Rozhovor s Mikolášem Tučkem, novým šéfredaktorem Score, jsme vám chtěli přinést ihned po jeho nástupu do funkce. V té době ale celá redakce finišovala s uzávěrkou čísla, takže jsme museli čekat, až se najde volná chvíle. Jakmile se jedna našla, Mikoláš nám ochotně zodpověděl všechny naše dotazy… Už po přečtení první odpovědi asi budete souhlasit s názorem, že Mikoláš je zajímavý typ člověka.
Na úvod – řekni nám něco o sobě.
Hm, to je jako v Hip Hap Hop. Takže jedeme – jmenuji se Mikoláš Tuček, je mi třiadvacet let, tudíž nevím, proč jste mě vlastně do Hip Hap Hop zvali, mezi mé záliby patří sport, čtení a tak trochu počítačové hry. Fuj, to zní hrozně.
S tím sportem je to nyní obzvlášť akutní, ani byste nevěřili, jak se z člověka snadno stane kulička, když neustále dřepí u počítače. Čtení holt muselo za posledních pár měsíců trochu stranou, naposledy co si tak matně vzpomínám to byly předlohy ke Klubu Rváčů a Trainspottingu – doporučuji, oboje mnohem hustší než filmové zpracování.
K mému proplétání životem – po gymplu jsem chvíli dělal barmana, rámoval starožitné obrazy, chvíli jsem se motal u filmové produkce, číšníka v italské restauraci (od té doby nesnáším Italy v jakémkoliv skupenství), asistenta režie u dokumentárních filmů – tolik co si tak matně vzpomínám.
U her je mi to docela jedno. Buď je hra dobrá, nebo není. Z nejoblíbenějších určitě Championship Manager, Alice, The Sims, moc mě překvapilo Original War, no a občas na oddech Quake III nebo Diablo II.
To byla hodně klikatá cesta k práci u psacího stolu a joysticku. Jak ses dostal konkrétně ke psaní o hrách?
Že by se profláklá historka o „baseballové partičce“ na Doupě nedostala? To je zvláštní:-)
Profláklá historka o "baseballové partičce"? :-)
Historka v tuto chvíli více než dva roky stará, kdy si Tomáš převedl několik kamarádů - na Mageu a podobných diskusních kruzích jsme později označovaní právě jako „baseballová partička“, ale to už se opravdu řešilo miliónkrát.
Dobře, jdeme dál – jak probíhal tvůj nástup do šéfredaktorské funkce? Tomáš oznámil, že končí a vedení vydavatelství automaticky vybralo tebe nebo tam byl nějaký konkurs?
Ředitel vydavatelství chtěl udržet kontinuitu práce. Naprosto pochopitelně:-)) jsem byl osloven jako první a po pár dnech rozmýšlení jsem místo přijal.
Jsi teď šéfredaktorem časopisu, který je nejdéle vycházejícím tištěným magazínem u nás, jaký je to pocit?
Pocit zodpovědnosti.
Sté číslo se pomalu blíží... Přepočteno na roky to bude víc jak osm let. Je tedy možné říci, že Score významně ovlivnilo jednu generaci českých pařanů. Opět otázka - jako šéfredaktor, jaký z toho máš pocit? Co při příležitosti té stovky plánujete za oslavy? (ohňostroj nad Karlovým mostem, optické myši zdarma :)) apod.)
Řekl bych, že SCORE ovlivnilo více generací pařanů, protože se podle mě střídají daleko rychleji než generace, jak je chápeme normálně. Na stovku už pár nápadů mám, ale tři čtvrtě roku před vypuštěním se o nich opravdu zmiňovat nebudu.
Ač všichni psali (včetně nás), že nenadálý odchod Tomáše Zvelebila z šéfredaktorského místa časopisu bylo čistě jeho rozhodnutí, ke kterému došel po delší úvaze, jak se na to díváš ty? TZ říkal, že přesto s časopisem nadobro nekončí, jaká bude jeho další role? A poslední otázka vzhledem k tvému předchůdci – jak hodnotíš jeho práce? Mnohými čtenáři byl nad poměry tvrdě kritizován za to, jakým způsobem SCORE vede.
Jsem v této pozici teprve druhý měsíc a že bych se za tu dobu kdovíjak vyspal, o tom si můžu nechat zdát (a to bych musel usnout). Vydržet dva roky na horkém křesílku považuji za úctyhodný výkon, specielně když si vzpomeneme na všechny trable, které bývalé vydavatelství mělo. Podle mě má na odpočinek plné právo.
Tomáš přeřadil na externistický stupeň, takže si vše v klidu píše v teple domácího krbu, aniž by se musel stresovat běžnými problémy.
Jak hodnotím jeho práci? No protože na ní také mám otisky prstů, tak v určitě kladně:-)) Co se týče designu, dynamiky a náboje časopisu, tak si troufám tvrdit, že na našem trhu vedeme. Co se týče plných her, prokazoval Level vyrovnanější „formu“. O tom ale v současné době herní magazíny jsou a my se přizpůsobíme.
Jaké jsou tvé plány s časopisem, míníš přinést nějakou výraznou změnu?
