinností prohlásit, že jsem se těšil zbytečně. Většina oněch bohů mezi lidmi jen poletuje v aréně a vy čekáte na vhodný okamžik k protiútoku. V praxi to vypadá tak, že si načasujete útok na moment, kdy má superhrdina odkrytou obranu, načež se skácí k zemi mrtvý. Opět žádné emotivně vypjaté souboje ani momenty. Souboje s bossy nejsou nikterak speciálně zábavné možná proto, že Suicide Squad je navržena jako kooperativní hra, a když se s několika hráči pustíte do urputné likvidace Batmana, tak vám jako vývojářům asi nezbývá mnoho prostoru pro kreativitu.



Hrát tuhle hru můžete sólo, i když s permanentním připojením anebo dovolíte ostatním hráčům se k vám připojit. Jako vyblbnutí se s ostatními fajn, ale ten, kdo si chce projít příběh, tak doporučuji sólo. Pokud druhý hráč přeskočí příběhové video a netrpělivě poskakuje opodál, ruší to zážitek.
Na závěr ještě vzpomenu, že v průběhu hry se můžete libovolně přepínat mezi členy party, jenže za každého se to hraje prakticky podobně. Skáčete a poletujete mezi výškovými budovami a v momentech, které vám hra dopředu oznámí, likvidujete emzáky. Existuje zde něco jako strom dovednosti, ale ten je ještě méně rozmanitý jako zmíněná bojová variability členů Vražedného oddílu. Odfláknuta práce.
Verdikt
Je mi to líto, že Sebevražedný oddíl nedopadl dobře, protože postavy a jejich vnitřní motivace tady jsou. Navíc je toto studio již v herním světě velmi dobře zakotveno. Dle mého mínění by se měli vrátit k soustředěnému vyprávění napínavého příběhu pro jednoho hráče a live service hry přenechat jiným. Jenže je to lákavý obchodní model, tak proč se nesvézt na vlně popularity. Myslím si, že pokud se rychle něco zásadního nezmění, tak si Suicide Squad: Kill The Justice League nevybuduje mezi hráči stabilnější pozici. Zcela jistě se ani nepřiblíží Batmanovi z Arkhamu. Je to jen další hra vyvíjena stylem - odklikám povinné položky, ono to už něco zpatlá dohromady, úkol splněn, managament spokojen a nějaký prodej bude. Značku přeci máme dobrou. Další.