Platforma: PlayStation2
Multiplayer: ne
Paměťová karta: 130 KB
Analogové ovládání: ano
Externí podpora: G-Con 2 light gun
Výrobce: Capcom
Vydavatel: Capcom
Distributor pro ČR: Cenega
Orientační cena: 1600 Kč
Homepage: http://www.capcom-europe.com/residentevil/deadaim/
Těšil jsem se jako malý kluk, když jsem zpozoroval, že Capcom vytváří další pokus prorazit na poli stříleček se světelnou pistolí a dokonce se opět vrátil k Resident Evilu. Jenže se to již tradičně nepodařilo. Proč? Takhle to dopadá, když se při tvorbě hry zapomene na atmosféru: naděje – rozčarování – zklamání. Je asi hodně her, na která se hodí spojení těchto tří slov, ale momentálně si dovolím je použít na nejnovější počin Capcomu pro PlayStation2, Resident Evil: Dead Aim.

Boj s monstry zuří i na palubě lodi * Staří známí z RE: Code Veronica v nové úpravě
Dostat hodně peněz za exkluzivitu úspěšné herní řady je milé. Na druhé straně se odříznout od systému, který se prodává stále raketovým tempem a má masivní základnu, je pitomost. Proto se asi Capcom rozhodl, že obětuje svoji zadnici a pokusí se o pohodlný posez na dvou židlích. Pravou hýždí u Sony, levou na Nintendu. Hráči, těšte se!
První kroky na palubě
A tak zatímco majitelé GameCube slintají blahem při mrazení, které v nich vyvolávají procházky remakem Resident Evilu a jeho prequelem RE Zero, pusu vlastníků PS2, plnou vzteklých výkřiků, měl ucpat RE: DA. Ehm. Když jsem viděl první screeny a movies z této hry, byl jsem celkem spokojený. Plný očekávání, eufemisticky řečeno. Mechanika zabzučela a logo Capcomu překryla dvě slova, která rozechvějí srdce každého zombiefila. Resident Evil. S G-Conem 2 (nebo jak se ten laserový kvér jmenuje) proklatě nízko u boku jsem očekával shnilé námořníky (pro změnu), abych je poslal do věčných pekel. Vida, prošel jsem místností a žádný mrtvolák na obzoru. Zvláštní, obvykle se hrnuli do směny ihned. Že by zákeřné vyčkávání ve stínech?

Některý úder může být pro hrdinu fatální * Vítejte v zombielandu, již se na vás všichni těší
Mno, alespoň se musí nechat, že hoši z Capcomu si dali záležet na ovládání pomocí pistole. Žádné křeče, hrdinou pohybuji bez problémů, dokonce tu netikají přihlouplé časové limity, které z Dino Stalkera udělaly frustrující zážitek, při kterém vůbec nebylo možné vychutnat si velmi kvalitní engine v lesích a roklích. Místnosti jsou ztemnělé, narozdíl od poslední Lary neprocházím stěnou jako duch. Že by první body pro gamesku?
Chyba v Matrixu
Á, dočkal jsem se. S tradičním huhláním se ke mně belhá umrlec pro porci olova. Ták, stisknout spoušť, zamířit, bác, bác, bác a je po něm. Sice bez efektních přemetů jako v Time Crisis 2/3 či Vampire Night, ale padá. Kupodivu se neplazí. Nojo, pistole má limitované zorné pole. Ach jo. A tak si chodím po lodi, kam se tentokráte tvůrci hry rozhodli děj umístit. Nikde žádný kapitánův papoušek, jen potvory, kterým nejsem ani trochu sympatický.

Někteří nemrtví působí značně toporně * Zombíci jsou neodbytní, zatraceně neodbytní!
Něco tu ale proklatě nesedí! Já hraju Resident Evil, já fanatický milovník tohoto titulu, který byl schopen najít i pár slov chvály pro RE Survivor (NE pro Survivor 2, jsem fanda, ne blb) a žádný pocit blaha. Představte si situaci, kdy jste obklopeni sexuchtivými kráskami a … NIC. Sakra, to je ale nepříjemný pocit. Zatímco zvažujete, co je s vaší mužnou silou a kalkulujete si v duchu nákup Viagry, náhle se dozvíte, že to chlípné okolo vás jsou dokonale namaskovaní transvestité. Zmatek a strach vystřídá úleva. Bože, ty jsi mi dal ale chytrého kamaráda, který poznal přichystanou lumpárnu a odmítl ztopoření.

