Už z venku byla cítit vůně moderní firmy.

Už z venku byla cítit vůně moderní firmy.

V této budově nesídlí pouze SCS Software.

V této budově nesídlí pouze SCS Software.

Můj cíl se nacházel v pátém patře.

Můj cíl se nacházel v pátém patře.

Nejdříve však na recepci této celé budovy, abych se oznámil kam jdu.

Nejdříve však na recepci této celé budovy, abych se oznámil kam jdu.

Po otevření výtahových dveří mě čekal tento nádherný pohled.

Po otevření výtahových dveří mě čekal tento nádherný pohled.

Stůl zdobí tyto fantastické The Steam Awards, které studio získalo hned v jejich prvním ročníku 2016.

Stůl zdobí tyto fantastické The Steam Awards, které studio získalo hned v jejich prvním ročníku 2016.

Herní vývojáři příliš světlo nevyhledávají.

Herní vývojáři příliš světlo nevyhledávají.

Zabudovaná polička s největšími oceněním studia.

Zabudovaná polička s největšími oceněním studia.

V roce 2016 studio vyhrálo českou hru roku za technický přínos.

V roce 2016 studio vyhrálo českou hru roku za technický přínos.

V loňském roce zasedačku roku.

V loňském roce zasedačku roku.

Jejich YouTube kanál odebírá velké fanouškovské publikum, za což získali tento button ke 100 tisícům odběratelům.

Jejich YouTube kanál odebírá velké fanouškovské publikum, za což získali tento button ke 100 tisícům odběratelům.

Prostory studia jsou opravdu skvěle promyšlené.

Prostory studia jsou opravdu skvěle promyšlené.

Je potřeba se s týmem určitých vývojářů sejít? K tomu slouží tyto boxy.

Je potřeba se s týmem určitých vývojářů sejít? K tomu slouží tyto boxy.

Celodenní sedění u počítačů vyžaduje také náležitý odpočinek pro záda.

Celodenní sedění u počítačů vyžaduje také náležitý odpočinek pro záda.

Celý prostor je velice příjemně prostorný.

Celý prostor je velice příjemně prostorný.

Sbírka vydaných titulů studia je opravdu obsáhlá.

Sbírka vydaných titulů studia je opravdu obsáhlá.

Předchůdce ETS 2.

Předchůdce ETS 2.

Výhled mají naši kluci fajn.

Výhled mají naši kluci fajn.

je libo kávu?

je libo kávu?

Když by se náhodou naskytla chvíle nudy, což se nikdy nestane, tak mohou vývojáři počítat projeté škodovky například.

Když by se náhodou naskytla chvíle nudy, což se nikdy nestane, tak mohou vývojáři počítat projeté škodovky například.

Toto místo slouží pro schůzi většího počtu členů studia s možností promítaní.

Toto místo slouží pro schůzi většího počtu členů studia s možností promítaní.

Pokud některý ze zaměstnanců přemýšlí o novém autě, má ze své práce výhled přímo na autopark.

Pokud některý ze zaměstnanců přemýšlí o novém autě, má ze své práce výhled přímo na autopark.

Kdyby náhodnou někdo nevěděl, jaké vozidla se v jejich titulech řídí :D

Kdyby náhodnou někdo nevěděl, jaké vozidla se v jejich titulech řídí :D

Jedna ze zasedacích místností.

Jedna ze zasedacích místností.

Další sbírka historie studia, kde se nachází pouze kamionové simulátory.

Další sbírka historie studia, kde se nachází pouze kamionové simulátory.

Studio tvoří takováto jednotná ulička.

Studio tvoří takováto jednotná ulička.

Zde má svoje pracoviště zvukař.

Zde má svoje pracoviště zvukař.

Mimo klasických PC portů vývojáři také pracují na virtuální realitě.

Mimo klasických PC portů vývojáři také pracují na virtuální realitě.

Ve studiu je přítomna i dílna, pokud se náhodou něco pokazí a nebo je potřeba dát dohromady nějaké PC.

Ve studiu je přítomna i dílna, pokud se náhodou něco pokazí a nebo je potřeba dát dohromady nějaké PC.

Natočil jsem pro vás také několik zajímavých rozhovorů.

Natočil jsem pro vás také několik zajímavých rozhovorů.

Otázky od fanoušků jsme také nevynechali.

Otázky od fanoušků jsme také nevynechali.

V samotných začátcích studia nešlo o kamionové simulátory.

V samotných začátcích studia nešlo o kamionové simulátory.

A další exkluzivní kousky.

A další exkluzivní kousky.

Nášivka v jedné z speciálních edic. Chtěli by jste ji samostatně v prodeji?

Nášivka v jedné z speciálních edic. Chtěli by jste ji samostatně v prodeji?

