Když se tak dívám nazpět a počítám, kolik už jsem na internetu zahlédl nových masivně multiplayerových projektů, začínám se obávat, zda se všechny ty přeohromné on-line světy vůbec kdy podaří zaplnit. Ano, samozřejmě, počet uživatelů internetu stále řadově narůstá, ale ne všichni si chtějí hrát. Někteří na to prostě nemají, jiné to jednoduše nebaví.
Když se tak dívám nazpět a počítám, kolik už jsem na internetu zahlédl nových masivně multiplayerových projektů, začínám se obávat, zda se všechny ty přeohromné on-line světy vůbec kdy podaří zaplnit. Ano, samozřejmě, počet uživatelů internetu stále řadově narůstá, ale ne všichni si chtějí hrát. Někteří na to prostě nemají, jiné to jednoduše nebaví. Vezměme si kulaťoučké číslo sto - sto masivně multiplayerových her. Řekněme, že každá z nich bude mít kapacitu 10 000 hráčů. To vychází, hmmmm, asi 1 milion lidí, není-liž pravdou? A teď mi někdo prozraďte, zda je to reálné, či není?
Hups, to jsem ale trochu odbočil od tématu dnešního článku. Ale opravdu jen malounko. Protože další připravovanou masivně multiplayerovou on-line RPG je Shadowbane. Já to nevydržím, a ještě se na chvíli vrátím k tomu milionu - to je samozřejmě velmi ošemetné číslo, jelikož hra může mít sice limit desetitisíce hráčů najednou, ale zaregistrován jich může být klidně dvojnásobek, protože je velice nepravděpodobné, že se někdy všech 20 000 najednou připojí.

Ale teď už konečně k tomu Shadowbanovi. V jistém smyslu bude revoluční. A to ve smyslu cechu - dnešní multiplayerové hry jsou založeny stále spíše na jednotlivcích, ačkoliv samozřejmě různá bratrstva, cechy, a podobně, jsou také dosti častá. Stále ale máte možnost přežít i jako jedinec. Právě to bude v této hře od vývojářů Wolfpack Studios velmi, velmi obtížné, ba dokonce téměř nemožné. Ihned ze začátku tedy budete nuceni se k nějakému společenství přidat. A pak teprve začne ta pravá zábava. Každé společenství může obsadit město. V takovém městě se dá dělat spousta věcí - nakupovat zbraně, štíty, a jiné vybavení. Taktéž se lze ve městě narozdíl od volné přírody docela rychle opít. Čím déle si bude společenstvo město vydržovat, tím lepší budou tamní kováři, hospodští, apod., tím lepší tedy budete mít vybavení a tím menší kocovinu po nadcházejícím ránu. Tvůrci hry byli ovšem natolik geniální, aby do hry implementovali onu překrásnou vlastnost, že měst bude vždy méně než cechů. Důvod je myslím zřejmý. Takové dobývání řádně vyvinutého města prý může trvat i několik dní, a to v reálném čase! Dovedete si něco takového představit?
Další pěknou vlastností bude možnost kout nejrůznější pikle ve vztazích mezi společenstvy. Jednoho pošlete tam, druhého tam, třetímu řeknete, že o něm druhý řekl tohle, a už se jen díváte, jak se po bojišti rozléhá křik bojujících a sténání raněných.
Nelze samozřejmě zanedbat RPG část hry. Na výběr bude obrovská paleta různých druhů postav, a to jak již klasických zaběhaných ras (trpaslíci, elfové, lidé a další), tak i podivnosti jako kentauři, minotauři, iroquois (okřídlení lidé, kteří budou opravdu moci létat) a prý dokonce i jacísi podvodníci ... ehm, tedy podvodní živočichové, kteří budou mít svou vlastní rozlehlou podvodní říši (že by spleť tunelů pod bankami?). Bude 21 tříd a až 53 podtříd kterak budete moct dále definovat svého avatara.
Hra nebude jednolitá, jak se dnes pomalu stává módou, ale bude rozdělena na jednotlivé (velice odlišné) světy - což je u fantasy RPG myslím poměrně výhoda - které každý pojmou několik tisíc hráčů.
Nezbývá tedy než se těšit a tiše čekat.