Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

A nebyly bychom doma, kdybychom se nemohli opít do němoty a rozbít nosy místnímu ožralovi. Pokud ho tedy dřív nerozbijí vám.

A nebyly bychom doma, kdybychom se nemohli opít do němoty a rozbít nosy místnímu ožralovi. Pokud ho tedy dřív nerozbijí vám.

Souboje budou těžké. A když říkáme těžké, myslíme tím realisticky ztvárněné, kde si budete muset dávat pozor na to, jak má nepřítel zrovna brnění, jaký druh zbraně máte vy, co se s tím vším dá dělat a v jakém prostředí se nacházíte.

Souboje budou těžké. A když říkáme těžké, myslíme tím realisticky ztvárněné, kde si budete muset dávat pozor na to, jak má nepřítel zrovna brnění, jaký druh zbraně máte vy, co se s tím vším dá dělat a v jakém prostředí se nacházíte.

Na louce totiž budete mít mnohem více prostoru k manévrování a utahání soupeře, než v těsné chodbě zámku, kde ani neprovedete většinu úderů.

Na louce totiž budete mít mnohem více prostoru k manévrování a utahání soupeře, než v těsné chodbě zámku, kde ani neprovedete většinu úderů.

Nebylo by to ale tradiční RPG, kdyby nešlo většinu postav jednoduše ukecat. Do inteligence a charisma tedy nasoukáte pořádný ranec bodů, pokud nebudete chtít řešit konfrontace ručně.

Nebylo by to ale tradiční RPG, kdyby nešlo většinu postav jednoduše ukecat. Do inteligence a charisma tedy nasoukáte pořádný ranec bodů, pokud nebudete chtít řešit konfrontace ručně.

A když vše ostatní zklame, můžete nasednout na koně a vyrazit pryč.

A když vše ostatní zklame, můžete nasednout na koně a vyrazit pryč.

Případně zaběhnout do nejbližší zalidněné oblasti a ztratit se v davu. Nepřátelé totiž mají také své zorné pole a můžete se jim jednoduše ztratit z dohledu.

Případně zaběhnout do nejbližší zalidněné oblasti a ztratit se v davu. Nepřátelé totiž mají také své zorné pole a můžete se jim jednoduše ztratit z dohledu.

Na klidné projížďky českou přírodou ale stále nic nemá. Ostatně má jít o jednu z nejpříjemnějších kratochvílí díky famózní práci s CryEnginem.

Na klidné projížďky českou přírodou ale stále nic nemá. Ostatně má jít o jednu z nejpříjemnějších kratochvílí díky famózní práci s CryEnginem.

Tvůrci zamakali na vzhledu hry a podle toho, na jaké platformě ji budete hrát se vám dostane grafických vychytávek a fíglů.

Tvůrci zamakali na vzhledu hry a podle toho, na jaké platformě ji budete hrát se vám dostane grafických vychytávek a fíglů.

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

S většinou postav, které jsou nějakým způsobem zasaženy příběhem, budete moci interagovat hned několika různými způsoby. Rozhodně tedy nemá jít o styl "promluv, dojdi, zabij", známý z jiných RPG titulů.

S většinou postav, které jsou nějakým způsobem zasaženy příběhem, budete moci interagovat hned několika různými způsoby. Rozhodně tedy nemá jít o styl "promluv, dojdi, zabij", známý z jiných RPG titulů.

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Pomoc od NPC můžete očekávat jen stěží, vaši spojenci ale umí podat pomocnou ruku.

Pomoc od NPC můžete očekávat jen stěží, vaši spojenci ale umí podat pomocnou ruku.

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Prostředí tak bude působit nejen reálně, ale také bude plné života a rozličných nepovinných úkolů.

Prostředí tak bude působit nejen reálně, ale také bude plné života a rozličných nepovinných úkolů.

Ty by vás měly zavést na mnohá místa, kam byste se normálně z příběhového hlediska nedostali.

Ty by vás měly zavést na mnohá místa, kam byste se normálně z příběhového hlediska nedostali.

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

To vše by mělo být zabaleno do atmosférického střídání dne a noci, stejně jako nepředvídatelného počasí.

To vše by mělo být zabaleno do atmosférického střídání dne a noci, stejně jako nepředvídatelného počasí.

A jelikož tu mluvíme o věrohodnosti, musíte počítat s tím, že v dešti zmoknete a v noci bude větší zima. I na to musíte při svých toulkách krajinou myslet.

A jelikož tu mluvíme o věrohodnosti, musíte počítat s tím, že v dešti zmoknete a v noci bude větší zima. I na to musíte při svých toulkách krajinou myslet.

