Ochrany měly smysl, když PC hry stály 1500,- Dneska, když se dá půl roku stará hra pořídit za 300 Kč, tak je to zbytečný. Nebo když na Humble bundle za pár drobných přehazuju hry vidlema, tak je to nošení dříví do lesa.
Není, protože právě plná cena je nejdůležitější moment při vydání jakékoliv hry. Proto se kolem her tvoří marketingový hype - ochrana pak má oddálit pirátskou verzi natolik, aby si lidé, kteří nakupují impulzivně, protože tu hru potřebují hned, stihli koupit originál za plnou cenu. Dobrý příklad ze současnosti je GTA V. Sice existuje pirátská verze, ale pirátům se stále něco rozbíjí a nefunguje, tak mnozí radši jdou a koupí to pěkně za plnou a hrají originál - bez problémů.A protože vydavatelé dobře vědí, jak rychle padá cena nových her, na řadu přichází další tríček - Season Pass, DLC a další propriety.
Jak už jsem jednou říkal, pokud si stáhnete jakoukoliv hru od renomovaných crackerů, je z ní ochrana odstraněna, takže to prostě nefunguje. Pá pá ochrany.
odstranena? ve vetsine pripadu max upraveny instalator, ktery nainstaluje hru vcetne ochrany, jen prepise potrebne soubory vhodnym crackem
Porad se nemuzu zbavit dojmu, ze:- autentizace, nikoliv autentifikace.- v tomto pripade asi nepujde o autentizaci (overeni identity), ale autorizaci (overeni opravneni).
Prochází to přes autentifikační server, ale samotný úkon je autorizační. Takže víš jak :). Si vyber.
Nicmene je tam popisovana pouze (de)autorizace, o autentizacnim serveru tam toho moc neni. Natoz pak "autentifikacnim".
Z pohledu:autentizace (overovano autentizacnim serverem) = kdo jsiautorizace (overovano autorizacnim serverem) = co smisTam moc mista pro autentizacni server ani nevidim.
Sakra, tak dlouho upravuju post, az poslu 2x prakticky totez 🙁
No, nevím, pořád si raději koupím hru třeba přes Steam, než se pak nervovat s krabicovkama. A nepoužíval náhodou tu ochranu navázánou na HW i Ubisoft?
Jistě, všichni velcí vydavatelé se snaží střídat poskytovatele relativně často. Ubisoft zkoušel Tagés, Safedisc, dokonce StarForce a další jeho pokus bude rozebrán v poslední části seriálu :).
Ochrany jsou zbytečnost. Na vývoji se pracuje několik let, stojí to hromady peněz, říkají o tom že je to neprolomitelné... a pak to stejně někdo prolomí a udělá na to crack. Takže všechny ty prachy a úsilí vývoje ochrany byly jen vyhozené z okna. Tohle nemá smysl, kdyby se místo ochran raději zaměřili na tu hru tak by udělali líp.
Částečně se s tím dá souhlasit, ale musíš se na to podívat i z pohledu tvůrců. Jen si představ, že roky děláš něco, co víš, že se bude pirátit. Vždy budeš zkoušet své dílo nějak zabezpečit ;)PS3 a jeho ochrana nebyla nikdy prolomena tak, aby se tam pirátství opravdu nějak znatelně rozjelo.
Konzole jsou specifické tím, že jsou uzavřené. Do operačního systému už nemáš jako uživatel přístup. Proto také Sony s PS3 hodně rychle ukončila podporu Linuxu, jelikož hrozilo, že se začne ve velkém crackovat (a taky se crackovalo). Na druhé straně, čachry s firmwarem probíhají pořád a pirátství není na konzolích nijak neznámou veličinou. Jen se tam více kupuje, ale ne proto, že by konzolisté měli víc peněz - spousta lidí s menším příjmem kupuje hry pro následný přeprodej. Proto kdysi takový úspěch Gamestopu a dalších řetězců, kde PreOwned jelo ve velkém. Každopádně samozřejmě konzole jedou hlavně v US, UK nebo popřípadě Japonsku, kde kupní síla je nesrovnatelně větší proti nám. I u nás se ten poměr začíná ovšem zvedat, takže globální marketingová síla Sony/Microsoftu asi funguje dobře, nebo jsou natolik lákavé exkluzivity, že i čeští hráči se chopí gamepadu.
Ano určitě, ale imho stačí nějaká "primitivní" ochrana typu cd-key a pak ochrana s online ověřováním, kdy si bez legálního klíče nezahrajete multiplayer.Jednoduché (tj levné) a celkem účinné. Jen to teda ztrácí smysl u čistě singleplayer hry.
Tak u multiplayerovek nemá DRM ochrana samozřejmě smysl, tam je vždycky CD klíč, navíc hra, která jde nutně online se dá vždycky vývojářem/vydavatelem kontrolovat. Samozřejmě i tyhle hry lze cracknout, ale komu by se chtělo hrát na warez serverech, či přes softy typu Garena/Hamachi. Na LAN párty snad dobré, ale i tak si nejspíše každý koupí originál.
Pokial viem, tak PS3 bola cracknuta, problem spociatku robili akurat updaty FW, ale aj to sa potom vyriesilo (bola okolo toho aj celkom slusna kauzicka). Takze neboj sa, aj PS3 ma solidnu piratsku zakladnu :)
Ochranu ale většinou nevyvíjí samo studio tvořící hru, tu kupí už hotovou jako komplet řešení a jenom jí nasadí na svojí hru, takže s tím až tak moc práce nemaj a náklady nebudou tak velký. Otázka je, jestli se to i tak vyplatí, nebo ne.
Suhlasil by som s tym, aby sa tvorcovia radsej sustredili na samotnu hru ako na kdejake ochrany, ktore su aj tak vzdy prekonane, ale vydavatelom pomoze pri predajoch aj par tyzdnov, co tu ochranu musi niekto prekonavat.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.