inFamous 2 - hrátky s vysokým napětím

První inFamous nás paralyzoval svěžím přístupem ke GTA stylu, kdy jste metali blesky a jezdili po drátech. Dvojka nabízí to samé. Naštěstí.

inFamous 2 si na nic nehraje a jednoduše přináší pokračování podařeného titulu. Stejně jako v případě prvního dílu je před vámi otevřená third person akce stylu GTA, která brnká na superhrdinskou notu. Místo střílení kulek hlavní hrdina metá z dlaní elektrické výboje a před vozidly dává přednost pěšímu přesunu. Je to zdravější. A navíc, k čemu auta, když dokážete šplhat mrštněji než hyperaktivní veverka a ještě díky elektrickým superschopnostem můžete svištět po trolejích a drátech rychlostí přímo závratnou?

Vítejte v New Marais, bude to hukot

Pekelnou rychlostí sviští i příběh, který kašle na komplexní opáčka a po bleskovém shrnutí prvního dílu vás mrskne přímo do akce.

Místo střílení kulek hlavní hrdina metá elektrické výboje a před vozidly dává přednost pěšímu přesunu. Je to zdravější

Apokalyptická stvůra jménem Beast si dusá ulicemi Empire City, hlavní hrdina Cole se snaží žhnoucímu gigantovi postavit, ale souboj zcela nepřekvapivě končí naklepáním Coleova elektrizujícího pozadí. Hrdina se společně s agentkou Kuo a kámošem z jedničky Zekem stahuje do New Orleans, pardon, New Marais, kde by se mohla proti nezničitelné stvůře snad najít zbraň. Jenže město drtí diktátorský samovládce Bertrand a jeho skupinky radikálních ozbrojenců čistí ulice od podobných mutantů, jako je Cole. Plus z bažin se blíží další nebezpečí, takže je o zábavu postaráno.

inFamous 2 7.jpg inFamous 2 8.jpg

Typicky komiksový děj má v zásobě pár zajímavých zvratů, stále si zahrává s dobrem a zlem, ovšem tentokrát v přímočařejší podobě. Kde v inFamous byly volby často lehce nejednoznačné, tady je vše jasně černobílé. I když…tvůrci vážně dokáží občas překvapit. Mimochodem, pokud si budete chtít vychutnat všechny narážky, určitě si dostudujte děj z prvního dílu, protože s vysvětlováním, kdo je kdo se tady opravdu nikdo nemaže. A nevím jak vaše, ale redaktorská paměť je k uchovávání dějů dva roky starých her poněkud skoupá.

Tentokrát jsme kreativní

Herní principy se takřka nezměnily a stále jedou v tradičním GTA stylu. Město New Marais je rozděleno do tří zcela odlišných čtvrtí, kde postupně plníte primární příběhové mise a sekundární úkoly, za které získáváte další zkušenosti pro nákup schopností. Navíc snižujete výskyt nepřátel v dané části – postupně tak můžete osvobodit celou čtvrť, díky čemuž je přesun městem daleko jednodušší. Kromě hlavních a vedlejších misí pochopitelně nechybí ani sbírání různých blbinek rozházených různě po městě, klasika.

Pokračování ovšem musím pochválit za to, že radikálně snížilo opakování náplně misí a už tu nenarazíte na nudné prolézání kanálů. Ano, nahazování proudu v dalších čtvrtích tu stále je, ale naštěstí si ho zopakujete jen třikrát. Větší recyklace se týká spíš vedlejších misí, kterých je 60, ale dá se to zkousnout. Hlavní mise jsou nápadité a pestré, nechybí velké bitky, ale i opatrné plížení, spolupráce s parťákem atd. Kladný vliv na hratelnost má i pestrost jednotlivých čtvrtí, například  druhá je z velké většiny zatopená. Cole si už ze své elektrické podstaty s vodou sice moc netyká a musí být pči skákání opatrnější, ale zároveň se ve vodě musí častěji čvachtat i protivníci (fyzikální fakt: voda vede elektrický proud, medicínský fakt: vysoké napětí není zdraví prospěšné).

