Eriksholm: The Stolen Dream Zdroj: River End Games

Eriksholm: The Stolen Dream | Zdroj: River End Games

Eriksholm: The Stolen Dream Zdroj: River End Games

Eriksholm: The Stolen Dream | Zdroj: River End Games

Eriksholm: The Stolen Dream Zdroj: River End Games

Eriksholm: The Stolen Dream | Zdroj: River End Games

Eriksholm: The Stolen Dream Zdroj: River End Games

Eriksholm: The Stolen Dream | Zdroj: River End Games

Let´s Build a Dungeon Zdroj: Springloaded

Let´s Build a Dungeon | Zdroj: Springloaded

Let´s Build a Dungeon Zdroj: Springloaded

Let´s Build a Dungeon | Zdroj: Springloaded

Let´s Build a Dungeon Zdroj: Springloaded

Let´s Build a Dungeon | Zdroj: Springloaded

Let´s Build a Dungeon Zdroj: Springloaded

Let´s Build a Dungeon | Zdroj: Springloaded

Darwin´s Paradox! Zdroj: Konami

Darwin´s Paradox! | Zdroj: Konami

Darwin´s Paradox! Zdroj: Konami

Darwin´s Paradox! | Zdroj: Konami

Darwin´s Paradox! Zdroj: Konami

Darwin´s Paradox! | Zdroj: Konami

Darwin´s Paradox! Zdroj: Konami

Darwin´s Paradox! | Zdroj: Konami

Stranger Than Heaven Zdroj: Ryu Ga Gotoku

Stranger Than Heaven | Zdroj: Ryu Ga Gotoku

Romeo is a Dead Man Zdroj: Grasshopper Manufacture

Romeo is a Dead Man | Zdroj: Grasshopper Manufacture

Constance Zdroj: btf

Constance | Zdroj: btf

Constance Zdroj: btf

Constance | Zdroj: btf

Constance Zdroj: btf

Constance | Zdroj: btf

Constance Zdroj: btf

Constance | Zdroj: btf

Into the Unwell Zdroj: Coffee Stain Publishing

Into the Unwell | Zdroj: Coffee Stain Publishing

Into the Unwell Zdroj: Coffee Stain Publishing

Into the Unwell | Zdroj: Coffee Stain Publishing

Into the Unwell Zdroj: Coffee Stain Publishing

Into the Unwell | Zdroj: Coffee Stain Publishing

Into the Unwell Zdroj: Coffee Stain Publishing

Into the Unwell | Zdroj: Coffee Stain Publishing

Out of Words Zdroj: Epic Games Publishing

Out of Words | Zdroj: Epic Games Publishing

Out of Words Zdroj: Epic Games Publishing

Out of Words | Zdroj: Epic Games Publishing

Out of Words Zdroj: Epic Games Publishing

Out of Words | Zdroj: Epic Games Publishing

Out of Words Zdroj: Epic Games Publishing

Out of Words | Zdroj: Epic Games Publishing

End of Abyss Zdroj: Epic Games Publishing

End of Abyss | Zdroj: Epic Games Publishing

End of Abyss Zdroj: Epic Games Publishing

End of Abyss | Zdroj: Epic Games Publishing

End of Abyss Zdroj: Epic Games Publishing

End of Abyss | Zdroj: Epic Games Publishing

End of Abyss Zdroj: Epic Games Publishing

End of Abyss | Zdroj: Epic Games Publishing

Ambroise Niflette & the Gleaned Bell Zdroj: Topotes Studio

Ambroise Niflette & the Gleaned Bell | Zdroj: Topotes Studio

Ambroise Niflette & the Gleaned Bell Zdroj: Topotes Studio

Ambroise Niflette & the Gleaned Bell | Zdroj: Topotes Studio

Ambroise Niflette & the Gleaned Bell Zdroj: Topotes Studio

Ambroise Niflette & the Gleaned Bell | Zdroj: Topotes Studio

Ambroise Niflette & the Gleaned Bell Zdroj: Topotes Studio

Ambroise Niflette & the Gleaned Bell | Zdroj: Topotes Studio

Eriksholm: The Stolen Dream Zdroj: River End Games
Eriksholm: The Stolen Dream Zdroj: River End Games
Eriksholm: The Stolen Dream Zdroj: River End Games
Let´s Build a Dungeon Zdroj: Springloaded
34
Fotogalerie

Skryté klenoty z letních herních festivalů. Těchto 10 her byste měli mít v seznamu přání

V záplavě nově oznámených her je snadné přehlédnout menší, ale zajímavě vypadající kousky. Pojďte se se mnou podívat na pár z těch, které mají potenciál překvapit.