Naštěstí je herní mapa dobře navržena a nenarazíte tu na větší vyprahlé oblasti bez jediné zajímavosti.

Naštěstí je herní mapa dobře navržena a nenarazíte tu na větší vyprahlé oblasti bez jediné zajímavosti.

I když se tedy velikostí nebude rovnat svým moderním rivalům, vynahradí to detaily.

I když se tedy velikostí nebude rovnat svým moderním rivalům, vynahradí to detaily.

Ale nebude až takový důraz na realitu nakonec na škodu? Už teď totiž víme, že herní prostředí by mělo patřit mezi ty chudší.

Ale nebude až takový důraz na realitu nakonec na škodu? Už teď totiž víme, že herní prostředí by mělo patřit mezi ty chudší.

Údajně to říká sám Vávra, který tento fakt zdůvodňuje právě snahou o co nejautentičtější zážitek. Třeba se tak dočkáte jen pár jeskyní, byť budou všechny zcela unikátní, a ani s městskou zástavbou se nebude příliš mrhat.

Údajně to říká sám Vávra, který tento fakt zdůvodňuje právě snahou o co nejautentičtější zážitek. Třeba se tak dočkáte jen pár jeskyní, byť budou všechny zcela unikátní, a ani s městskou zástavbou se nebude příliš mrhat.

Naději vzbuzuje simulace NPC a snaha vytvořit iluzi nezávislého světa, který bude schopen dynamicky reagovat na hráčovy akce.

Naději vzbuzuje simulace NPC a snaha vytvořit iluzi nezávislého světa, který bude schopen dynamicky reagovat na hráčovy akce.

Když údajně něco provedete, celá lokace se přizpůsobí. Když tak například zničíte hospodu, lidi začnou chodit do jiné anebo se zařídí úplně jinak.

Když údajně něco provedete, celá lokace se přizpůsobí. Když tak například zničíte hospodu, lidi začnou chodit do jiné anebo se zařídí úplně jinak.

Fígl je v tom, že každá postava má vlastní sadu naprogramovaných akcí, které úzce souvisí s denní dobou a okolní situací.

Fígl je v tom, že každá postava má vlastní sadu naprogramovaných akcí, které úzce souvisí s denní dobou a okolní situací.

Schopnost reagovat na reputaci a schopnosti vaší postavy v závislosti na rozhovorech a chování už je pak v tomhle žánru tak nějak samozřejmostí.

Schopnost reagovat na reputaci a schopnosti vaší postavy v závislosti na rozhovorech a chování už je pak v tomhle žánru tak nějak samozřejmostí.

Vedle polí a farmářských chatrčí hra slibuje i detailně vypracované středověké tvrze a nějaké to městečko. Všechno samozřejmě vymodelováno za pomoci historiků.

Vedle polí a farmářských chatrčí hra slibuje i detailně vypracované středověké tvrze a nějaké to městečko. Všechno samozřejmě vymodelováno za pomoci historiků.

Na hráče čekají kromě hlavní příběhové linky i úkoly kopírující reálné situace a používající skutečná pravidla své doby.

Na hráče čekají kromě hlavní příběhové linky i úkoly kopírující reálné situace a používající skutečná pravidla své doby.

Jelikož středověk nebyl zdaleka tak divoký, jak si jej představujeme nyní, budou se hlavně hodně otevírat ústa.

Jelikož středověk nebyl zdaleka tak divoký, jak si jej představujeme nyní, budou se hlavně hodně otevírat ústa.

Aby to ale nebylo jen nesmyslné odklikávání sáhodlouhých dialogů, budou rozhovory založeny na propracovaném systému voleb, jenž by měl být provázán s celou hrou.

Aby to ale nebylo jen nesmyslné odklikávání sáhodlouhých dialogů, budou rozhovory založeny na propracovaném systému voleb, jenž by měl být provázán s celou hrou.

Našince určitě potěší, že se počítá také s českou lokalizací formou titulků. O kompletním dabingu se bohužel stále polemizuje a pravděpodobně se jej nedočkáme. Minimálně ne hned po uvedení.

Našince určitě potěší, že se počítá také s českou lokalizací formou titulků. O kompletním dabingu se bohužel stále polemizuje a pravděpodobně se jej nedočkáme. Minimálně ne hned po uvedení.

Grafika hry bude úchvatná, to už víme díky zveřejněné betaverzi

Grafika hry bude úchvatná, to už víme díky zveřejněné betaverzi

Detaily jsou konzultovány s historiky

Detaily jsou konzultovány s historiky

K modelování krajiny se používá nejmodernějších technologií

K modelování krajiny se používá nejmodernějších technologií

Podaří se Vávrovi nasázet do sebe všechny podstatné díly skládačky, aby byl titul opravdu zábavný? To se dozvíme již brzy.

