Reportáž: TransISTor 2007 – session 1, game design

Reportáž: TransISTor 2007 – session 1, game design

Ve dnech 14. až 17. června proběhlo první setkání v rámci odborné konference TransISTor2007. Čtyřdenní akce s mezinárodní účastí se věnovala hrám a herním technologiím, a zejména pak jejich vývoji a možnému uměleckému využití. Součástí tohoto setkání byl herní design a současný stav herního průmyslu.

Jak již zaznělo v perexu, TransISTor2007 je akce zaměřená na hry a herní technologie. Jedná se o událost na pomezí odborné konference a workshopu, protože obě složky se v průběhu každého cyklu střídají (přednášky bývají dopoledne, a prakticky zaměřené workshopy zase odpoledne). Stejně jako v minulých letech i tentokrát vystoupila řada zajímavých hostů z celého světa, kteří se s účastníky podělili o nejnovější poznatky, představili své aktuální projekty, a nastínili možné budoucí trendy. Hlavním organizátorem byla organizace CIANT; dalšími partnery byla FAMU (kde se první cyklus také konal), společnost Visual Connections a Studia nových médií (FF UK).

  
Úvodní přivítání účastníků * Diskuse o přestávce * Proti slunci pomůžou rolety

uměleckých projektů

Half-Life 2Doom 3


Viktor Antonov * Ukázky tvorby designu * Krása se jménem HL2

Arkane Studios


Scéna ze hry The Crossing * Ulice alternativní Paříže * Go! Go! Go! Go!


Daniel van Gils * Překvapení? Úžas? * První pokusy o modifikace


Daniel Sanchez-Crespo * Jaké ty hry ještě mohou být? * Hlavní je hratelnost!

flOwCrayon Physics


Ro(c)k? Děkuji, nechci * flOw aneb v jednoduchosti je krása * Pastelky + fyzika = zábava

Nintendo

Na odpolední sekci byl připraven workshop na téma machinimy. K tomu žánru jsme se vraceli i během následujících dnů, protože tyto zajímavé virtuální filmečky se těší veliké popularitě. Ale protože první dva dny byly už tak nabité až k prasknutí, na machinimy se podíváme zase příště.

Určitě si přečtěte

Články odjinud