Eriksholm: The Stolen Dream

  • Datum vydání: 15. července 2025
  • Platformy: PC, PlayStation 5, Xbox Series S|X

Eriksholm mi učaroval už loni a během letošních letních festivalů mě namlsal ještě víc. Vypadá skvěle na pohled a pracuje s žánrem, kterému se nedostává příliš mnoho pozornosti. Jde o plíživou adventuru z izometrického pohledu, kde se v roli Hanny se podíváme do nádherně zpracovaného industriálního města s inspirací ve skandinávské architektuře a přírodě. Pokusíme najít Hermana, jejího ztraceného bratra.

Herman má v patách místní policii. Už od začátku je ale jasné, že se životy protagonistů mění o 180 stupňů kvůli katastrofickým událostem, které Hanna svým pátráním způsobí. Nakonec se změny netýkají pouze jí samotné a její rodiny, ovlivňuje osud celého města. Proto musí spojit síly s důvěryhodnými spojenci, nezištně se proplést mezi zraky nepřátel a odhalit pravdu. Pokud chcete vidět, jak to bude fungovat v praxi, na Steamu najdete demo.

image.png

Autoři chtějí odvyprávět filmový příběh ve vysoké kvalitě. Při tvorbě města se inspirovali elegancí a drsností Skandinávie na počátku 19. století. Jeho uličky budeme muset prozkoumat opravdu dobře. Při přímém střetu s nepřítelem to totiž nebude snadné. Hanna se musí skrývat ve stínech a přelstít svoje pronásledovatele všemi dostupnými prostředky.

Od týmu River End Games jsme zatím neviděli žádnou hru. Tvoří ho ale ostřílení vývojáři, kteří se v minulosti podíleli na velkých titulech. Trochu mi to připomíná scénář Clair Obscure: Expedition 33, kdy vcelku malý tým má velké ambice. River End se skládá pouze z 16 členů, přitom Eriksholm vypadá opravdu dobře. Na výsledek nemusíme čekat dlouho a už za měsíc uvidíme, jestli si tento rok nechystal další velké překvapení.

Pokračování 2 / 10

Let's Build a Dungeon

  • Datum vydání: není známo
  • Platformy: PC, Xbox Series S|X

Název Let's Build a Dungeon může trochu mást. Spousta hráčů si určitě při myšlence na budování podzemních kobek vzpomene na původního Dungeon Keepera. Místo toho ale budete dávat dohromady vlastní MMORPG hru. Stáváte se ředitelem herního studia. Vytvořit hru z tohoto žánru není jednoduché, takže to bude chtít najmout designéry, programátory, scénáristy, testery... a můžete se pustit do práce.

Naštěstí tady nejde o reálný vývoj, takže vás nebudou tlačit termíny, investoři, ani netrpělivá komunita. Let's Build a Dungeon je koncipované jako relaxační záležitost, což ovšem neznamená, že nemůžete selhat. Kromě samotného vývojového procesu se staráte i o další aspekty, jako je marketing. I když budete mít skvělou hru, bude to k ničemu, když ji dostatečně nedostanete do povědomí hráčů.

image.png

Máte volné ruce v tom, jakou hru si vytvoříte. Může to být klasické MMO ala World of Warcraft. Nebo můžete zvolit jiný druh multiplayerového světa. Pak je také na vás, abyste vychytali všechny jeho chyby a následně si výsledek sami můžete projít. Když nebude vaše vlastní hra bavit vás, je čas promyslet změny a úpravy, než ji vypustíte mezi hráče.

Do tvorby se můžete také pustit v kooperaci až ve čtyřech hráčích. Pokud vám jde hlavně o samotnou hru a nechcete se zabývat starostmi o virtuální studio, Let's Build a Dungeon nabídne také kreativní mód, kde si můžete volně vytvářet vlastní příběhy, dialogy, filmečky, postavy a navrhovat herní mechaniky. Je otázkou, jak moc do hloubky se půjde. Omezenou ukázku si můžete vyzkoušet v demoverzi na Steamu.

Pokračování 3 / 10

Darwin's Paradox!

  • Datum vydání: není známo
  • Platformy: PC, PlayStation 5, Xbox Series S|X, Nintendo Switch

Zprávy z prezentace Konami Press Start si přisvojily série Silent Hill a Metal Gear Solid. Toto japonské vydavatelství má ale v přípravě i jednu menší záležitost, která stojí za pozornost, hlavně pokud patříte mezi fanoušky logických plošinovek. Zahrajeme si za Darwina, modrého chobotničáka, který se shodou náhod dostal z mořských hlubin na pevninu. Nejnovější ukázku najdete zde.