Ohněm či ledem?

inFamous 2 3.jpgHlavní hrdina disponuje celou řádkou svých elektrických schopností už od začátku, díky čemuž je postup hrou o něco plynulejší. Mluvím hlavně o možnosti „grindovat“ po drátech a nadnášet se na výbojích statické elektřiny. V kombinaci s tradičními parkour schopnostmi je vysloveně radost se pohybovat s Colem po městě. Stačí se vyškrábat na nejbližší kandelábr, přeskočit na vedení elektrického proudu, následně se svézt přes čtvrt čtvrtě, v nejvhodnější zatáčce vyskočit, přenést se na střechu nejbližšího domu a pokračovat dál. Vypadá to skvěle a je to i nesmírně zábavné, ovšem cenu za určitou automatičnost hrdinových pohybů představuje občasné zaseknutí či skočení na blbé místo.

Kromě trasportních schopností disponuje Cole i celou řádkou destruktivních sil, se kterými je spousta švandy. Ať už se jedná o elektrické granáty, rakety či pulzní vlny, vždy je radost s nimi masakrovat protivníky a sledovat, jak se elektřina destruktivně chová a vesele přeskakuje z kovového zábradlí na nebohého civilistu...hups!

Nové schopnosti se odemykají postupem hrou a získat je můžete za několika podmínek. Za prvé potřebujete mít dostatek zkušeností (za plnění misí, zabíjení protivníků, léčení civilů atd), u části z nich musíte splnit i speciální podmínky (10 headshotů, 5 zásahů protivníka v letu...) a velká část je ovlivněná i vašimi morálními volbami.

inFamous 2 1.jpg inFamous 2 2.jpg

Novinku totiž představuje možnost propojit svoje schopnosti s jednou ze dvou hrdinek a podle toho se mění i váš arzenál schopností: mrazivé rakety, ohnivé granáty… Kromě toho samotná hra má i dva různé konce, takže tu je silná motivace si zahrát znovu, tentokrát jako ten zlý/hodný. Přičemž, jako asi obvykle, za toho zlého je to větší legrace, protože se moc nemusíte starat o vedlejší škody.

Nový obličej, nový hlas

Nejvíce viditelnou vizuální novinkou je nový model hlavního hrdiny, který oproti jedničce poněkud vzhledem vyměkl (aspoň, že nevypadá jak ten metrosexuál na prvních koncept artech), ale aspoň má hlubší hlas. Důležitejší je však vylepšení celkového grafického enginu, který nově nabízí třeba komplexnější model destrukce.

Stačí se vyškrábat na nejbližší kandelábr, přeskočit na vedení elektrického proudu, dolevitovat na střechu nejbližšího domu a pokračovat dál

A až se budete prohánět ulicemi, zatímco za vámi pětimetrová obluda bude odhazovat auta jak kuželky, bořit balkóny a tak podobně, oceníte ho. S otevřenou pusou. Stejně tak by vás mohlo zaujmout samotné New Marais, které je sice barevnější a méně depresivní jak Empire City (tvůrci se evidentně snaží přilákat nové publikum), ale díky bažinám a celkové náladě New Orleans i hodně netypické a líbivé.

inFamous 2 4.jpg inFamous 2 5.jpg

inFamous 2 celkově je hodně povedená a líbivá hra. Která navíc může vydržet neskutečně dlouho díky novému editoru misí, ve kterém jdou s trochou cviku vytvářet opravdu komplexní kousky. Anebo i úplné blbiny, ale to už tak bývá. Pokud hráči generovanému obsahu neholdujete, ani tak se bát nemusíte, kampaň vám ukousne bez problému 20 hodin. Velmi zábavného hraní, chtělo by se dodat. Pokud se vám líbila jednička, dvojku budete milovat, protože je prostě intenzivnější a povedenější. A pokud jste první díl nehráli, co ho zkusit? Je zadarmo ve Welcome Back balíčku.

Dostupné pro: PS3
Žánr: Akce | Otevřená akce
Výrobce: Sucker Punch | Webové stránky hry