Podaří se Vávrovi nasázet do sebe všechny podstatné díly skládačky, aby byl titul opravdu zábavný? To se dozvíme již brzy.

Kingdom Come: Deliverance vychází 13. února 2018 na PC, PS4 a Xbox One.

Kingdom Come: Deliverance vychází 13. února 2018 na PC, PS4 a Xbox One.

Kingdom Come: Deliverance
Kingdom Come: Deliverance
Kingdom Come: Deliverance
69
Fotogalerie

Šéf Warhorse Studios: Vývoj hry jako Kingdom Come stojí stamiliony

Tak jednoduché to opravdu nebude.

Warhorse, české vývojářské studio, které se proslavilo videohrou Kingdom Come: Deliverance, má od minulého týdne nového majitele – evropského giganta THQ Nordic. „Vítám, že vývoj her se stává obecně srozumitelnou činností a že risk profil investování do herního vývoje je investorům jasný,“ říká v exkluzivním rozhovoru s deníkem E15 ředitel studia Martin Frývaldský.

Kolik šampaňských jste před týdnem, když jste oficiálně oznámili, že Warhorse kupuje švédský Nordic THQ, bouchli?

Měli jsme tolik prezentací investorům a telekonferencí, že na to vůbec nebyl čas. Jak dlouho jste zmíněný obchod dojednávali? První kontakt nastal již loni v létě. Poté co hra Kingdom Come: Deliverance (KCD) uspěla, bylo jasné, že jsme se stali zajímavou nevěstou. Zájem projevovala i řada dalších studií. Nicméně náš základní strategický požadavek byl, že i po případné akvizici chceme fungovat samostatně.

Jen pro připomenutí, váš nový majitel byl dříve i vaším distributorem…

To je něco, co nám velmi usnadnilo rozhodování. Znali jsme se, potřebovali jsme jejich kompetenci, oni zase naši hru. Byl to win-win obchod.

Když srovnáte původní investici do založení firmy se sumou, kterou za Warhorse nyní THQ vyplatila, o jak velkém zhodnocení se bavíme?

Je to mnoho mnohonásobné zhodnocení. Ale samozřejmě s obřím počátečním riskem.

SRP7113ea_screenshot_24_monastery.jpg

Co vás vedlo k tomu změnit majitele, přestat být nezávislým studiem? Chuť k divestici, pocit bezpečí na trhu?

Myslím, že nezávislí zůstaneme dál, což je součástí dohody o prodeji. Ona je to i širší strategie THQ – ponechat co největší svobodu svým studiím, která pořizuje a zastřešuje. Pro nás je samozřejmě klíčové mít kreativní svobodu a dělat dál věci tak, jak chceme, a pokračovat v započaté práci. Případné důvody k divestici nemohu za akcionáře komentovat. Z hlediska vedení firmy je ale velmi zajímavé mít napojení na subjekt, který má globální dosah.

Globálnost je na herním trhu zásadní, jak moc je ale pro vás důležitý domácí trh, tedy Česko?

Tři procenta našich tržeb pocházejí z českého trhu, přibližně 45 procent pak kombinovaně z Německa a USA. Svým způsobem jsme jednou z nejvíce proexportně zaměřených firem v zemi.

Vaše hra využívá unikátní skripta řídící neherní postavy (NPC). Na jejich vývoji se podílela třeba i pražská Matematicko-fyzikální fakulta. Ozvali se už zájemci o licenci, nabídnete je třeba novým sesterským firmám, nebo zůstanou „tajemstvím šéfa kuchyně“?

Úroveň integrace a spolupráce s jinými firmami jsme ještě neřešili. Nebráníme se ale tomu, aby je kdokoli další zužitkoval, ale primárně je budeme využívat pro naše další tituly. Platforma pro KCD, kterou jsme postavili, bude zcela jistě dále zužitkována. Máme základ, na kterém budeme dál stavět.

kingdomcome3.jpg

Na co se můžeme těšit a v jakém gardu?

Stali jsme se součástí THQ proto, abychom přispěli tím, co umíme. Určitě nezačneme dělat něco jiného nebo abychom si nechali něco nadiktovat jen proto, že zrovna frčí nějaký herní žánr. Dan Vávra (kreativní ředitel Warhorse Studios, pozn. aut.) je člověk se spoustou nápadů. Myslím, že jich má více, než by jedna firma stačila vyprodukovat. Nemáme proto důvod se rozhlížet po trhu a opisovat, daleko zajímavější je pro nás pokračovat v tom, co máme rozjeto.

Celý rozhovor si můžete přečíst na stránce E15 >>>>>>

 

Určitě si přečtěte

Články odjinud