8
Fotogalerie

Shadow Warrior: ve jménu staré školy (recenze)

Katana, démoni a asijská stylizace. Budete se divit, ale dohromady to opravdu funguje.

Skoro to vypadá, že letošek je zasvěcen remakům hodně tradičních a pořádně krvavých akcí. Ještě ani nestihlo spadnou podzimní listí a Rise of the Triad střídá další podobná šílenost se jménem Shadow Warrior. Pokud si ale myslíte, že remaky dělají jen vyčpělí vývojáři, kteří nevědí kudy kam, pak se šeredně pletete a Shadow Warrior vám to dokáže.

 

Shadow Warriora mají na svědomí úplně noví lidé, a sice Flying Wild Hog. Mladé polské studium, které ale rozhodně umí!

 

Ještě než se ale vrhneme na samotnou hru, asi by se slušelo uvést na pravou míru, jak že to s tím remakem ve skutečnosti je. Zatímco Rise of the Triad totiž dělali jeho původní vývojáři z Apogee, Shadow Warriora mají na svědomí úplně noví lidé, a sice Flying Wild Hog. Mladé polské studium, které ale rozhodně umí!

sw.jpg sw1.jpg sw10.jpg

Důstojné navázání

Ukázali totiž, že ani respektování starých pravidel a odkazu poměrně legendárního kousku jim nedělá problémem. Tenhle Shadow Warrior má totiž se svým 16 let starým předchůdcem pouze základní myšlenku a pár detailů. Většina je v něm však nová, svěží a zároveň nesmírně korektní. Žádná hereze se zkrátka nekoná a spokojeni budou jak herní veteráni, tak i dnešní mládež.

 

Hodně nenápadným způsobem vás autoři popostrkují vpřed

 

Všechno je to v tomto případě o stylu. Obtížnost totiž rozhodně nešla moc dolů a pořád narazíte na složité levely, ve kterých se dá snadno zabloudit a stále ještě budete hledat karty a vstupní kódy. Hodně nenápadným způsobem vás ale autoři popostrkují vpřed. Nejde o žádnou explicitní nápovědu, která by staromilce spíše urazila, nýbrž o úžasné libůstky, jako je rozložení světel v úrovni nebo třeba využiti potoka namísto obrovských směrových šipek.

sw12.jpg

Trocha umění

Takovouhle péčí se ale může chlubit rovnou celá hra. Grafika je tady jednoduše dokonalá a parádně ukazuje, že i s malým množstvím peněz se dá vykouzlit nadčasové umění. Na úžasné souhře asijské stylizace šmrncnuté hodně ujetou představivostí a zajímavými lokacemi není prakticky co kritizovat. Pravda, objektivně vzato nepatří zdejší modely ani textury mezi absolutní špičku, ale určitě neurazí a spolu s povedenými světelnými efekty, potažmo prací s pestrými barvami dokázali autoři většinu nedostatků umě zakrýt.

 

Podzimní čas v jeden moment vystřídá i sněžná polízanice. Jo, takhle prostě mají vypadat menší hry.

 

Opravdu mě pak dostaly samotné lokace. Ty jsou hodně nápadité a vedle čínského městečka zavítáte třeba i do džungle nebo na hřbitov. A to nejen ve dne či v noci, ale dokonce i v jednotlivých ročních obdobích. Podzimní čas totiž v jeden moment vystřídá i sněžná polízanice. Jo, takhle prostě mají vypadat menší hry. Žádné honění si nad počtem pixelů nebo nad názvy marginálních technologií. Jen trocha snahy a hodně vkusná stylizace.

Hodně krve

To hratelnost už je o něčem zcela jiném. Žádné piplání se s detaily nebo složitými zdůvodněními. Na place je prostě jeden magický meč a nekonečné zástupy potvor a démonů všeho druhu. Hlavní hrdina Lo Wangovi je ostatně chlápek hodně podobný Dukovi. Shadow Warrior vám tak rozhodně polechtá bránice a katanou to určitě nebude. Všemožné easter eggy a paradické vtípky jsou hodně kvalitní a leč se to nezdá, ke hře pasují jako prdel na hrnec.

sw2.jpg sw4.jpg sw5.jpg

U hry, kde jen vraždíte, sekáte a necháváte vybuchovat pomalu celé úrovně to ale ani jinak nejde. Rozhodně si však nemyslete, že je Shadow Warrior nějaká repetetivní srágora ve stylu Serious Sama. Ne, ne! Autoři umí a hratelnost perfektně střídá tempo a nepřátele. Nikdy si tak nemáte šanci moc vydechnout, ale ani frenetická akce zde neběží neustále. Sem tam zkrátka vezmete katanu a prosekáváte se temnými uličkami a za pár okamžiků už to hlava nehlava ládujete do potvor v aréně ve stylu buddhistického kláštera.

sw6.jpg

Invence spojená s tradicí

Pár klidnějších chvil v jinak hodně výbušné směsce představují všemožná vylepšení. Vedle pár schopností si můžete vylepšovat především zbraně a časem na ně navěšet i nějaký ten předmět. Hratelnost sice nic z toho moc neovlivňuje, ale i tak je pěkné, že autoři do původního konceptu něco přidávají.

[gamebox Shadow Warrior:28833]

Shadow Warrior je zkrátka poctivé řemeslo a moderní přístup se v tomto případě parádně doplňuje s tradiční bezhlavou akcí. Ano, nemá téměř žádný smysluplný příběh a ani se nejedná o technicky nadčasový titul. Nic z toho však nepřekáží parádní hratelnosti a audiovizuální zpracování je jednoduše kouzelné. Jděte do toho.

Určitě si přečtěte

Články odjinud