Aby přežil a vrátil se do svého vlhkého domova, musí prolézt nástrahami v podivném industriálním komplexu. Vypadá to, že Darwin není jen tak obyčejná chobotnice. I na souši je velmi obratný. Skákání a silná chapadla jsou jeho hlavní pomůcky, se kterými překonává překážky. Tvůrci se nezatěžují zpracováním realistického chování chobotnice. Místo toho do příběhu i samotných herních mechanik kombinují humor a nadsázku.

image.png

Kromě toho, že si musí dávat dobrý pozor, aby ho nerozmáčknul jeden z mnoha industriálních strojů, ho také nesmí zmerčit žádný ze zaměstnanců továrny. V tom mu pomůže jeho schopnost kamufláže. Na bezpečnostní kamery narazí občas i ve vodních nádržích, kde zase využije inkoust. 

Tvorbu má na starosti nově složené studio ZDT se sídlem ve Francii. Stejně jako na úvod zmíněného Eriksholmu, ani tentokrát nejde o žádné nováčky v průmyslu. Sešli se tady odpadlíci z týmu Arkane Lyon a v čele týmu stojí Cédric Lagarrigue, bývalý CEO Focus Home Interactive. 

Pokračování 4 / 10

Stranger Than Heaven

  • Datum vydání: není známo
  • Platformy: není známo

Tohle je asi největší hra z dnešního článku. Stranger Than Heaven je zcela nová značka od japonského studia Ryu Ga Gotoku, tvůrců série Like a Dragon, kteří zároveň nyní pracují na novém dílu bojovky Virtua Fighter. Představili nám ji už loni ještě kratším teaserem pod názvem Project Century. Stále toho o ní víme velmi málo, alespoň jsme na Summer Game Festu dostali obšírnější ukázku

youtu.be-5L3XVVzsmHE.jpg

Z traileru jednoduše vyčteme, že půjde o akci odehrávající se v Japonsku v roce 1943. Autoři nezapřou svůj rukopis a brutalita soubojů dá okamžitě vzpomenout na Yakuzu. V hlavní roli je Mako Daito, a kromě jména nám toho o sobě moc neřekl. Podle závěru nové ukázky se snaží zjistit, co je sám vlastně zač. 

Při sledování traileru se mi vybavil japonský seriál Gintama, konkrétně postava tvrdého detektiva Kozenigaty Heidžiho. Stranger Than Heaven už od loňské premiéry v sobě z mého pohledu má detektivní nádech. A Ryu Ga Gotoku v minulosti se svou sérií Judgment ukázalo, že detektivní příběhy umí. Pokud by tentokrát zpracovali jeden v tomto historickém období, nemuselo by to být vůbec špatné.

Pokračování 5 / 10

Romeo Is a Dead Man

  • Datum vydání: 2026
  • Platformy: PC, PlayStation 5, Xbox Series S|X

Když je mezi autory jméno Suda51, rovnou si můžete být jistí, že to nebude obyčejná hra. Společně s týmem Grasshopper pracuje na Romeo Is a Dead Man, což má být jeho nejkrvavější akce vůbec. Z minulosti si Sudovu tvorbu můžete pamatovat díky No More Heroes, Lollipop Chainsaw nebo Killer is Dead.

youtu.be-y5lMIV9Cco0.jpg

Romeo Stargazer má tu smůlu, že uvíznul mezi životem a smrtí. Způsobil to časový paradox, který zároveň roztříštil časové kontinuum. Nebyl to ale zcela náhodný jev, má ho na svědomí omyl geniálního vědce. Teď se Romeo stává agentem Dead Manem, který pro FBI loví skrz čas a prostor ty nejnebezpečnější zločince. Ti také nejsou hloupí a klidně se utečou schovat do úplně jiného univerza.

Příběh zní celkem zamotaně, hratelnost už působí známým dojmem. Při pohledu na trailer se mi vybavila série Dead Rising, která má blízko hlavně k pasáži z obchodního domu, kde Romeo porcuje partičku podivných existencí. Proti nepřátelům umí využít jejich vlastní schopnosti a vybavení. Tvůrci slibují, že se akce bude odehrávat v chytře navržených úrovních, kde se naplno předvede boj s meči i střelnými zbraněmi.