V současné době nejde ani tak o radikální změny jako o stabilitu. Plánů mám samozřejmě habaděj, ale nemůžete mě kamenovat, když si je nechám pro sebe:-)
Jak to bude s plnými hrami, v jednom mailu, který jsme si vyměnili těsně po oznámení Tomáše Zvelebila jsi říkal něco o peckách, na které se můžeme těšit.
Opět kameny zpátky do kapes (btw vidělsŽivot Briana?), můžu vám však slíbit, že v každém čísle si budete moci přečíst, co přinese to následující, ano, je to kruté, když se někdo bude celý měsíc ukrotně těšit na další hitovku, ale takový je život:-))
Jinak Rowan’s Battle of Britain platí. Domnívám se, že devět měsíců starý letadýlka z druhé světové se budou líbit všem. Opravdový Tmavomodrý svět.
Následně chystáme hru, která obsadila medailovou příčku v hlasování na našem webu. Oficiálně ohlásíme samozřejmě v příštím čísle.
Jak hodnotíš současnou situaci časopisu?
V tuto chvíli je nálada v redakci fantastická. Hulím na plný kule poslední album depešáků a protože tady nikdo není, můžu klidně ještě trochu přidat.
Pokud máš na mysli odchody lidí, tak se žádné nekonají, tým zůstává kompletní, navíc do redakce přichází Kalandra (doposud externí přispěvatel), mezi externisty se konečně vrací stará dobrá Lenka Ravenka (stará samozřejmě služebně:)))))))) a možná přijde i kouzelník.
S pozicí na trhu to je v tuto chvíli těžké, přeci jen trochu ztrácíme. Já však nemůžu mít jiný cíl, než dýchat Levelu na záda a jednoho krásného dne si pozice vyměnit – kolik je za tím práce si všichni uvědomujeme.
Píšeš, že možná přijde i kouzelník... Nemyslíš snad toho starého, větrem ošlehaného Mamouliana?
Eh, to byla jenom taková slovní hříčka. Ty se taky chytáš všeho.
Míníš se nějak vypořádat nebo alespoň vyjádřit k některým nepříjemným záležitostem, které SCORE v minulosti potkaly? (slíbené a nedodané optické myši, tříměsíční přestávka ve vydávání časopisu).
Ale samozřejmě. Mnoho lidí nás obviňovalo s ukradení peněz předplatitelů, někteří spílali, že máme v redakci stovky opto myší a lascivně se pošleháváme navzájem jejich kablíky z radosti, jak jsme to pěkně čtenářům nandali, ale to je prostě hloupost. Nás samotné mrzela situace nejvíc, jednalo se o jednu z mnoha „trefných akcí“ bývalého ředitele vydavatelství Art Consulting. S tím souvisí i tříměsíční zdržení. Prostě se začalo vydavatelství topit v dluzích a Mr. Elfmark má nový barák. K tomu asi nemusím nic dodávat.
My můžeme být rádi, že současné vydavatelství Omega Group Publishing se o nás postaralo a umožnilo rychlé vydání vánočního čísla, bez něhož by to bylo všelijaké.
Vydavatelství Omega Group Publishing - co je to zač? Když se řekne Level, každý si představí Vogel, IDG u GameStaru, ale o tomto vydavatelství slyším prvně, čím se mj. zabývá?
Vydavatelství, které zaplať pánbůh převzalo většinu titulů z bývalého Artu (T3, PlayStation magazín). Kromě toho vydává kupříkladu časopis Audio, připravuje se Classic Rock.
Zmiňuješ se o p. Elfmarkovi. Pro většinu čtenářů SCORE to musí být už takřka legendami opředená postava, která může za všechno zlé, co se časopisu přihodilo. Můžeš nám o tomto člověku prozradit něco bližšího?
P. Elfmark samozřejmě úplně za všechno nemůže, jinak nevím, co konkrétního bych o něm měl prozradit. Číslo bot?
Číslo bot prozrazovat nemusíš, spíš jaká byla jeho funkce v časopisu, ne každý ví o koho se jedná.
Co si tak vzpomínám, tak byl ve funkci ředitele vydavatelství. Jo a myslím, že měl tak osmičky, devítky, ale fakt si nejsem jistej :)))
Neuvažujete o vyčlenění místa pro konzole, pokud ne tak proč.
Ale vždyť mi pro konzole místo vyčleněné máme! Je na toaletách v takové té mističce na štětku. Občas se ráno zdravíme.
Tímto bych chtěl také nalákat na číslo 92, v němž se na situaci PC vs. Konzole vs. Budoucnost podrobněji mrkneme.
Na druhou stranu, jak se říká v Kmotrovi: „Není to nic osobního, jenom byznys.“ Takže pokud by nějaká konzole měla zájem (heh, mluvím o nich jako o ženských) a tučný šek, asi by se jí místa dostalo. Ale když už, nerad bych, aby se jednalo o pár stránek, které budou PC-čkáře (držme se!) akorát štvát a lidem zajímajícím se o konzole stejně nic neřeknou. To je fakt lepší si koupit PlayStation magazín.
Díky za rozhovor
Taky dík a zdravím všechny vaše čtenáře.
Na závěr jen zopakuji, že ve Score 92 bude jako plná hra letecký simulátor Battle of Britain.