O grafice snů bohužel nemůže být ani řeč * Ne, mrtvoláci nestojí za sklem, jde o „efekty“
Otevřený dopis Capcomu
No a tady je zakopaný pejsánek v Resident Evil: Dead Aim. On to totiž vlastně žádný Resident Evil není. Tváří se tak, vypadá tak, ale není. Jo, jasně, máme tu zombie, T-Virus, spiknutí, Umbrellu, hrdinu, který má za úkol PŘEŽÍT atd., ale nenene, přátelé z Capcomu, na nás si nepřijdete. Každý Resident Evil má totiž znamení, podle kterého ho dobře poznáte. Jmenuje se to ATMOSFÉRA… s ní stojí a padá. Díky ní a ne díky hnusným zombiím, děsivému prostředí a stresující hudbě jsme roztřesení, prsty se na ovladači klepou a přesto jdeme stále dál, vstříc nočním můrám a Nemesisům. Tyhle ingredience je třeba umět míchat s precizností lékařských vah. Jinak je to jako když pejsek a kočička vařili dort.

Dlouhý by byl, ještě širokého a bystrozrakého * Takhle by to mělo vypadat tam, kde projdete
Kam kráčíš, Resident Evile?
No, a přesně tohle, tedy atmosféru, RE: DA nemá. Mnohem více atmosféry bylo i v Resident Evil: Survivor pro PSOne, než v této hře. Zombie sice sugestivně hučí, prostředí je vytvořeno docela pečlivě (i když přeci jen monotónně), ale bát se nebudete. Půjdete, pokrčíte rameny, odstřelíte zombíky a jdete dál. Až za dvě, tři hodinky dohrajete, nebudete se shánět po nitroglycerinu pro zklidnění srdce, mobilní jednotka intenzivní péče bude v klidu lapat padající prach. Dohrajete a bez třesu prstů vyjmete disk, odložíte do krabičky a hluboce se zamyslíte.

Nevěřte na láskyplná obětí, chce vaše maso * Inventorář naštěstí nedoznal razantních změn
Nad čím? Inu, proč jste tu hru vlastně kupovali. Proklejete blbce Mikamiho za jeho útěk pod křídla Nintenda, která ho k nebesům jak vidět stejně nevynesla a zadoufáte, že v případě dalšího pokusu Capcomu udržet si hráče PlayStation2, jmenovitě titulu Resident Evil: Outbreak se atmosféry dočkáte. Já jsem tak učinil s uchechtnutím při vzpomínce na nenávist, kterou jsem k Capcomu pocítil při konci RE3, když Racoon City vzala bomba do pekel. Myslel jsem si, že své milované veverčí městečko už neuvidím. A vida, zanedlouho se spokojeně do jeho ulic vrátím. A věřím, že mě tam čeká atmosféra, díky které sanitka k mému srdečnímu kolapsu vyjede.
Světlé stránky hry |
- Zapomeňte, že jde o Resident Evil, a nebudete mít výhrady
- Inovativní nápad přepínání z pohledu třetí osoby a vlastních očí
- Hezké příšery
|
Temné stránky hry |
- Tvůrci vám namlouvají, že je to Resident Evil
- Pokud trefíte zombii do hlavy, moc si nepomůžete
- Jestliže se vám titul zalíbí, pak vás rozzuří jeho krátkost
|
Přejte si to také a nezlobte se na Capcom za RE: DA. Vážně se snažili, nakonec, pokud hru nebudete hrát coby nováčci, který o hrách série Resident Evil dosud neslyšeli (i takoví lidé prý existují), budete se docela dobře bavit. A kdo si rád nevystřelí na zombíka z pistole, byť jen světelné?
Grafika: 6/10
Zvuky: 6/10
Hudba: 5/10
Hratelnost: 6/10
Byl to dobrý pokus, bohužel zombie nedělají Resident Evil.
Celkové hodnocení:
6/10 pokud zapomenete, že to je Resident Evil
nebo
4/10 jestliže se do hry pustíte jako milovník RE série