Pokračování 6 / 10

Constance

  • Datum vydání: 24. listopadu 2025
  • Platformy: PC

Zatímco čekáte na Hollow Knight: Silksong, můžete se pustit do řady nových metroidvanií. Z těch nadcházejících mě jednoznačně nejvíc zaujala Constance, ve které budeme světem proskakovat v roli mladé umělkyně, která místo ostré čepele ve svých rukách třímá velký štětec. Ten je pro ni neocenitelnou zbraní, kterou použije v boji, při skákacích sekvencích i během řešení hádanek.

Svět Constance reprezentuje vnitřní představu umělkyně, která postupně míří do záhuby. Na každém rohu to sice zeje barvičkami, ale to neznamená, že je všechno růžové a všichni jsou šťastní. Vše je výtvorem upadajícího mentálního zdraví hlavní hrdinky. Prostředí, ve kterém se budeme pohybovat, tak ale ani náhodou nevypadá. Grafika hry je ručně kreslená a nemá daleko od klasik, jako je právě Hollow Knight, Ebenezer nebo Nine Sols.

f14a7dee-4dad-4e21-aeb2-ef6e72bb0940

Všechny schopnosti hlavní hrdinky jsou založeny na technikách malování. Při cestování skrz svět se bude učit další a další, které jí pomohou dostat se do neprobádaných oblastí. Jak je u metroidvanií obvyklé, svět se před vámi rozprostírá celý už od začátku, ale bez potřebných vylepšení se nedostanete do každého koutu. 

Zároveň to ale nesmíte s používáním technik příliš přehánět. S každým dalším využitím se poškozuje celková podoba vašich maleb, a pokud překročíte určitou hranici, budete se muset popasovat s negativními efekty. Vydání je v tomto případě ovšem ještě daleko. Constance uvidíme až koncem příštího roku. Malou ukázku si alespoň můžete už teď vyzkoušet v demu na Steamu.

Pokračování 7 / 10

Into the Unwell

  • Datum vydání: není známo
  • Platformy: PC

Už několik herních projektů se snaží napodobit styl klasické animace starých seriálů. Díru do světa nejen díky tomu udělal Cuphead, na podobném stylu staví střílečka Mouse a ve své novince ji využívá švédský vývojářský tým She Was Such a Good Horse. Into the Unwell je rogue-like akce, kterou budete moci hrát sólo nebo společně s dalšími dvěma kamarády. 

I když hra využívá rubber hose animaci připomínající dětské seriály, zasazení rozhodně pohádkové není. Zahrajeme si za bandu nezvedenců v surrealistickém světě, kteří v boji využívají vlastní neřesti. Jde v podstatě o animovanou noční můru, na jejímž závěru se pokusíme dostat k sebekontrole a porazit porazit své závislosti. 

image.png

Into the Unwell chce zkombinovat akční souboje společně s prvky plošinovky. Nepřátelé i zbraně mají od běžných her daleko. Po krku vám půjde třeba nakrájená pizza a vy ji musíte ztřískat obřím kornoutem zmrzliny nebo lízátkem po lobotomii. Jelikož jde o rogue-like hru, v průběhu hraní si odemknete nové bonusy, kousky výbavy nebo rovnou dodatečné hratelné postavy. 

Jde o první projekt tohoto studia, takže nechtějí nechat nic náhodě. Proto nejdřív Into the Unwell vyjde v předběžném přístupu na Steamu, kde ho budou ladit společně s komunitou. Cílem je, aby zhruba po roce a půl vyšla verze 1.0. Prvotní verze bude obsahovat několik úrovní, bossfightů a spoustu vtípků. Finální bossfight si ale hodlají schovat až na ostré vydání.

Pokračování 8 / 10

Out of Words

  • Datum vydání: není známo
  • Platformy: PC

Hry vytvořené přímo ke hraní v kooperaci mají úspěch a konečně si toho začínají všímat i jiná studia, než je Hazelight. Out of Words je plošinovkové dobrodružství, které můžete hrát s kamarádem online i lokálně na jednom zařízení. Navštívíte říši Vokabulantis. Na první pohled zaujme svým grafickým stylem. Všechno, co ve hře uvidíte, si vývojáři ručně vytvořili a následně převedli do digitální podoby.

