Na vtedajsom PC(uz vobec netusim ake to bolo) mi to neunosne sekalo, ovladanie bol zazitok ale pre mna v negativnom zmysle-umenie bolo vobec uchopit zbran, nie este mierit a strielat :-/ .. Nepametam ani hru, ktora by prisla s niecim podobnym. Kazdopadne grafika, prostredie bolo na tu dobu skvele, zavidim ludom ktory mali tu moznost ze ich to chytilo. Mozno keby som mal vtedy vykonnejsie PC tak by som to vnimal inac..Da sa to este v dnesnej dobe nejak stiahnut/rozchodit??
Samozřejmě, hra má dosud relativně živou komunitu na http://www.trescom.org , patche, které umožňují například zvýšit rozlišení a do určité míry opravují, či vylepšují rozbitý gameplay (například naučí i raptory skákat:)) můžeš stáhnout zde: http://www.trescom.org/patches
Hm, ale hru uz legalne nekupim nikde. Nejake ine moznosti??
Pro mě jeden z nejlepších herních zážitků, hlavně kvůli prostředí, dinosaurům a té atmosféře, kterou ona neohrabaná ruka vlastně ještě dokreslovala, například když bylo třeba sebrat zbraň ze země zatímco se na vás řítili dva raptoři 🙂
Autor článku dobu vydání hry a dobu před ním nejspíš nezažil, jinak by nepsal o tom, že separátní pohyb postavy a její ruky (respektive míření) měl být velkou inovací. Naopak, byl to krok zpět k prvnímu System Shocku a prastaré Ultimě Underworld. Tam sice nebyla ruka postavy tak teatrálně vidět a zbraň, jen nenápadně vykukovala ze spodní části obrazovky, ale princip byl stejný.
Prosím, zahraj si System Shock, v System Shocku jsi opravdu pomocí myší ovládané ruky mohl pohybovat s předměty v herním světě? Mohl jsi různými způsoby ohýbat se zbraní? Nemyslím si :).System Shock drží ovšem ještě zásadnější prvenství - jedna z prvních her se skutečně volným rozhlížením, po Terminator: Future Shock (přinesl jako jeden z prvních mouse look) další velice zásadní změna v žánru FPS.Neboj, velice dobře vím, o čem píšu, hrát jsem začal nějaké dva roky před vydáním SS :).
Se sbíratelnými předměty v SS pohybovat šlo (stejně jako v obou Ultimách Underworld, které jely na stejném enginu). Respektive je šlo přemisťovat a házet. Daly se vytvořit i vtipné a silné pasti. Jestli ruka byla vidět nebo ne, nepovažiji za důležité. Nějaké otáčení předmětu v rukou a simulace fyziky se samozřejmě nekonaly a vizuálně šlo jen o kurzor proměněný v ikonu předmětu jako v tehdejších krokovacích dungeonech a ne o 3D objekt. Ale mluvil jsem především o zbraních. V SS také mířila na kurzor a ne na střed obrazovky jako u mouseview a nikomu, kdo už s mouseview hrál, to nepřijde jako zvlášť příjemný systém. Právě s příchodem mouseview od samostatného kurzoru většina her upustila (i druhý SS), protože je to mnohem příjemnější na ovládání. Proto mluvím o kroku zpět. Střílečka se má ovládat co nejjednodušeji a ne házet hráči klacky pod nohy. Jestli je ve hře navíc nějaké to manupulování s 3D objekty a fyzika, považuji spíš za bonus (když nejde primárně o logickou hru), který je rychle zapomenut, pokud je střílení nepohodlné.
V pořádku, já vím jak to myslíš, ale právě v tomto případě viditelnost ruky stěžejní byla, jelikož to ovlivnilo osud Trespasseru (opět negativně). Já to považuji v rámci hry za dost důležité zmínit, jelikož kolik her se o vizualizaci takového schématu předtím i potom pokusilo?Myslím, že krok zpět to mimochodem nebude, jen počkejme, s čím přijdou hologramy, myslím, že pohybovatelné ruce v 3D hrách budou denním chlebem, protože budou naše, jen otexturované :).To je ale budoucnost a bůhví, kdy dorazí..
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.