Tímto nadpisem rozhodně nechci hanit vizuální stránky našich čtenářů a ti, kteří si dnes recenzovanou hru zahrají, jistě pochopí výstižnost tohoto zvolání. Na naše displaye se řítí další logický rychlík a vašimi protivníky budou ksichtoidi různých barev a výrazů - odtud vyplynulo mé zvolání v nadpisu. Takže vzhůru do boje.
Žánr: logický rychlík
Platformy: GameBoy Advance
Podporuje: propojovací kabel
Výrobce: Digital
Distributor: Nintendo
Ačkoliv jsem se s touto hrou na internetu nesetkal, autoři odvážně tvrdí, že se stala jednou z nejúspěšnějších sharewarových her všech dob a prý si ji dokonce stáhlo přes 4 miliony uživatelů. A když už si ji stáhlo tolik lidí, tak to byl důvod, proč tuto hru vylepšit a vydat ji v komerční podobě. Takže se dočkáme vylepšené grafiky a několikanásobně většího počtu úrovní.
Recenzovat hru jako je tato je trest boží pro každého autora. Ačkoliv je hra kvalitní, naplnit požadovaný počet znaků není vůbec jednoduché, protože logický rychlík není RPG nebo plošinovka a tak nelze napsat něco o příběhu apod. a člověk pak musí doslova vařit z vody.


Hra funguje na podobném principu jako nejznámější logický rychlík Tetris a v čem se od Tetrisu Snood liší si právě teď popíšeme. Pokaždé, když začínáte hru, máte od stropu směrem dolů v různě barevné skladbě naskládaných několik řad ksichtoidů. Ve spodní části displaye je tzv. Snood cannon a vystřelovací rampa, která vám na Snood cannon přihrává ksichtoidy. Vaším úkolem je vystřelovat ze Snood cannonu ksichtoidy směrem na ksichtoidy spřízněného výrazu a hlavně stejné barvy. Pokud takto spojíte minimálně tři stejné ksichtoidy, nafouknou se a puknou. Tím se uvolní místo pro přilepení dalších ksichtoidů ve vyšší řadě. Snood cannon se dá otáčet až ve 180 stupňovém úhlu a díky tomu se dají používat různé vychytávky. Levá a pravá stěna arény totiž ksichtoidy odráží a pak už zaleží jen na vaší šikovnosti. Pokud si rychle osvojíte odhad dopadu ksichtoida po odrazu, můžete jednu úroveň ukončit hned prvním vystřelením. Pokud totiž spojíte tři stejné ksichtoidy, někde ve vrchní části od stropu visícího hroznu, spodní ksichtoidi, kteří jsou na této „stopce“ závislí, odejdou volným pádem do věčných lovišť a vy si tím pádem ušetříte spoustu práce s dalším kombinováním, které by vás čekalo v případě, že se netrefíte. Samozřejmě že ne pokaždé je na vás hra tak milá, aby vám z fleku nabídla toho nejvhodnějšího ksichtoida, ale občas se to stane a pak už záleží jen na vás, jak máte natrénované odrazy. Celkem je šest základních ksichtoidů – modrý, fialový, zelený, žlutý, šedý a červený. V těžších obtížnostech se objevují lebky, které vy do Snood cannonu nedostáváte a tak vaší jedinou šancí jak je zlikvidovat je ustřelit jim už výše zmiňovanou „stopku“. Ve hře se vyskytují ještě dva další ksichtoidi. Jeden funguje jako bomba a v okamžiku kdy ho někam přilepíte rozmetá všechny jemu nejbližší ksichtoidy bez ohledu na barvy. Druhý ksichtoid je značně promiskuitní a vyznačuje se tím, že střídá barvy. V okamžiku kdy ho někam výstřelem přilepíte zvolí tu nejvýhodnější variantu a na tuto barvu se změní – v podstatě je to takový žolík.
Autoři nám nabídli několik různých modů aby hra nevypadala na první pohled tak jednotvárně, ale na druhý pohled zjistíte, že kdyby tak neudělali, tak by se téměř nic nestalo. Jeden mod po druhém si postupně představíme, ať víte co můžete očekávat. Veškeré tyto mody si nastavujete v Options na hlavní obrazovce. Podle toho který si vyberete herní mod si můžete změnit i obtížnost, které je celkem pět stupňů.
Classic - hra vám sama vybere některou z úrovní a po jejím úspěšném či neúspěšném dokončení se vrátíte zpět na hlavní obrazovku.

Puzzle – zde si zahrajete 50 různých úrovní s postupně se zvyšující obtížností. Nad vystřelovací rampou je odměřovadlo, které s každou likvidací ksichtoidů přidá určitou dávku hladiny a po naplnění odměřovadla zazní signál, který vás upozorní na snížení stropu. Pokud máte nějakého ksichtoida příliš nízko, hra končí.
Time Attack – zde budete postupně procházet 50 úrovní. Na každou z nich máte vyměřený čas, který můžete pozorovat v odměřovadle, které je umístěno nad vystřelovací rampou.
Journey – zde budete procházet úrovněmi, kde bude stále stejná obtížnost, ale bude vzrůstat zaplněnost displaye ksichtoidy, a tím se budou zvyšovat nároky na vaše kombinační schopnosti, kdy bude muset co nejrychleji a hlavně co nejefektněji odstraňovat ksichtoidy tak, aby strop neklesal příliš rychle.
V Options si můžete také zvolit za kterého ksichtoida budete hrát. Jediný změna, která z této možnosti vyplývá, je změna animace při prohraném nebo vyhraném souboji. Jedna věc však na této hře velmi zamrzí. Ačkoliv v některém z modů máte přes 50 úrovní, nejsou zde žádné passwordy nebo možnost uložení. I když máte tři životy, některé úrovně jsou opravdu obtížné a stačí špatně vystřelit ksichtoida a celá hra je zkažená. Pokud už jste například v 10. úrovni a musíte úrovně opakovat neustále dokola. může to tuto jinak povedenou hru hráči znechutit.
Po grafické stránce od logického rychlíku nelze očekávat nějaké grafické orgie a tak těch pár barev. se kterými se ve hře potkáte. jsou příjemně barevné a ostré. Zvuků je pomálu, ale každá událost má svůj specifický zvuk, např. houkání poplašné sirény upozorňující na snížení stropu rozhodně nepřeslechnete. Ačkoliv se s každou úrovní mění motiv hudby. nijak vás nezaujme. Po stránce hratelnosti tato hra splňuje přesně to, co se od logického rychlíku očekává – pokud se potřebujete narychlo zabavit a nemáte náladu na nějakou plošinovku nebo RPG, tato hra vás spolehlivě zabaví.
Grafika: 7/10
Zvuky: 7/10
Hudba: 5/10
Hratelnost: 8/10
Povedený logický rychlík, nic víc nic míň.
Celkové hodnocení: 7/10