Slovenské Diablo...?!

Slovenské Diablo...?!

V reakci na nedávný článek o připravované slovenské fantasy tahovce Empire of Magic jsem dostal velice zajímavý email od jistého herního týmu 3DPeople. Inu podíval jsem se na jejich stránky, stáhnul si předváděcí verzi jejich enginu a nestačil žasnout...

V reakci na nedávný článek o připravované slovenské fantasy tahovce Empire of Magic jsem dostal velice zajímavý email od jistého herního týmu 3DPeople. Inu podíval jsem se na jejich stránky, stáhnul si předváděcí verzi jejich enginu a nestačil žasnout...

Po úvodním nastavení ovladače, rozlišení a oknu/fullscreenu (který mi bohužel nefungoval) se před vámi zjeví nejprve vysvětlující text, který říká mimo jiné třeba i to, že grafický engine Cultu je hotov z 80% a ten herní ze 60%. Taktéž vám poví, že ovládání se děje pomocí myši - levým tlačítkem chodíte, pravým kouzlíte. Poté už se vrhnete do víru děje - objeví se po grafické stránce velice pěkně provedené prostředí jakéhosi "stonehenge". V něm se nachází vaše postava a po chvíli se před vámi zjeví ještě jedna, která vám vysvětlí, o co vlastně jde. Dozvíte se něco málo o sobě - že vás do místní magické školy přivedl před 12 lety jistý H'ar, že od malička projevujete neobvyklé nadání na magii... a to je vlastně všechno. Více se totiž dokonce ani všemocným mágům o vás zjistit nepodařilo, což je velice neobvyklé. Příběh hry zatím není příliš znám, a tak se z předchozího dá usuzovat, že se po většinu hry budete snažit něco zjistit o sobě samém. Postava vám dá také jeden úkol - v této krátké ukázce je jím to, abyste přinesli nazpět Alnaudův svitek, který se nachází v malé kapli na konci severní cesty. Jakmile postava zmizí, můžete začít hrát... pardon, "zkoušet".

CultCult

První zjištění nejsou vůbec zlá - grafika, zejména prostředí, je velice detailní a místy dokonce rozpohybovaná (rákosí povlávající ve větru). S postavou už je to poněkud horší, zejména s jejím pohybem (testováno na Mendocinu 300 MHz, 192 MB RAM, Voodoo 3 3000). Často se mi stávalo, zejména u různých objektů, že nemohla/nechtěla jít tam, kam jsem jí ukázal a musel jsem vybírat jinou cestu - přestože ona první se zdála být stejně dobře schůdná, jako ta druhá. Interface, v této fázi vývoje zřejmě dosti provizorní, je i tak poměrně přehledný a snadno ovladatelný - máte rychlý přístup k inventáři i ke kouzlům, vidíte počet životů, many (ta se doplňuje automaticky) i zmenšenou mapu. Kouzla jsou v této ukázce k dispozici tři, což sice není moc, ale malý počet plně vynahrazuje jejich grafické ztvárnění, které je opravdu velice pěkné. Poněkud mi vadilo, že když jsem se konečně dostal do kaple na konci cesty, nebylo v ní toho příliš vidět - průhlednost sice funguje, ale zřejmě ne zcela dokonale. Ozvučení zatím není moc (hudba zcela chybí - vyjma neustálého cvrlikání cvrčků:), ale je na stejně dobré úrovni, jako grafika.

Na celé mapě potkáte pouze jeden druh nepřátel - velké ochapadlované oči (že by beholdeři?). Stalo se mi, že když jsem jednoho z nich zabil na mostě, nemohl jsem se přes onen most pak dostat - i když mrtvola už zmizela.

CultCult

Jelikož Cult je hra na první velice zajímavá, rozhodli jsme vyzpovídat její i tvůrce, tým 3DPeople. Na otázky odpovídá jeden z jeho členů, Jan Turan.

