Recenze: Phoenix Wright: Ace Attorney Trials and Tribulations – trilogie se uzavírá

Třetí díl kultovní právnické adventury k nám sice dorazil až po čtvrtém, ale to vůbec nevadí.

Možná už jste stejně jako já zmatení z přehršle superdlouhých názvů každého z dílů adventury o Phoenixu Wrightovi, geniálním obhájci. V tom případě vězte, že Trials and Tribulations (TaT) je chronologicky v pořadí třetím dílem a následuje za PW: Ace attorney a PW: Justice for all.

Proč se k nám tento díl dostal až po nejnovějším titulu Apollo Justice: Ace Attorney, nad tím už nemá smysl bádat. Hlavně že ho najdeme na pultech a že s jeho pomocí můžeme završit osudy Phoenixe a všech ostatních, kteří nám během prvních dvou dílů přirostli k srdci.

Postavy – hybná síla!

art_phoenix3_01.jpgTaT je totiž posledním dílem, kde se setkáte se všemi možnými známými z předchozích dílů. A to možná i s těmi, které jste už možná ani vidět nechtěli. Zpět je sympatická společnice Maya a její ultimátně roztomilá sestřenice Pearls. Znovu se můžete smát detektivu Gumshoeovi, jehož plat je v neustálém ohrožení. Další známé postavy už vám vyzrazovat nebudu, ale věřím, že oblíbenec každého dostane v některém z celkových pěti případů svou minutu slávy.

TIP: Texty čtené opakovaně můžete urychlit podržením stylusu na dotykovém displeji.

Pět případů, to je první změna od předchozího dílu, ve kterém jsme si mohli užít pouze čtyř. Bohužel je to také změna poslední, protože dalo by se říct, že vezmete první a druhý díl, zamícháte, protřepáte, trochu okořeníte pár novými postavami a máte třetí. Najdeme zde stále stejná statická pozadí, stále stejné sprity vracejících se postav a naštěstí také stále stejně vtipný scénář a stejně velkou porci zábavy.

Vezmete první a druhý díl, zamícháte, protřepáte, trochu okořeníte pár novými postavami a máte třetí

Třetí Phoenix totiž jako poslední díl série vyšel v Japonsku původně na GameBoy Advance, a tak ho podle mě tvůrci vydali spíše do počtu a soustředili se na díl čtvrtý. V tom si užijete různé hratelnostní vychytávky možné díky tvorbě přímo pro NDS. (recenzi najdete tady)

Vše pro fanoušky

Tím ale vůbec nechci říct, že třetí díl nemá fanouškům série co nabídnout. Spíše naopak. Fanoušci jej možná ocení více než díl čtvrtý. Kdo by odolal možnosti nahlédnout do Phoenixovy vysokoškolské minulosti, vidět jeho první lásku a také si vyzkoušet obhajobu v kůži Phoenixovy mentorky? Část třetího dílu se totiž odehrává v minulosti, a tak máte možnost vidět nejen mladého Phoenixe a Miu, ale i několik dalších dobře známých charakterů. Nebyl by to však Phoenix, aby se vše nezamotalo v závěrečném dramatickém případu, který vám nedá vydechnout, dokud jej nevyřešíte.

Důkazem, že tvůrci se spíše než na změny v čemkoliv soustředili na příběh a scénář, je již první tutoriálový případ. Jestli si vzpomínáte na předchozí díl, kde se Phoenix musel učit znovu obhajovat, protože dostal do hlavy a ztratil paměť, jistě oceníte téměř plnohodnotný první případ TaT plný zvratů. Další případy v tomto trendu pokračují, a ač každý z nich není tak velkolepý a dramatický jako například poslední, všechny postupně gradují a vytřískávají z vás plnou škálu emocí. Chvíli se válíte smíchy po podlaze a další s otevřenou pusou nevěřícně koukáte na obě obrazovky.

Všechny případy postupně gradují a vytřískávají z vás plnou škálu emocí

Pokud jste náhodou ještě s Phoenixem neměli tu čest, tak musím říct, že znalost předchozích dílů není naprosto nezbytná. Phoenix většinou všechno stručně zrekapituluje a důležité postavy představí. Nicméně se tím ochudíte o mnoho a mnoho všelijakých odkazů a vtípků na předchozí díly.

S jejich znalostí se zábava mnohonásobně zvýší. I bez nich si ale určitě užijete mnoho skvělých legrácek a pop-kulturních odkazů. Před brilantním překladem Phoenixe by se měly překlady mnoha jiných japonských her krčit v koutě a stydět.

Žalobce vs. Obhájce

Jako v každém Phoenixovi, i zde najdete jednoho ultimátního protivníka, který vám bude znepříjemňovat život a snažit se vás v soudní síni porazit za každou cenu. V TaT zastává tuto funkci tajemný Godot a i když možná není tak cool jako Edgeworth, tak zlý jako von Karma a tak sexy jako Franziska, rozhodně se nebudete cítit ochuzeni. Už jen animace, při které po Phoenixovi hází svojí milovanou kávu, je k popukání.

Dostupné pro: 3DS
Žánr: Adventury | Právnická adventura
Výrobce: Capcom | Webové stránky hry