S kým pak jsme si to asi povídali?

S kým pak jsme si to asi povídali?

62
Fotogalerie

Reportáž: na návštěvě v herním studiu SCS Software

Toto české studio nemá ve světě konkurenci, jelikož jejich slavné dopravní simulátory ETS 2 a ATS jsou prostě špičkou, které nikdo nešlape na paty. Jak se jim pracuje?

Ve čtvrtek 8. března jsem navštívil populární české studio SCS Software. Založeno bylo v roce 1997 trojicí Pavel Šebor, Martin Český a Petr Šebor. Hned v tomtéž roce vyšel první titul nového studia s názvem OceanDive, který byl kombinací spořiče obrazovky a dobrodružné hry. Vašim úkolem bylo prozkoumávat prostředí pod vodou s naprostou volností pohybu a otevírat nové možnosti spořiče obrazovky, jako odměnu za objevení nových oblastí. 

IMG_20180308_111936.jpg

Na začátku nového tisíciletí začíná studio rozjíždět dva nové projekty. Tím prvním byl lovecký simulátor Hunting Unlimited a druhým simulátor jízdy s kamionem Hard Truck: 18 Wheels of Steel. Oba tituly si našly své publikum a mohly proto vzniknout dvě poměrně úspěšné herní série. Poměrně z toho důvodu, že ne vždy byl některý titul vřele přijat a pro SCS Software to znamenalo slabší období. Avšak po letech vývoje těchto simulátorově zaměřených her zjistili, že to, co produkují dělají dobře a není důvod se začít angažovat v jiném herním žánru. 

Roky plynuly, přibývalo mnoho nových podtitulů obou her, avšak v roce 2010 vyšel poslední díl jejich lovení zvěře, a to Hunting Unlimited 2011. Hned rok poté série 18 Wheels of Steel získala také svůj poslední podtitul - Extreme Trucker 2. SCS Software se rozhodlo zaměřit plně na žánr simulace kamionové dopravy, ve kterém takřka nemělo konkurenci a fanouškovská komunita se čím dál více rozrůstala. 

IMG_20180308_111706.jpgIMG_20180308_111713.jpgIMG_20180308_111638.jpg

V roce 2012 vyšlo druhé pokračování Euro Truck Simulátoru, které si rapidním tempem získalo obrovské publikum a stalo se trefou do černého. K titulu se začínala postupně vycházet různorodá DLC v podobě rozšíření nových zemí, barevných témat na tahače s motivy jednotlivých států a dalšími kombinacemi barev, tuningová DLC pro vylepšení a úpravu kol, kabiny atp... V tomto simulátoru je samozřejmě prioritou přepravovat zboží, materiály, suroviny, stroje, což znamenalo přídavky v podobě zmiňovaných prvků, ať už jde o extrémy jako mosty, lodě a nebo nadměrně těžké stroje. Pokud bychom tu však měli jednotlivě vypsat všechny dodatečné datadisky a k tomu ještě nespočet fanouškovských modifikací, tak by nám z článku vznikla spíše kniha, což samo o sobě svědčí, že tato hra je opravdu nesmírně celosvětově oblíbená. 

IMG_20180308_111739.jpgIMG_20180308_111855.jpgIMG_20180308_112207.jpg

V roce 2016 vyšel American Truck Simulator, který je v samotném ovládání a hratelnosti totožný a jak už název napovídá, jezdíme v něm v typických amerických tahačích s čumákem po rozlehlých státech USA. V letošním roce nám do ATS přibude stát Oregon a do ETS 2 pobaltské státy. SCS Software se rozhodně nemá za co stydět, ať už jde o jeho historii, nebo současnost a jak jsem se mohl přesvědčit přímo v jeho prostorách, tak je to firma pořád s potenciálem se rozrůstat, o čem svědčí i stále otevřený nábor nových zaměstnanců. V tomto článku si můžete prohlédnout mnou zdokumentovanou fotogalerii celého studia společně s komentovanou prohlídkou prostřednictvím videa.

To však není vše, co jsem za zhruba tři a půl hodiny strávené ve studiu stihl. V příštím článku na vás čeká trojice video rozhovorů se samotnými zaměstnanci. V prvním rozhovoru se pobavíme o historii, úspěších a nebo třeba vizích do budoucna. V dalším povídání budou na řadě vaše fanouškovské dotazy vývojářům, které jste nám napsali. O třetím rozhovoru se vám tu zmiňovat nebudu, jelikož pro mě samotného to byl velký bonus, který jsem ani já nečekal a věřím, že i vy si ho užijete. Prozatím ale vzhůru na galerii, kterou naleznete na začátku tohoto článku.

Určitě si přečtěte

Články odjinud