Doupě: Vezmeme to pěkně od začátku, tedy od vašeho týmu jménem 3DPeople. Kdy vlastně vzniknul? Jan Turan: Nas tym sa profesionalne sformoval zaciatkom januara [tohoto roku] (to znamena ze od januara pracujeme v kancelariach full time). Inac by sa asi ani nedala robit v dnesnej dobe konkurencieschopny titul. Samozrejme vacsina z nas uz mala s programovanim hier skusenosti skor, ale len poloprofesionalne, alebo amatersky. Meno nasho teamu "3DPeople" vymyslel nas nemecky sponzor.

A teď k vaší hře... Cult. Kdo vlastně přišel s tímhle nápadem?

Na RPGcku sme chceli robit od zaciatku, len sme este nevedeli akym smerom sa zamerat a na aky typ rpgcka budeme mat schopnych grafikov a programatorov.

V tento moment mame vytvoreny engine na viacero typov izometrickych hier (prave pre tu nerozhodnost) a v lete sme zacali robit na hre Cult, ktora sa da opisat asi ako Baldur's Gate s ovladanim v style Diabla. Ale mozno vo finalnej verzii bude aj ine ovladanie, lebo engine nam to umoznuje. Vsetko zavisi od betatestingu.

"Cult" je finální nebo pracovní název? Jistě už máte také promyšlěný příběh i svět... můžeš nám něco prozradit?

Cult je uz finalny nazov, mozno este pridame nejaky podtitul. Co sa tyka pribehu, tak zatial vemi nevypustame informacie, orientacne plati uvod, ako bolo napisane na bonuswebe, ale je mozne ze to zmenime.

CultCult

Jak dlouhý a rozsáhlý Cult bude?

Co sa tyka rozsiahlosti, tak Cult bude obsahovat asi 30 pribehovych map a 15-20 akcnych map. Pribehove mapy budu vytvorene v style Baldur's Gate skoro kompletnym predrenderovanym pozadim a grafikou, akcne mapy budu kombinaciou renderu a tilovanej grafiky. Akcne mapy budu mat dooost velku rozlahlost a urcite nahodne elementy, bude na nich prebiehat vacsina bojov a asi nebudu mat save. Pribehove mapy budu mensie a tam sa bude odohravat herna cast hry.

S čím byste Cult ve finále srovnali? Baldur's Gate / Diablo / něco úplně jiného?

Co sa tyka postav, tak pocet roznych skilov a vlastnosti dovoli po kazdy raz si vytrenovat postavu uplne inu. V hre je system perkov ako v GURPSe, samotna postava bude zlozena az z max 16 roznych casti, takze je mozne ju obliekat od ciapky az po topanky uplne roznorodo (pridame par novych miest na obleceni ako napr naramky na nohy, piersing, tetovania), bude moct pouzivat naraz 2 zbrane, bude fungovat lokalne zranenie s moznostou usekavat postavam koncatiny.

CultCult

Jak vypadá technologická stránka celého projektu?

Co sa tyka technologie, tak engine je full 3D len sa pozadie a vacsina objektov renderuje metodou "bilboardingu", co nam umoznuje plynule zoomovat scenou, pouzivat dynamicke svetla, tiene, 3d objekty (nie je to omedzene len na postavy), partikle a kopu inych efektov 3d kariet (blur, lightmapping, bumpmapping, atd).

Jak bude probíhat distribuce finálního produktu? Máte už vydavatele?

Momentalne este nejedname s ziadnym distributorom, pockame az bude hra v pokrocilejsom stadiu.

Kdy by měl být Cult hotov?

Cult by mal byt hotovy asi zaciatkom buduceho roku, do obchodov by mal ist po E3, najneskor v lete.

Závěr: Jestli se tohle povede dovést do zdárného konce, vychytat všechny mušky, atd. ...pak tu máme jistojistě další výborné akční RPG, tentokrát však pocházející ze Slovenských luhů a hájů. Což se musí ocenit!

Oficiální stránky týmu 3DPeople se nacházejí na adrese http://www.3dpeople.de/, kde si také můžete stáhnout onu testovací verzi herního enginu. Stránky samotného Cultu pak mají adresu http://www.cult.3dpeople.de/.

Určitě si přečtěte

Články odjinud