Na Out of Words pracuje velmi nevšední tým tvůrců. Autor poezie Morten Søndergaard se spojil se studii WiredFly a Kong Orange, aby animace každé postavičky a objektu vytvořili stop-motion způsobem a zabalili je do hry v ručně vytvořeném prostředí s kooperačními mechanikami, kde se odvypráví silný lidský příběh.

egs-outofwords-kongorangewiredflyandmortensndergaard-g1a-01-1920x1080-5dc32b080100.jpeg

Hlavní role sehrají Kurt a Karla, kteří to zrovna dali dohromady. Jejich vztah a osud Vokabulantisu je ale v ohrožení. Aby řešení jejich problémů náhodou nebylo moc jednoduché, ztratili možnost mluvit. V traileru můžete vidět, že jejich modelům přímo chybí ústa. 

Podobně jako It Takes Two nebo čerstvé Split Fiction nebude možné Out of Words odehrát sólo. Tvůrci si připravili hádanky, jejichž řešení bude vyžadovat správnou komunikaci, souhru a perfektní načasování. Podíváme se vysoko do nebes na vrcholky mrakodrapů i do temných kobek a katakomb z dávných časů.

Pokračování 9 / 10

End of Abyss

  • Datum vydání: 2026
  • Platformy: PC, PlayStation 5, Xbox Series S|X

Určitě nejsem jediný, komu se při pohledu na End of Abyss vybavila série Little Nightmare. Stylem zpracování k sobě mají obě hry velmi blízko. Tedy až do té doby, než protagonista této novinky vytáhne brokovnici a začne hrůzné zrůdy rozstřelovat na hadry. Vývojáři ze Section 9 Interactive svoji prvotinu koncipují jako akční adventuru v temném sci-fi světě, která hráče bude poňoukat k tomu, aby prozkoumal každý jeho kout.

Podobnost není náhodná, někteří ze členů týmu stáli ve vedení vývoje Little Nightmares. K nim se přidává další osazenstvo s bohatými zkušenostmi, třeba z tvorby LittleBigPlanet pro PlayStation Vita. Jde o malý švédský tým zhruba on deseti lidech. Na tak malou skupinku vypadá první ukázka velmi slibně. Určitě pomáhá fakt, že vývoj podporuje Epic Games. 

End of Abyss Gameplay Screenshot-2.png

Dějištěm hry jsou hlubiny tajemného podzemního komplexu, kde se jakožto mladá technička Cel pokusíme opravit záhadné poruchy. Sklepení toho ukrývají víc, než by se na první pohled mohlo zdát. Opuštěné prostory nejsou tak opuštěné a rozhodně nechcete, aby se jejich obyvatelé dostali na povrch. 

Na rozdíl od Little Nightmares to nebude jen o utíkání a řešení hádanek. Cel může získávat a vylepšovat vybavení. Průzkum je v End of Abyss zásadní. Podzemí totiž ukrývá spoustu odboček a malých skrýší, kde by se mohlo ukrývat něco cenného, co vám boj proti zrůdnostem usnadní.

Pokračování 10 / 10

Ambroise Niflette & the Gleaned Bell

  • Datum vydání: není známo
  • Platformy: PC

Další francouzská hra, která využívá stop-motion animaci. Ambroise Niflette & the Gleaned Bell je menší projekt od nezávislého studia Topotes, ve kterém si zahrajeme na detektiva v malé francouzské vesničce. Kdosi ukradl zvon z místního kostela a je na nás, abychom dopadli viníka. 

Finální podoba hry zatím není jistá. Studio nemá vydavatele ani investora, proto prosí o podporu fanoušky v kampani na Kickstarteru, který právě probíhá. Snaží se vybrat dost zdrojů na to, aby mohli dokončit zásadní mechaniky svojí hry. Tým se skládá pouze ze tří vývojářů, a i když jde o menší hru, stále je na ní potřeba odvést spoustu práce. Pokud přesáhnou základní částku 17 305$, mají v plánu přidávat další vylepšení.

image.png

Dobrodružství detektiva Amborise Niflettea má být hlavně odpočinková adventura, ve které budete vyšetřovat, sbírat důkazy a kecat s pár desítkami obyvatel této vesničky. Nejraději by si v klidu oslavovali svůj festival tymiánu a jablek, ale jejich klidný život naruší zákeřná krádež zvonu. Do toho vám bude hrát hudební doprovod inspirovaný tradiční francouzskou hudbou a soundtracky ze starých animáků

Vaší zásadní pomůckou při vyšetřování bude zápasník. V něm se shromažďují všechny konverzace, indicie i předměty, na které jste narazili. Jejich procházením můžete například odhalit neshody v dialozích a následně konfrontovat dotyčného. Roli hraje také střídání dne a noci. Občas se budete muset vyspat a počkat, než zapadne slunce, abyste mohli pokračovat v pátrání.

Určitě si přečtěte

Články odjinud