Kinect Star Wars - mávejte světelným párátkem (recenze)

Dá se svět George Lucase jednoduše ovládat pomocí Kinectu? Umí Han Solo a Leia tancovat? To vše a ještě více jen v Kinect Star Wars.

První upoutávky na Kinect Star Wars byly přinejmenším rozporuplné. Souboje světelnými meči střídající se s taneční soutěží a závody kluzáků je podivuhodně pestrá škála možností, skoro až děsivě obsáhlá. Mohu vás ale ubezpečit, že ve hře k podobnému mixu nejste nuceni, i když je vám otevřena ještě širší nabídka.

Základem her bývá příběhová kampaň, a zde tomu není jinak. Děj vás zatáhne mezi první a druhou epizodu nové trilogie, abyste jako jeden z padawanů prošli tréninkem a čelili nečekaným hrozbám. Zpočátku vypadá vše nenápadně - naučíte se bojovat se světleným mečem, používat sílu a přískoky, Pak se doslova jak po kolejích vydáváte za dobrodružstvím složeným zejména ze skákacích částí, jízdě na speederech a akčních bojů, ale také hromady animovaných sekvencí.

Opakování je matka příběhu

Tady si také uvědomíte první z přehmatů na straně tvůrců - hry pro Kinect nepotřebují prokládání akce dlouhými filmečky, jak je tomu s normálními ovladači - pro hráče je více než nepraktické stát při pozorování neherních sekvencí.

Zběsile mácháte rukou. To vše několikrát dokola

Nejčastěji po jízdě na speederu, který ovládáte předpaženýma rukama, dlouhé stání před obrazovou moc nepotěší. Na druhou stranu i děj pěkně odsýpá, ani se nenadáte a už vás čeká třeba vyhazování generátoru vesmírné lodi do vzduchoprázdna, nebo únik z tlamy sarlacca.

kinect star wars 001.jpgkinect star wars 002.jpg

Jak jsem zmínil, většina hry probíhá bez jakéhokoliv výběru cesty, prostě jen se nahnete dopředu a za varovné hlášky Kinectu, že máte ustoupit, se vaše postava rozběhne vytyčeným tunelem od jednoho boje k druhému. Jak by používání světelného meče a Síly mohlo na první pohled vypadat zajímavě a akčně, tak zejména díky špatnému snímání rychlejších gest mečem a neskutečně nepřesnému směřování Síly končí většina bojů kombinací skok-sek stále dokola.

Jistou výjimkou jsou souboje s bossy, které jsou ještě repetitivnější. Střídá se fáze útoků protivníka, kdy jen nastavíte ruku do jednoho ze čtyř směrů v obraně, čímž plníte akční ukazatel, tak po jeho naplnění části útočné, kdy zběsile mácháte rukou. Tohle vše několikrát dokola. Nemluvě o tom, že abyste měli větší šanci úder soka vykrýt, tak se dlouhé vteřiny natahuje, aby pak konečně zaútočil. Nuda, nuda, šeď, šeď.

Tancuj, tancuj, vykrůcaj

Lehce paradoxně pak slabou příběhovou část vyvažují ostatní - nepočítám-li souboje se světelnými meči ve stejné hrůze. Můžete také být divokými rancory a napadat města po galaxii, kdy dupáním ničíte budovy, rozhazujete utíkající obyvatelstvo po okolí a bavíte se jako malé děti. Jen ty snad také vydrží závody na kluzácích, kde jen rukama ovládáte výkony obou motorů zvlášť. A tak zbývá jen tancování.

kinect star wars 003.jpgkinect star wars 004.jpg

Jak příznivci Hvězdných válek při zmínce o tancování prskali, tak musím říci, že mne bavilo. Vyberete si vždy nějaký populární hit jen přezpívaný do tématiky předaleké galaxie a po vzoru Dance Central se snažíte napodobovat virtuální pohyby některého z hrdinů. Opravdu tak potkáte princeznu Leiu ve zlatých bikinách, nebo budete tancovat jako Han Solo.

kinect star wars 006.jpgkinect star wars 007.jpg

U Kinectu je v podstatě samozřejmostí i možnost za běhu připojovat další hráče, i když hra je jasně stavěna pouze pro dva. Ve dvou pak příběhový mód procházíte ještě rychleji, můžete ale zkusit třeba odlišnou taktiku, kdy jeden mává vším blízkým okolo sebe Silou, zatímco druhý se věnuje boji zblízka. I ostatní hry jsou ve více hned zábavnější, pokud už po Kinect Star Wars toužíte, tak si hru zkoušejte raději na nějaké párty.

Světelný meč bez meče

Přišlo mi, že pro Hvězdné války je kinect zatím špatným ovladačem - rozhodně nemá precizní snímání nutné pro souboje se světelným mečem (navíc ani nic v ruce nemáte) a další možnosti tvůrci jednoznačně nevyužili.

Přes to mohu i Kinect Star Wars doporučit, pouze ale dětem

Zase si ale dali záležet s celkovou atmosférou - grafika je úžasná a typické zabzučení spolu s charakteristickou hudbou jistě poznáte.

Přes to mohu i Kinect Star Wars doporučit, pouze ale dětem. Dospělí hráči si sice více užijou taneční minihru na párty, jinak ale slabý děj a nepřesné ovládání spojené s výběrem hříček odsuzuje titul ke škatulce her pro děti. Což s výrazně nižší cenou, než jaká je obvyklá pro Kinect hry, je vlastně jen dobře.

Dostupné pro: X360
Žánr: Akce
Výrobce: Terminal Reality | Webové stránky hry