Miliónová hranice prodaných kusů padla a to je pro PC hru velký úspěch. Pokračování legendární hry Wolfenstein 3D se stalo jednou z nejúspěšnějších PC her roku 2001. Nastal čas položit si otázku, jak se tomuto titulu povede ve světě konzolí, kam se nyní chystá vkročit. V čem se bude konverze lišit a pro který systém vyjde?
Miliónová hranice prodaných kusů padla a to je pro PC hru velký úspěch. Pokračování legendární hry Wolfenstein 3D se stalo jednou z nejúspěšnějších PC her roku 2001. Nastal čas položit si otázku, jak se tomuto titulu povede ve světě konzolí, kam se nyní chystá vkročit. V čem se bude konverze lišit a pro který systém vyjde?
18. ledna 2002 oznámila společnost Activision, že se chystá zahájit válku se světem konzolí v podobě konverze jednoho z nejvýznamnějších současných PC titulů, kterým je Return To Castle Wolfenstein (dále jen W2). Podle válečných zpravodajů je hra stejným tempem vyvíjena jak pro PS2, tak Xbox, přičemž konverze jsou zpracovávány na míru každému stroji. Bude tedy zajímavé sledovat jednak úroveň převodu současné hi-tech PC hry a jednak rozdíl v kvalitě verze pro PS2 a verze pro Xbox. Každopádně je velmi milé, že už na konverzi PC titulu nemusíme čekat tak dlouho, jako v případě Quake (Sega Saturn, 2 roky), (Quake 2 PlayStation, 2 roky), Quake 3 (DreamCast, 2 roky) nebo Half-Life (PS2, 3 roky). Zdá se, že technická úroveň současných konzolí a průměrných PC jsou v dostatečné rovnováze. Nuže uvidíme, až bude konverze hotova.
Konzolovou verzi W2 mají na starost Raster Productions v produkci id Software. Todd Hollenshead z id Software se usmívá: „Return To Castle Wolfenstein se rychle stala kritiky nejoceňovanější a veřejností nejhranější 3D first-person akcí roku 2001 a jsme opravdu vzrušeni možností přinést tento herní zážitek nové generaci hráčů (v tomto místě si všimněte názoru profesionála z branže – hraní na PC vychází z módy, pozn. autora). Pracujeme s Raster Productions na množství technických a designových úprav, které přinesou majitelům PS2 a Xboxu zážitek upravený a vybudovaný pro jejich stroje.“
Základní stavební kámen, engine ze hry Quake 3 Arena, tvoří společně s možnostmi a sílou moderních konzolí znamenitou souhru, která se stane vzorem pro novou generaci akčních her budoucnosti,“ říká Larry Goldberg, viceprezident společnosti Activison Wolrdwide Studios.
W2 se odehrává na pozadí druhé světové války a vsazuje hráče do bouřlivé akce stejně jako špionážně zaměřených „plíživých“ misí. Úkolem je infiltrace samotného srdce Nacistického Německa a zastavení nejtemnějších plánu Třetí říše. Nepřátelé nejsou jen němečtí vojáci, ale také nemrtví rytíři a strašlivé produkty genetické manipulace. Hlavními přednostmi hry kromě velmi kvalitního engine jsou propracovaná umělá inteligence (i když v tomto směru byly reakce některých hráčů poněkud rozporuplné, řeč je zvláště o soubojích s bossy), fotorealistické textury postav i prostředí, revoluční efekty a přitažlivý příběh, který se před hráčem otevírá jako ve filmu.
Takové silné reklamní sliby jsou zaštítěny úspěchem hry v mnoha hitparádách po celém světě a majitelům konzolí tak nezbývá, než se začít těšit a netrpělivě čekat na první screenshoty a ohlášení data vydání.