Vývojář z Maxisu pro server Rock Paper Shotgun prozradil, že tvrzení šéfky studia byla nepravdivá.
Start SimCity byla katastrofa kvůli nutnosti trvalého online připojení. Celá řádka hráčů z toho pochopitelně byla rozladěná, protože neměli zájem o sociální prvky hry. Prostě si chtěli stavět svoje vlastní město sami a žádali po tvůrcích zprovoznění offline módu.
Šéfka studia Maxis, Lucy Bradshaw, však opakovaně tvrdila, že to není tak jednoduché. Významná část výpočtů prý probíhá na serverech a byla by potřeba spousta práce, aby tým přepsal hru čistě pro single player.
Webu Paper Shotgun se však ozval jeden z vývojářů hry, podle kterého tvrzení nejsou pravdivá. Zdroj webu dokázal potvrdit svoji hodnověrnost, ale přál si zůstat v anonymitě. Vývojář tvrdí, že žádné z výpočtů pro simulaci města neběží na serverech: „Servery se nestarají o žádné výpočty související se simulací města. Fungují jako servery, starají se o směrování různých zpráv mezi hráči a městy. Navíc provádí ukládání dat do cloudu, pracují s Originem a podobně. Ale co se týče samotné hry? Tam nedělají nic. Netuším, proč je tvrzeno něco jiného. Je možné, že to Bradshawová špatně pochopila, či byla špatně informována, ale jinak nevím.“
Ostatně sám jsem o víkendu během hraní narazil na výpadek serveru a dalo se bez problémů pokračovat v hraní dalších zhruba hodinu, než hra spadla.
Zdroj RPS dále ozřejmil, že servery kromě multiplayerového aspketu kontrolují i to, jestli hráči nepoužívají hacky či necheatují. Co se týče žádaného single player módu, prý to až tolik práce nezabralo. Uvidíme, zda se k tomuto nějak vyjádří EA.
Zdroj: RPS